Suga mencari sesuatu dari dalam lacinya. Dia mengeluarkan semua barang dari dalam lacinya.
"Mana ni?"
Akhirnya dia telah jumpa barangnya. Dia mengelap barang itu sambil tersenyum.
"Handphone ni rasa macam boleh guna lagi. Iphone 6s kot."
Suga memeriksa keadaan handphone tersebut. Iphone 6s yang dibelinya tahun lepas masih boleh digunakan lagi. Biasa la, orang kaya, tukar pakai iphone 10 pulak.
Suga menuruni anak tangga mencari kelibat seseorang.
Seseorang sedang berbaring di sofa sambil bermain dengan rambutnya. Suga mengambil tempat di sebelahnya.
"Oi buat pe"
Ri Ah menoleh.
"Tengah pikir."
"Pikir apa?"
"Pikir masa depan kita."
Suga mengerutkan dahinya. Ri Ah sengih.
"Mana kau belajar tu?"
"V hyung ajar."
Suga memandang Ri Ah tajam. Kuat pengaruh betul budak ni.
"Haa mana baju tidur aku beli kat kau tu? Kenapa tak pakai?"
"Baju tidur apa warna hitam? Hyung ni nak beli baju tidur pon beli yang warna yang ceria sikit. Ni beli warna hitam."
"Hitam kan swag. Kau ape tahu."
Ri Ah bangun dari baringnya. Suga menghulurkan handphone miliknya kepada Ri Ah.
"Nah."
Ri Ah tidak mengambil handphone itu malah memandangnya.
"Ape? Nak suruh saya caskan ke?"
Suga mencebik.
"Tak lah, nah ambil lah ni. Untuk kau."
Ri Ah membulatkan matanya. Dia mengambil handphone tersebut.
"Seriously hyung? Hyung bagi saya? Habis tu hyung pakai handphone ape?"
"Ye, aku serius. Ni handphone lama aku. Kau ambil lah, aku dah tak guna handphone ni dah."
Ri Ah terus membelek handphone itu. Suga tersenyum melihat Ri Ah.
"Kau suka?" Soal Suga sambil mengusap perlahan rambut Ri Ah. Ri Ah mengangguk.
Ri Ah terus memeluk Suga akibat teruja. Suga kaku.
"Thanks Suga hyung. Saya akan jaga handphone ni baik². Hyung jangan risau."
Perlahan² dia membalas pelukan Ri Ah.
"Sama².."
***
"Kerja main handphone tu je la. Dah takde kerja lain dah." Sindir V.
Ri Ah tidak mempedulikan V. Jimin memandang V tajam.
"Biarlah kat dia, nanti takde la dia nak kacau kita dah." Jimin menukar siaran TV.
"Tung ah Suga hyung bagi iphone 6s dia kat Ri Ah. Aku ni pakai phone nokia 3310 je." Kata V.
V menggaru dagunya. Ri Ah bangun kemudian menuju ke arah V.
"Hyung, ajar saya guna ni."
V memandang Ri Ah pelik. Dia mengambil handphone dari tangan Ri Ah.
YOU ARE READING
[C] Weirdo + BTS
HumorPerempuan menyusahkan? Yeah that's right. Even aku yang perempuan ni pon rasa perempuan ni menyusahkan. Tambah² yang umur 18 tahun ke bawah. Memang menyusahkan. Dengan perangai kebudak-budakannya, dengan gediknya, dengan manjanya, dengan mengadanya...