Part 5

7.5K 443 10
                                    

Please enjoy my story :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aiissshhhhhhh mana appa ni. Dah dekat satu jam aku tunggu dekat bus stop depan sekolah ni. Where are you my appa? I'm waiting for youuu.

Aku lihat kawasan sekolah dah semakin lenggang. Banyak pelajar pelajar yang dah balik. Driver dorang yang datang ambil. Bestnya ada driver kan. Balik awal. Tak payah kena tunggu tunggu macam ni. Aku membebel dalam hati.

PIIIIIN PIIIINN. Bunyi hon kereta yang berhenti  di hadapanku. Eh? ni appa aku ke? Sejak bila appa aku tukar kereta? Kereta mahal lak tu. Cermin bukan main gelap. Uwaaaaahhh lawanya kereta ni! Takkan appa aku beli kereta baru yang mahal macam ni? Soal aku dalam hati.

Tiba tiba cermin kereta tersebut diturunkan. Aku menunduk sikit badan ku untuk melihat pemandu yang membawa kereta tersebut. Appa aku ke ?

'Masuk.' kata lelaki tersebut.

Mwo??? Di..dia....

'Cepatlah masuk! Nak saya angkat awak masuk dalam kereta ni ke?' Marah lelaki tersebut.

Aiiisshh dia ni nak marah aku kenapa? Huuhh sabar Chara sabar! Dia ni cikgu. Kita kena hormat cikgu. Aku cuba untuk memberi senyuman lalu masuk ke dalam kereta tersebut. Aku duduk di seat depan  bersebelahan dengan lelaki itu.

'Tak payah nak senyum senyum lah. Awak jangan ingat saya suka suka nak tumpangkan awak. Saya kena tumpangkan awak sebab dah takde orang kat sekolah tu. Kang ada orang apa apa kan awak kan susah! Satu sekolah yang susah! Awak tu dah lah budak lembik!'

Aiiiiisshhh jinjja! Dia ni! Kalau tumpangkan tak ikhlas baik tak payah. Salah ke aku nak senyum? Dia ni susah sangat nak bagi senyuman kat orang kenapa. Muka tegang je. Control cool lah konon. Tahu lah muka handsome! Tapi annoying! Tak macam Sir Luhan. eh. Sir Luhan? kenapa tetiba aku teringat kat dia. Aaahh lantak lah! Yang penting lelaki ni dah tumpangkan aku and aku boleh balik!

'Kamsahamnida Sir Kris' kata ku.

'Where is your house?' tanya Sir Kris

'Dekat hujung sana. Straight je. Rumah No 64' jawab ku ringkas.

Sir Kris hanya mendiamkan diri dan terus memandu kereta. Aisshh focus betul dia drive. Aku memandang mukanya yang tegang itu. Hmmmm handsomenyaaa. Hidung dia mancung. Rambut dia colour kuning coklat keemasan. Mata dia tak sepet dan tak besar. Kening dia agak tebal tetapi tersusun cantik. Ah! kenapa dengan aku ni? Dah lah Sir Kris ni annoying!

'Tak payah lah nak tengok saya macam tu lama lama. Saya tahu saya handsome' tetiba Sir Kris  bersuara.

Eh? Dia perasan ke aku pandang dia lama tadi. Aaaah malunya. Otokke. Aku terus padang keluar tingkap. Malu.

Beberapa minit kemudian.......

'Dah sampai' kata Sir Kris.

'Kamsahamnida seongsaengnim!' aku mengucapkan terima kasih kepada Sir Kris tanpa memandang mukanya. Dan cepat cepat membuka pintu kereta. Malu ku tadi masih tak hilang.

'Wait' Sir Kris said.

'Wae?' tanya ku dengan agak nervous. Kenapa dia cakap wait kat aku? Dia taknak aku pergi ke? Atau dia taknak lepaskan aku? Dia nak aku terus duduk dalam kereta dia ke?

'Tu' kata Sir Kris sambil menunjukkan tangannya ke arah beg sekolah ku yang berada di seat yang ku duduk tadi.

haaaah! macam mana aku boleh tertinggal beg aku pula. hwaaaaah! Malunya aku!

'Kereta saya ni bukan tempat untuk tinggalkan barang. Kalau ada barang yang bukan barang saya dalam kereta saya yang lawa ni, saya akan buang je'  kata Sir Kris seperti memerliku.

'Arosso!' jawab ku dengan nada yang agak tinggi lalu mengambil beg ku dengan pantas. Aku menutup pintu kereta dan berlari masuk ke rumah. hwaaaah malunya aku hari ni. Dekat mana aku nak sorokkan muka ku daripada Sir Kris. Aaahh jinja I hate him !

'Eh kamu dah balik?' soal eomma ku.

'Nae. kenapa appa tak ambil Chara?' tanya ku

'ohh appa kamu ada meeting harini. Dia cakap dia akan ambil kamu lambat sikit.'

'Chara dah tunggu appa lama tau eomma' aku mengadu

'I'm so sorry nae? Jadi kamu balik naik apa tadi?' kata eomma ku

'Ada cikgu yang baik hati sangat tolong hantar kan Chara' kata ku. Dalam hati aku menyumpah nyumpah apabila teringat kejadian yang baru berlaku sebentar tadi.

'Really? Siapa cikgu tu? Lelaki ke perempuan? Handsome tak?' tanya eomma ku.

'Lelaki. Handsome. Tapi....'

'Tapi apa?'

'Nothing' jawab ku dengan senyuman lalu beredar segera masuk ke bilik. Haish baik aku masuk bilik cepat cepat sebelum eomma ku tanya macam macam.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wait for the next part :)

Me and The 12 hottest teachers [EXO]Where stories live. Discover now