Hoofdstuk 19

175 7 1
                                    

De behagelijke sfeer bij Ouafa thuis, veranderde in een ongeriefelijk gelegenheid.
Overmand door plaatselijke schaamt, gooide Ouafa, als een volleerd 'speerwerpster", haar slipper naar Bouchra.
Bouchra bukte bijtijds, en de slipper miste z'n doel.

Verbaasd bleef ze haar moeder droog aankijken, met een argeloze blik, in de trant van; 'Wat heb ik toch verkeerd gezegd?
'Hchouma!!, 'het voegt niets toe om de ex verloofde van Dries op te rakelen!, beet Ouafa haar toe.

Ex?.....verloofde?...van Dries?
Bedoelde ze niet toevallig Mounir, die zich na elke verliefdheid, impulsief verloofde?......
Ik was compleet flabergasted.
De heerlijke verse briwat in mijn hand, legde ik in trans weer terug op tafel.
Het smaakte me niet meer....

Ramona kon louter herhaaldelijk roepen;...'Ohh shit!!...'wie is die Malika chick?!?
Ouafa probeerde de boel nog te bagatelliseren, en riep dat Malika verleden tijd was
'Jij bent zijn toekomst habiba!

'Yeah right!,..'Ga nog effe sneaky, een vage verloofde onder het tapijt vegen!, riep Ramona met haar extraverte grote mond.
Ik bleef apathisch voor me uit kijken.
Kon geen zinnig woord meer uitbrengen.
Mijn hart klopte onregelmatig en mijn ademhaling stokte.

Terwijl Ouafa naarstig de boel probeerde te lijmen, vroeg Ramona uitleg.....
Ouafa vertelde minutieus dat Malika een voormalig buurmeisje, van Dries en zijn ouders  was.

De vader van Malika grapte, sinds ze heel klein waren, altijd dat Malika voor Dries bestemd was.
Tijdens de velen  zomervakanties, werd Malika, toen ze pubers waren, daadwerkelijk verliefd op Dries.

Ondanks dat de gevoelens niet wederzijds waren, begon Malika Dries stilletjes te begeren.
Tegen iedereen zei ze hoopvol dat Dries haar 'toekomstige' uit Hollanda was.
Haar vader heeft toen in een serieus gesprek met de vader van Dries, over een mogelijke handvraging geopperd.

Omdat Dries op dat moment nog geen zichtbare toekomst perspectief had, liet hij de mogelijkheid om met Malika te trouwen open.
Vóór Dries was het geen belofte of serieuze toezegging.
Gaandeweg begon Malika vaker naar Dries in Nederland te bellen...
Dat deed ze in een omweg via haar vader, die tevens als haar mahram diende.

Iedere keer als haar vader naar de vader van Dries belde, vroeg ze geïnteresseerd of ze nadien met Dries mocht spreken, om te vragen hoe het met hem ging.
Wat onschuldig begon met 'mooi weer' praatjes, eindigde voor Malika met een bijna geobsedeerde fixatie voor Dries.

Ze waren nog jong én  onbezonnen.
Omdat Dries geen duidelijke grens aangaf, koesterde  Malika's familie het idee, dat ze al aan Dries was vergeven.
Ze positioneerde daarbij heel naïef al haar huwelijks verwachtingen op Dries.

Tijdens één van zijn laatste zomervakanties als puber,
Begon de vader van Malika, steeds meer druk te leggen, op de gearrangeerde huwelijk tussen Malika en Dries
In die tijd had ik Dries inmiddels als boezemvriend van Yonas, bij ons thuis leren kennen.
Hij was toen al heimelijk verliefd op mij, maar ik had nog niets in de gaten.

Terwijl hij toenemende diepgaande gevoelens voor mij kreeg, stalkte de nietsvermoedende Malika hem nog obsessiever.
Nadat mijn broer Yonas op aandringen van Dries met mij ging praten over een verbintenis, kwam ik vóór het eerst in zicht als Dries's toekomstige verloofde.

Toen de ouders van Dries op vakantie waren, en het nieuws over Dries z'n 'hollanda' verloofde, als een vuurtje rond ging, kregen ze de teleurgestelde ouders van Malika over de vloer.
De vader van Malika pretendeerden dat Dries, hun dochter te 'schande' had gezet.
Dries had haar echter nog nooit aangeraakt of valse beloftes gemaakt.

Haar ouders claimden dat Malika er mentaal kapot van was. Ze zou nooit meer met volle passie een huwelijk met een ander kunnen aangaan.
Sindsdien is ze ook nooit meer getrouwd.
Haar hart en hoop voor de toekomst lag bij Dries.
Nadat Dries en ik trouwden, kreeg Malika een zenuwinzinking.

Nadia's Passies & Beproevingen (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu