A bezártság

29 7 1
                                    

Felértünk az emeletre és óvatos léptekkel megkerestük a fürdőszobát.
Dave, Logan, meg én lefeküdtünk a szoba elé és pihenni próbáltunk.
Dave kezdte az örködést. Mindeközben Amanda a fürdőszobában volt.
Pislákoló, félelmetes világítás volt a szobában. Amanda első dolga az volt, hogy hideg vízzel megmosta az arcát és a tükörbe nézett. Két kezével rátámaszkodott a kagylóra és csak nézte a tükörképét, gyanús volt neki valami. Egy idő után a tükörképe tekergetni kezdte a fejét, majd egy hírtelen mozdulattal lefejelte a tükröt.
Amanda hátralépett ilyedtében és az ajtó felé sietett. Rángatni kezdte ajtót de az nem nyílt ki. Mindeközben kint egy altató gáz szállt a levegőben, amit Dave nem láthatott. Csak ült, ült, és ült, mire a gáz hatására rettentően elálmosodott, és rögvest el is aludt, így nem tudtak segíteni Amandán.
Amanda csak rángatta az ajtót, de az nem nyílt ki. Szétnézett a szobában:
Volt egy ici-pici ablak a jobb felső sarokban ami le volt rácsozva, egy régi, mocskos fürdőkád, egy wc, és egy szellőző a plafonon.
Felnézett a szellőzőre, és azon gondolkozott, hogy nem-e tudna kimászni azon. Felállt a fürdőkádra és felkapaszkodott a szellőzőnyílásra.
Régi, rozsdás csavarok tartották a nyílást. Ahogy levette a lábát a kádról rögvest le is szakadt az ajtaja.
Amanda felmászott a nyílásba, és összekucorodva haladni próbált.
Egyre melegebb lett a levegő, Amanda ütemesen izzadni kezdett. Pár méterrel arrébb, valami kicsi állatka volt látható, ami a hátán cipelt valamit. Amanda lassan közelíteni kezdett felé. Egy kis egérke volt az, hátán az egyik kulccsal. Az egér nem mozdult, valami oknál fogva.
Amanda számára az egyik legellenszenvesebb állat az egér. Nem merte elvenni tőle a kulcsot. Megállt, és elgondolkozott. Visszaemlékezett élete boldogabb pillanataira, majd bele gondolt, hogy ha nem veszi el ezt a kulcsot, akkor lehet ha meghal.
Az egérke cincorogni kezdett, majd Amanda fele sietett. Vette a bátorságot ès elkapta az egeret, letépte a hátárol a hozzákötött kulcsot, majd gyorsan eldobta az állatkát. Egyre melegebb lett ott fent a levegő. Nehezen tudott már haladni, a szűk hely, és a hatalmas hő miatt. Pár kúszás után fényre lett figyelmes, egy újabb szellőzőnyílásra lett figyelmes.
Összegyűjtötte minden erejét, és a fény felé sietett. Az egyik pillanatban hírtelen mégjobban felforrósodott s levegő és a fém égetni kezdte a bőrét, sikoltozni kezdett.

Dave felfigyelt a zajra és rögvest felköltött minket is. A gáz már nem volt hatással rájuk, siettek Amanda hangja után.
-Amanda! Hol vagy?! -kiálltottam fel idegesen.
Nem kaptunk választ csak további sikításokra lettünk figyelmesek.
-Fentről jön a hang -tette hozzá Logan.
Felnéztem, és egy kicsivel odébb láttam egy szellőzőnyílást.
-Szerintem ott van a szellőzőben! Nem jött ki az ajtón, és a hang nem teljesen fentről jön.
A szellőzőhöz siettünk, közben Amanda is minden erejével a felè sietett.
-Adj bakkot Mark! -szólt hozzám Dave.
Bakkot tartottam, Dave felmászott a tenyerembe és hamar letépte a szellőzőnyílás ajtaját.
Meglátta Amandát és nyújtotta felé mind a két kezét.
-Jesszusom de meleg van. -szólt Dave.
Amanda gyorsan megfogta a kezét és kihúztuk onnan.
Égési nyomok voltak a karján a felforrósodott fém miatt.
-Jól vagy? Hallassz engem? -kérdezte Logan?
Amanda csak sírt.. majd megszólalt könnyes szemekkel
-El akarok menni innen!
-Mindent megteszünk, ami tőlünk telik, nemsokára újra a kint leszünk, meglásd. Addig is meg kell szereznünk a kulcsokat, és életben kell maradjunk. -mondta Dave.
Amanda felült, megtörölte könnyes szemeit, majd hozzátette:
-Tényleg! Kaptam fent egy kulcsot, egy egérhez volt kötözve.
-Remek, akkor menjünk fel a gyerekszobába ahhoz a ládához. -tette hozzá Logan.
Felindultunk a lépcsőn amikor is ismételten gyermeksírásra lettünk figyelmesek.

Haláli játékWhere stories live. Discover now