°17° :- Play

42 6 0
                                    

"Alaa dah kalah!"

Ri Ah memuncungkan bibirnya. Dia memandang V di sebelahnya.

"Hyung tak main?" Soalnya. V menggeleng.

"Jungkook hyung? Jimin hyung?"

Jungkook dan Jimin turut menggeleng. Ri Ah berasa pelik. Sebelum ni kalau dia nak main game diorang dia kena memekik melolong dulu baru dapat main.

"Peliknya.. Baik betul hyung bertiga bagi saya main hari ni. Selalunya tak."

Ri Ah mengecilkan matanya memandang V. V menjelingnya.

"Pe" Soal V tak puas hati.

"Beli game baru ke?"

V mencebik. Ri Ah masih memandang V dengan mata yang dikecilkan.

"Kalau kitorang beli game baru kitorang tak bagi kau masuk langsung bilik kitorang. Bersyukur sikit ae."

"K"

Ri Ah meneruskan aktiviti bermain gamenya.

"Jimin hyung, Jungkook hyung. Cakaplah sesuatu. Sunyi ah."

Jimin dan Jungkook tersentak. V menolak perlahan siku Ri Ah. Ri Ah mencebik meluat. V berbisik ke arahnya. Ri Ah ketawa kecil.

"Jungkook hyung ade sabun tak?"
Jungkook memandang Ri Ah pelik.

"Ade kat lam bilik air tu. Kenapa?"

"Nak guna boleh?"

"Ambik je la. Nak buat pe?"

"Saya nak cuci hati Jimin hyung. Ehhee CIAAAAA"

Jimin terus memandang Ri Ah dengan pandangan menjengkelkan.

"Pahal aku pulak yang kena ayat pickupline expired ni?" Soal Jimin tak puas hati. V tersengih.

"Bagus anak didik aku! Pickupline kau semakin bagus!"

Ri Ah tersengih seperti katak tempuru. Jungkook tersenyum kecil melihat telatah Ri Ah.

"Kenapa nak cuci hati Jimin hyung?" Jungkook pon layan je lah pickupline expired ni.

"Sebab.."

Ri Ah meletakkan joystick yang dipegangnya untuk bermain game dengan perlahan². Semua mata tertumpu kepada Ri Ah.

"Sebab hati Jimin hyung busuk sangat. Kena cuci barulah bersih sikit hati dia tu takde la busuk je hati tu."

Ri Ah terus berlari keluar dari bilik V dan Jungkook. Jimin menggenggam penumbuknya.

"YAH! KANG RI AH KAU MEMANG BIADAP AE SEKARANG NI BAIK KAU DATANG SINI BALIK SEBELUM AKU PERGI CARI KAU SAMPAI KE LUBANG KATU"

Jungkook dan V ketawa terbahak² sampai terkeluar kahak.

"HAHAHA BUSUK HATI WAHAHAH TERBAIK LAH RI AH"

"HAHAHA AKU TAK AJAR PON KAU TU TAPI KAU MEMANG BIJAK LAGI BIJAKSANA AYAT KAU MEMANG POWER GILE AH NANTI AJAR AKU PULAK TAU"

"Aura khinzir sudah tiba. Sila ninggal."

***

"Hyung pasti?"

Jin mengangguk. Rapmon mengeluh. Dia hanya menurut kehendak hyungnya.

Sekarang mereka berada di depan rumah Ri Ah. Rapmon menekan loceng dan ada suara yang agak pelik keluar dari kotak di tembok rumah itu. Bahu Jin dan Rapmon sedikit terhinjut akibat terkejut.

"Boleh saya bantu?"

"Ah er ye. Boleh saya jumpa dengan Tuan Besar CEO Kang Se Yun?"

"Atas urusan ape ye?"

[C] Weirdo + BTSWhere stories live. Discover now