[ Ri Ah POV ]
Aku menggeliat. Aku melihat jam menunjukkan pukul 8:30 pagi.
Aku turun ke bawah dan mencari kelibat 5 orang lelaki agak pelik yang dah tolong aku semalam. Aku berjalan menuju ke dapur.
Aku melihat sekeliling.
"Mana diorang pergi pagi² macam ni?" Aku menggaru kepala aku sambil mencari mereka.
Ada nota di pintu peti sejuk.
Kitorang keluar pergi beli barang. Jin hyung masak nasi goreng, ada kat atas meja tu. Awak habiskan je lah. Lepastu, lepas awak mandi baju dah ada kat bilik yang awak tidur tu. Jhope letak kat tepi katil. Kejap lagi kitorang balik.
Rapmonie monie monie
"Rapmonie monie monie dengan Jhope ni sape?"Aku tak ingat pon nama diorang ni tapi aku semalam aku rasa takde pon yang nama Rapmonie monie monie dengan Jhope tu.
"Diorang ni ada berapa orang sebenarnya?"
Aku masuk semula ke bilik. Aku mengambil tuala kemudian masuk ke bilik mandi untuk membersihkan diri.
[ End POV ]
***
"Hyung jom balik." Jungkook menarik² lengan Rapmon. Rapmon merengus.
"Ee kau pahal?! Kejap lagi kita balik la. Kau tak nampak ke Jin hyung tengah bayar tu?"
Jungkook memuncungkan mulutnya.
"Aku takut minah tu masuk bilik aku sesuka hati. V hyung kata dia lupa nak kunci pintu."
"Alah, kau takyah risau. Aku yakin dia tak kan masuk dalam bilik kau." Kata Suga.
"Mana hyung tahu?"
"Berani dia masuk bilik kita? Aku halau dia balik hutan."
***
V membuka pintu. Ri Ah yang sedang menonton TV berlari anak ke arah pintu.
"Annyeong." Tegur Ri Ah.
"Annyeong. Buat pe? Dah makan?" Soal V sambil menanggalkan kasutnya. Ri Ah memberi ruang untuk V masuk ke dalam rumah. Dia berdiri di tepi pintu sambil melihat mereka mengangkat barang.
"Dah makan." Balas Ri Ah.
Suga bersandar di pintu sambil tercungap². Ri Ah hanya memandangnya. Suga memandang Ri Ah tajam.
"Kau tengok je?! Tolonglah angkat barang ni!"
Suga menghulurkan plastik yang berisi barang kepada Ri Ah. Ri Ah hanya mengambil tanpa berkata apa². Suga melangkah masuk.
"Awak jangan terasa tau dengan Suga hyung. Dia memang macam tu." Kata Jimin sambil menggeleng kepalanya.
Suga mempunyai sifat g mampos.
Ri Ah mengangguk mendengar kata² Jimin. Ri Ah membawa barang ke dapur. Dia duduk di sofa di ruang tamu dan sambung menonton TV.
Suga duduk di sofa berdekatannya kemudian melentokkan kepalanya. Jungkook duduk di sebelah Suga.
"Hyung, dia tak masuk bilik aku dan V hyung lah :3 " Bisik Jungkook.
YOU ARE READING
[C] Weirdo + BTS
فكاهةPerempuan menyusahkan? Yeah that's right. Even aku yang perempuan ni pon rasa perempuan ni menyusahkan. Tambah² yang umur 18 tahun ke bawah. Memang menyusahkan. Dengan perangai kebudak-budakannya, dengan gediknya, dengan manjanya, dengan mengadanya...