keesokan harinya disekolah...
"Chara-yah! macam mana dengan idea yang saya bagi semalam? menjadi tak?" tanya Eun Sang dengan muka excited.
"emmmm...."
''Wae Chara wae? Kenapa muka sedih je ni? Jadi ke tak idea yang saya bagi tu?''
Aku mengeluh seketika lalu memulakan cerita..
*flashback*
Pada malam itu, aku bertekad untuk menjalankan rancangan yang diberi oleh Eun Sang.
TOK TOK TOK. Aku mengetuk pintu bilik Sir Kris. Tanganku memegang pada dadaku yang agak nervous.
''Cha..Chara? Wae?'' Tanya Sir Kris sebaik sahaja membuka pintu biliknya.
''emmm..pa..pasal...''
''masuk!'' arah Sir Kris yang memotong percakapanku.
aahh mwo? Dia suruh aku masuk bilik dia? GULP. aku menelan air liur lalu melangkah masuk ke bilik Sir Kris. Sir Kris mengunci pintu bilik nya dan menuju ke sofa yang terletak di dalam bilik tersebut.
''Kenapa awak berdiri kat situ je? Duduk lah atas sofa ni.'' Kata Sir kris sambil tangannya menunding ke arah sofa kosong di sebelahnya.
''ahh..n..nae..'' jawabku dengan agak nervous lalu duduk di sebelah Sir Kris.
''Apa yang awak nak cakap?'' Tanya Sir Kris tanpa memandangku. Matanya hanya tertumpu kepada Skrin televisyen yang berada di depannya sambil tangannya di silangkan. OMG coolnya Sir Kris.. kekeke.
''Saya akan lupakan pasal kiss... andwae! (tak!) maksud saya kiss yang tak disengajakan yang berlaku petang tadi. Saya akan lupakan! Jadi Sir Kris tak perlu risau! Saya akan lupa kan! Nae! Lupakan!'' Jawabku dengan suara yang agak tinggi dan penuh keyakinan.
Sir Kris memandangku dengan muka yang tiada perasaan.
''Wae?'' tanyaku pelik apabila melihat Sir Kris memandangku agak lama tanpa sebarang reaksi di mukanya.
Tiba-tiba Sir Kris merapatkan mukanya dengan muka ku. Kyaaaaahhh! o..oto.khe.. jantungku mula berdegup kuat.
''jinjja?'' Tanya Sir Kris lalu tersenyum sinis. Mukanya hanya beberapa inchi sahaja dengan muka ku. Mata Sir Kris memandang anak mataku dengan tajam.
''err..n..nae..'' jawabku tergagap.
''what if...i kiss you for the real one? Awak still nak lupa kan?'' Tanya Sir Kris sambil kening kanannya terangkat.
''ahh..m..mwo???'' mataku terbuntang luas terkejut dengan pertanyaan Sir Kris.
''hahaha, you're so funny Chara. Nae. Arosso. Saya rasa memang patut awak lupakan.'' Kata Sir Kris dengan senyuman sinis.
''Bagus lah kalau macam tu!'' jawabku geram lalu menolak bahu Sir Kris dengan kuat. Aku bangun dari sofa tersebut dan terus keluar dari bilik Sir Kris.
Aiiiissshhhhhh! Sakitnya hati aku!!! Kenapa hati aku sakit sangat ni!! Aku suka Sir Kris?? aaaaarrghhhh andwae!!! Jeritku dalam hati.
*end of flashback*
''haa..macam tu lah ceritanya.'' kataku kepada Eun Sang dengan lemah.
''Yaaah Chara! Awak tak boleh mengalah. Saya rasa Sir Kris pun suka dekat awak lah!!'' Kata Eun Sang yang cuba untuk menaik kan semangat ku.
''Andwae!! Andwae!!! Andwae!!!!'' Jeritku sambil menutup telinga.
''Yaah!! Chara yah!! Tengok ni.'' Eun Sang menarik tanganku lalu menunjukkan surat yang berada di tangannya. Aku mengambil surat tersebut lalu membacanya.
YOU ARE READING
Me and The 12 hottest teachers [EXO]
Fanfic''chara, saya suka kan awak'' Sir Sehun ''If you love someone else then you go. Don't care about me'' Sir Kai ''Saranghae'' Sir Luhan ''I will always beside you'' Sir Baekhyun ''Don't make me fall for you'' Sir D.o ''Chara, why you are so cute'' Sir...