part 9

7.4K 434 22
                                    

'Ahh mwo?!!! Eomma dengan appa nak ke Jepun harini? Wae?' Aku terkejut apabila eomma ku tibatiba memberitahu ku yang dia perlu ke Jepun bersama appa hari ini.

'Appa kamu ada kerja disana. Seminggu je. Tak lama pun.' balas eomma ku.

What? Seminggu? Are you kidding me eomma?  Aku duduk sorang di rumah?

'Kenapa eomma pun ikut ke Jepun juga? Eomma janganlah pergi. duduk lah di rumah dengan Chara..' rayu ku.

'Eomma kena teman appa kamu ke Jepun. Lagipun Chara kan dah besar. Dah pandai independent.' kata eomma ku.

'Tapi...takkan Chara kena duduk kat rumah ni sesorang? Nak pergi dan balik sekolah naik apa?' tanya ku lagi. Aku taknak!!!! bentak ku dalam hati.

'Chara, kamu jangan risau. Nanti kamu akan pergi dan pulang ke sekolah bersama anak kawan appa. Anak kawan appa tu pun sekolah di situ juga. Kalau kamu ada apa apa kamu cakap je dekat dia. Appa dah pesan dekat dia supaya jaga Chara bila appa dengan eomma ke Jepun nanti' Kata ayah ku pula.

PIINNN PIINNN. Bunyi hon kereta berhenti di depan rumah ku.

'Chara, itu anak kawan appa. Kamu akan pergi sekolah dengan dia mulai harini. Cepat pergi ambil beg sekolah kamu.' arah appa ku.

'Mwo? Hari ni?'

'Nae. Appa tak boleh hantar kamu sebab appa kena packing barang barang appa untuk ke Jepun harini. Flight appa tengah hari nanti. Jadi mungkin bila Chara balik nanti appa dengan eomma dah takde kat rumah dah' jelas appa ku.

'Appaaaa!! Eommaaaa!!' jeritku lalu mengeluarkan air mata dan memeluk kedua orang tua ku.

'Jangan nangis. Eomma dengan appa pergi tak lama pun. Nanti eomma belikan Chara souvenir nae?' pujuk eomma ku lalu mencium pipi ku.

'Jom Chara! appa hantar kamu ke kereta anak kawan appa' kata ayahku lalu kami keluar menuju ke kereta yang terparking di depan rumah ku itu.

Woah! Kereta mahal! Bmw! Mesti anak orang kaya ni. Hwaaaaaah! Lelaki ke perempuan eh anak kawan appa aku ni? Dia sekolah sama dengan aku? Kelas apa eh? Kenapa aku tak pernah tahu...

Seorang lelaki keluar dari kereta tersebut dan tunduk sediikit memberi hormat kepada appa ku. Appa ku memberi senyuman kepadanya.

'Ni anak Pakcik. Chara. Pakcik rasa kamu berdua ni mesti pernah bertembung di sekolah. Pakcik dengan appa kamu merupakan rakan bisness. Appa kamu pun akan ke Jepun pada hari ini kan?' kata appa ku kepada lelaki itu.

'aahh nae.' jawab lelaki itu.

'err..err.. Sir Baekhyun?' aku agak terkejut apabila mengetahui yang Sir Baekhyun ni anak kawan appa aku. Tadi appa aku cakap yang anak kawan appa aku ni sama sekolah dengan aku. Aku ingat anak kawan appa aku ni merupakan pelajar di Empire High School. Rupa-rupanya seorang cikgu?  Dan...dia adalah salah satu dari 'The 12 Hottest Teachers'!!! Tibatiba aku teringat pula kat kejadian yang aku terlanggar Sir Baekhyun ketika aku cuba bersembunyi dari Sir Kris.

'Jom masuk kereta ni. Saya akan ambil dan hantar awak ke sekolah selama parents awak ke Jepun' kata Sir Baekhyun kepadaku dengan senyumannya yang menampakkan giginya. Sangat comel!

'Jaga anak pakcik ni elok elok nae?' pesan ayah ku kepada Sir Baekyun sebelum kami berangkat ke sekolah.

'Saya tak sangka awak anak kawan appa saya.' Kata Sir Baekyun kepadaku dan sekali lagi dia memberi senyuman yang menampakkan giginya kepadaku. aaaaaaaahhhh melting!

*tiba di sekolah*

'Chara, balik nanti awak tunggu saya dekat sini nae?' Kata Sir Baekyun kepada ku sebelum aku keluar daripada keretanya.

Me and The 12 hottest teachers [EXO]Where stories live. Discover now