part 7

7.5K 472 46
                                    

'Jinjja!?' tanya Eun Sang kepada ku dengan suara yang agak tinggi kerana terkejut mendengar ceritaku.

'Nae. Wae?' tanyaku pelik apabila melihat reaksi Eun Sang yang begitu terkejut apabila aku menceritakan kepadanya tentang experiment  lab yang aku masuk pagi tadi.

'Kenapa awak boleh masuk lab tu pulak? Actually semua student tak dibenarkan masuk ke experiment lab yang dekat tingkat 3 tu tau! Lab tu memang khas untuk Sir Kai je. Student punya experiment lab dekat tingkat 4.' terang Eun Sang.

'Aaaaah really? Tapi Sir Kai yang benarkan saya masuk.' jawab ku.

'You are so lucky!' kata Eun Sang.

'hahaha. No. maybe it is just a coincidence or something?' Kata ku.

'You're still lucky' kata Eun Sang.

Kelas mula senyap apabila Sir Suho masuk ke kelas. Sir Suho merupakan cikgu History di kelas kami. dan dia juga merupakan guru kelas kami. Sir Suho amat mengambil berat tentang anak muridnya. Aku mula kenal Sir Suho masa hari pertama aku makan di meja bersama-sama 'The 12 Hottest Teachers' apabila Sir Luhan mempelawa ku makan di meja mereka kerana meja makan yang lain dah full.

'Chara' panggil Sir Suho kepadaku apabila keaadan kelas sudah agak lenggang kerana loceng rehat telah berbunyi.

'Nae.' aku bangun dari tempat dudukku dan menuju ke arah Sir Suho yang sedang duduk di meja guru di depan kelas.

'Awak nak masuk kelab persatuan apa?' tanyanya

'Saya tak tahu'

'Nah. Awak boleh pilih' Sir Suho memberi kepadaku sehelai kertas yang tersenarai nama nama kelab yang ada di sekolah ini.

Kelab Martial Art pun ada? waaah macam best je!

'Saya nak masuk kelab Martial Art.' kataku dengan yakin dan memberi senyuman.

Sir Suho memandang aku. Lama. Errrr kenapa dia pandang aku macam tu? Salah ke apa aku pilih ni....

'errr.. Sir Suho?' Aku memanggilnya. Dan aku agak nervous apabila dia memandang aku lama macam tu.

'ah nae. Martial Art? Ok' katanya dan senyum padaku.

'Jom ikut saya rehat. Awak boleh duduk di meja kami macam semalam kalau awak nak.' kata Sir Suho lagi.

Waaaaah! Dia ajak aku rehat dan duduk dimeja bersama sama dengan 'The 12 Hottest Teachers?' Adakah aku salah dengar?

Sir Kris! Pasti dia pun ada di meja tu. Tiba tiba aku teringat kejadian yang berlaku semalam. Alamaaak. Aku taknak jumpa Sir Kris! Malu.

'Kamsahamnida seongsaengnim. Gwenchana. saya taknak ke kantin harini. Saya tak lapar.' jawab ku dengan senyuman. Huuh baik aku takyah pergi ke kantin harini daripada terjumpa dengan Sir Kris.

'Arosso. Saya pergi dulu. kalau ada apa apa jumpa saya.' kata Sir Suho lalu beredar keluar dari kelas.

Ruginya aku tak dapat nak duduk di meja bersama 'The 12 Hottest Teachers'. Ni semua sebab Sir Kris. Aaaiiiishhh jinja! Aku taknak jumpa atau terserempak dengan dia!

'Chara, awak nak try tak sushi yang eomma saya buat ni?' tetiba Eun Sang  memanggilku dan menunjukkan bekal yang dibawanya daripada rumah.

'Makanlah. Eomma saya buat banyak.'

'Nae.'  Aku makan sedikit sushi yang dibawa oleh Eun Sang. Nasib baik Eun Sang bawa bekal. Dapatlah alas perut aku sikit.

'waaaaah! Mashitta!' pujiku. Sedapnyaaaa.

'haha gomawo'kata Eun Sang.

'Cha Eun Sang!' panggil seorang lelaki yang sedang berdiri di hadapan pintu kelas. Eun Sang bangun dan pergi ke arahnya.

Me and The 12 hottest teachers [EXO]Where stories live. Discover now