Hoofdstuk 6

241 9 0
                                    

In een fractie van seconden, stonden we allemaal in de lange antieke gang van mijn schoonouders.....

Dries en Mounir stonden nietsvermoedend bij de ingang van de voordeur.

Ze waren ingesloten en gecirculeerd door Latifa gevolgd door mij en mijn schoonmoeder, die als twee wakend rechters pal áchter haar stond.

Het leek op een foute Western film, waarbij Latifa
de 'slechterik' cowboy leek die moedwillig altijd 'roet in het eten gooit'.

De al reeds vermoeide gestresste gezichtsuitdrukking van Mounir sprak boekdelen. Dries probeerde de boel nog enigzins te sussen door héél wijselijk tussen Mounir en Latifa in te gaan staan en continu gebarend met zijn handen 'Safi' te roepen.

Inmiddels was Latifa al zelfverzekerd in de aanval gegaan, ze miste enkelt de echte revolvers en cowboy hoed inclusief trouwe paard.

In enkele seconden kregen we allemaal latifa's 'wapen' te zien. Ze zwaaide demonstratief met haar geopende gsm in de lucht. We keken elkaar allemaal vragend aan, om vervolgens het geregisseerde toneelspel van Latifa verder aan te aanschouwen.

Latifa gilde identiek als een getrainde soukh markt verkoopster..........
"Hier heb ik de screenshots en gesprekjes van Mounir en die 'Kaghba"! Herhaalde ze een aantal keren.

Ondertussen maakte ze een erenronde. Net als in een echte rechtbank hield ze demostratief haar zelfbenoemde bewijsvoering omhooh, opdat iedereen kon zien wat ze bedoelde.

Ondertussen schoot mijn schoonmoeder snel de woonkamer in om de vader van Dries en mounir te bellen die altijd 1x per week bij zijn broer in het zuiden op visite ging en daar altijd gezellig mee bleef eten.

Het was ongeveer 1 uurtje rijden, maar ik vond het inmiddels ook wel prettig als mijn schoonvader met z'n wonderbaarlijke rustgevende invloed erbij zou zijn.

Latifa brabelde over een whatsapp gesprek tussen Mounir en zijn ex Ramona.
Waarschijnlijk had ze stiekem screenshots vanaf Mounir's gsm naar haar eigen mobieltje gemaakt.

Ik keurde het totaal niet goed, maar had eerder dan de rest haar tactiek inmiddels door.
Ik herkende het zodanig als de identieke werkwijze van Samira die vorig jaar ook hetzelfde deed bij de toen vreemdgaande Abdel.

Tja.....Er is niets gevaarlijker dan een wraakzuchtige echtgenote, die tastbaar bewijs in handen had, bedacht ik me héél vluchtig.
"Kifesh Latifa?....wat wil je hiermee bewijzen?! Zei een inmiddels zichtbaar geïrriteerde Mounir.

"Wat denk je dat er tussen mij en de moeder van mijn kind zou kunnen spelen?! Zei hij gerechtvaardigd.

"Ik heb niets met Ramona! We hébben logischerwijs telefonisch een band omdat Aicha MIJN kind is!
Zij wil dolgraag het contact met mijn ouders wilde herstellen! Riep Mounir vermoeid en moegestreden.

Latifa was zichtbaar nog lang niet klaar met haar gepleit en klaagde nog steeds met haar gsm in de hoogte dat ze vanochtend voorschut stond als zijn echtgenote toen Aicha aanbelde en zich voorstelde als zijnde zijn 'verloren' dochter.

Mounir had zich eerlijkheidshalve aardig in de nesten gewerkt.
"Bravo!, zou het jou niet als rechtschapen echtgenoot sieren als je op z'n minst van te voren deze, 'domme komt.
echtgenote' uit Maroc zou inlichten?!.....gilde Latifa nijdig.

Dries begon zich er nu mee te bemoeien, door ze beiden vriendelijk te vragen om naar hun eigen woongedeelte op de ándere etage te gaan, omdat hun moeder in de tussentijd demonstratief was weggelopen nadat Mounir toe gaf dat hij daadwerkelijk de whatssapp bespreken met Ramona onderhield.

"Schaamteloze Zbel hond ben jij, á Mounir!! Bleef Latifa herhalen, terwijl Dries vreedzaam probeerde om hen beiden naar hun eigen woongedeelte te begeleiden.

Nadia's Passies & Beproevingen (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu