"Mansae!!" Jerit V teruja. Jin hanya menggelengkan kepalanya melihat V yang teruja.
Teruja dapat patung alien.
"Thanks hyung sebab belikan untuk Tae." V menggosok² patung aliennya.
"Ye lah, asalkan kau jangan sentuh patung mario aku dah lepas ni."
V mencebik. Dia menoleh melihat ke tempat duduk penumpang.
......
V menoleh depan kembali.
"Korang buat pe kat belakang tu? :D " Soal Jin.
......
"Diorang buat apa Tae?"
"Tido."
"Mentang² aku bawak g makan. Terus tido tak ingat dunia."
Well. Dah kenyang. Tido lah.
Jin memandu sehingga memasuki kawasan hutan. V melihat sekeliling pelik.
"Hyung, kita nak g mana ni?"
"Balik lah."
"Hyung tak pernah lalu sini pon?"
"Shortcut. Minyak kereta tak banyak."
V membuat mulutnya menyerupai huruf 'O'. Dia berasa sedikit takut kerana kawasan itu agak menyeramkan :3
"Hyung.. Seram lah."
Jin mengetuk kepala V. V mengaduh kesakitan.
"Sakitlah!"
"Jangan la cakap macam tu. Hyung pon rasa seram jugak ni."
V menggosok kepalanya. Dia memandang ke hadapan dan ternampak sesuatu.
"HYUNGG!! BERHENTI!"
Jin menekan brake secara mengejut. Semua penumpang di belakang terjaga.
"Pahal kau Tae?!" marah Jin.
"Hyung, bawalah kereta elok²." Kata Jungkook sambil menenyeh matanya.
"Tah. Kang kami jugak yang sakit jantung." Jimin mengurut dadanya akibat terkejut.
"Pahal kau brek tetiba ni hyung?" Soal Rapmon.
"Ni haa. Taehyung suruh aku berhenti. Kenapa dengan kau Tae?"
V menunjukkan ke arah jalan sambil menggigil.
Semua member melihat ke jalan.
"AHHH MAYAT!!"
***
Jin mengeluh. Jhope memandang Jin.
"Apa yang kita nak buat kat dia ni hyung?"
Mereka mengelilingi tubuh seorang gadis yang terbaring di tepi jalan yang mereka jumpai. Gadis itu tidak sedarkan diri.
Pakaiannya kotor. Rambutnya sedikit kusut.
"Dia.. dah mati ke?" Jhope menyentuh badan gadis itu beberapa kali.
"Yah! Dia hidup lagi lah!" Marah Suga.
"Mana hyung tahu?"
"Aku kan bakal doktor. So aku tahulah."
Jhope mencebik. Menyampah.
"Kesian pulak aku tengok dia ni. Dia kena culik ke? Ke dia lari dari sesuatu?" Kata Jimin.
Jin meletakkan jarinya di dagu.
"Apa kata kalau kita bawa dia balik rumah kita?" Cadang Jin. Semua memandang dia dengan wajah terkejut.
"What?!"
"Mana boleh hyung! Dia perempuan kot!"
"Aku tahu lah kau dah tak sabar hyung, tapi simpanlah untuk bini kau nanti."
"Seriously hyung?!"
Jhope, Jungkook, Suga dan Rapmon memprotes cadangan Jin. Jin hanya menggelengkan kepalanya.
"Korang ni tak kesian ke kat dia?! Tah ada penculik tengah cari dia ke.." Marah Jin. Jimin mengangguk tanda setuju dengan kata² Jin.
"Tah korang ni. Dah la dia ni perempuan. Kesian la sikit kat dia ni. Kalau ye pon tak berhati perut sesama kita tapi berhati perut la dengan perempuan." Bebel Jimin.
Ewah ewah suka hati je kau kutuk ae
"Aku rasa betul cakap Jimin. Tak salah kan kalau kita tolong dia ni? Mana tahu dia ni salah sorang dari jodoh kita? :3 " Sokong V.
Mereka menjeling V tajam. Mereka berfikir sejenak.
"Ye la. Tapi kau kena jaga dia sebab kau yang cadangkan semua ni, Jin hyung." Suga menundingkan jarinya ke arah Jin. Semua mengangguk. Jin mengeluh.
"Ye lah. Cepat angkat dia masuk van. Hari dah makin gelap ni."
***
"Hyung! Nak letak dia ni kat mana?" V membaringkan gadis itu di atas sofa. Dia tercungap².
Jin melihat kawan²nya. Dia senyum.
"Sape sudi bagi perempuan ni tidur kat bilik dia? :D "
.....
.....
.....
"Alah korang ni, untuk satu malam je. Nanti kita kemas lah bilik kosong kat bawah tu bagi dia bilik tu." Terang Jin.
"Hm takpelah kalau macam tu. Bagi bilik aku je la." Kata Jhope sambil mengusap lehernya. Jimin membulatkan matanya. Dia menumbuk lengan Jhope.
"Alah hyung! Tak payah lah! Nanti kita nak tidur mana?!" Protes Jimin. Jhope mengusap lengannya yang sakit akibat tumbukan Jimin.
"Ruang tamu kan ada."
Jimin mengembungkan pipinya. Yang lain mengeluh lega.
"Huhu selamat bilik aku." Kata Rapmon sambil mengurut dadanya.
"Dah dah. Bawak dia naik bilik Hope."
Mereka menyelimutkan gadis itu setelah membawanya masuk ke bilik Jhope. Mereka saling berpandangan.
"Hyung, baju dia kotorlah." Kata Jungkook. V mengangguk² mendengar kata² Jungkook.
"Takpe, biar aku salinkan." Kata Jimin sinis.
Suga menolak belakang kepala Jimin.
"Simpan sikit byuntae kau tu kat bini kau nanti."
Jimin mencebik.
"Takkan nak biar macam ni kot? Nanti klau dia sakit kita juga yang susah." Ujar Jhope.
"Aku ada idea." Kata Rapmon. Dia berlari turun ke bawah.
"Dah ah, aku nak ke bilik aku jap. Kalau budak ni dah sedar gtau aku." Kata Suga kemudian berlalu pergi.
Jungkook mencebik.
"Nak tido ah tu."
-tbc-
•alie_nvlk•
So how is it? Sory kalau tak berapa best because i'm still in EXAM mood 👽
Enjoy reading gaiss 💆
Vomment 💕
YOU ARE READING
[C] Weirdo + BTS
HumorPerempuan menyusahkan? Yeah that's right. Even aku yang perempuan ni pon rasa perempuan ni menyusahkan. Tambah² yang umur 18 tahun ke bawah. Memang menyusahkan. Dengan perangai kebudak-budakannya, dengan gediknya, dengan manjanya, dengan mengadanya...