- Bunlar mı?
- Kabul ediyorum, çok çirkinler.
- Sadece çirkin değil, bunlar çok korkunç.
Mavi incinin etrafında gördüğüm yaratıklar korkunç ve çirkinler. O kadar büyükler ki Mavi inci onların yanında çok küçük görünüyor. Bu yaratıklar örümcek ve yengeç karışımı bir şeylere benziyor. Star, görünmezlik kalkanını devreye soktuktan sonra bu yaratıkların üzerine doğru biraz alçaldı. Aman Allah'ım, dinozorlar bu hayvanların yanında kedi yavrusu kadar sevimli kalır. Bu yaratıkların dev bir top şeklinde gövdeleri ve gövdelerine bağlı her iki yanlarında altışardan on iki tane bacakları ve önde iki tane yengeç benzeri kocaman kıskaçları var. Top şeklindeki bedenlerinin altında ise tüylü salyalı acaip bir şeyleri var. Iğğğğğğğ, çok iğrenç. Bu yaratıklar kocaman bir dozer büyüklüğünde.
- Star, bunlar nasıl yaratıklar böyle?
- Biz onlara "Buz kazıcılar" diyoruz.
- Buz kazıcılar mı?
- Evet. Gövdelerinin altındaki minik tüyleri görüyor musun?
- Şu salya akan iğrenç tüyleri mi?
- Evet. İşte bu yaratıklar karınlarının altından buzun üzerine yakıcı bir asit bırakıyorlar. Bu asit bir süre sonra buzun büyük bir alanını eritiyor. Buz eridikten sonra bu yaratıklar buzun içinden çıkan ve kış uykusunda olan deniz canlılarını yakalayıp yiyerek karınlarını doyuruyorlar.
- Dur bir dakika hiçbir şey anlamadım, buzun içinde canlılar mı var?
- Kanka, biraz önce gezegenin güneş gören yüzü ile ilgili anlattıklarımı hatırlıyor musun?
- Evet, güneş ışığını uzun süre gören yerlerde buzlar tamamen eriyor demiştin.
- Doğru. Bu gezegende hayat var. Şu an güneşin bu gezegene dik açı ile gelen bölümü erimiş olan buzla yani okyanusla kaplı. Bu gezegenin okyanusunda çok fazla sayıda canlı yaşıyor.
- Yani balıklar mı?
- Evet, balık benzeri canlılar. Okyanuslar buz tutuncaya kadar bu canlılar yaşamlarını sürmeye ve hareket etmeye devam ediyorlar. Okyanus tabanında çeşitli su bitkileri bile var. Güneş ışığı okyanus sularının üzerinden çekilir çekilmez okyanuslar çok kısa süre içinde donmaya başlıyor. Suların donması ile birlikte su içindeki canlılar da vücutlarında salgılanan doğal bir antifiriz ile kış uykusuna geçiyorlar ve buzların içerisinde zarar görmeden donuk bir vaziyette uyku halinde bekliyorlar.
- Hımmm, ve buzlar tekrar güneşe dönüp eridikten sonra tekrar canlanıyorlar.
- Evet. Buradaki buz kazıcılar okyanuslarda yaşayamazlar, gezegenin karanlık tarafında da yaşayamazlar. Buz kazıcıların sürekli olarak güneş ışığına, soğuk havaya, buzlu bir zemine ve karınlarını doyurmak için su canlılarına ihtiyaçları var. Gezegen döndükçe bu yaratıklar da sürekli olarak gezegenin dönüşünün tersi yöne doğru sürekli yolculuk eder ve kendi vücutlarının ürettiği asit ile buzların bir kısmını eriterek uyku halindeki deniz canlılarını kıskaçları ile alarak karınlarını doyururlar ve bu şekilde yaşamlarını devam ettirirler.
- Peki Mavi incinin etrafında ne işleri var?
- Hımmmmm, ilgilerini çekmiş olmalı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Siyah Star
Fiksi Remaja8-15 yaş çocuklar içindir. Yiğit ve Çiğdem isimli iki kahraman çocuk, ileri seviyede teknoloji ile donatılmış olan "Siyah Star" isimli muhteşem bir araba ile müthiş maceralara atılırlar.