"Celadon City moet na deze boerderij zijn" zei Mika kijkend op zijn pokénav. Madelief was blij dat hij met ze meetrok, hij was de navigeerder, Skye wist veel over Pokémon en Emma kon overleven in het wild! Over Emma gesproken, ze was de laatste tijd alleen maar bezig met Blaze en haar Nidoran te trainen samen met de rest van haar Pokémon. "Misschien kunnen we de boeren vragen om Tauros melk?" zei Skye. "Kun je dat drinken?" zei Madelief verbaasd, "waarom niet? Wat denk je dat je drinkt als je melk in je glas heb zitten?" zei Emma. Blaze zat zoals gewoonlijk in haar armen met zijn pootjes naar beneden en keek strak voor zich uit. "Nooit over nagedacht" zei Madelief en ze krabde Rattata op zijn hoofd. Ze zagen de boerderij al en liepen het erf op. Een vogelpokémon met twee hoofden rende krijsend naar ze toe en alle vier drukten hun handen tegen hun oren. "Doduo kom hier!" riep een woedende stem, de vogelpokémon keek op en krijste een hele hoge noot. En sprong in de lucht, "trainers zouden jullie mij willen helpen?" zei de boer zodra de Doduo weg was. "Waar kunnen wij u mee helpen?" zei Madelief, "die Doduo verjaagd al mijn Tauros en mijn Pidgey's durven niet meer terug te komen" zei hij paniekerig. "Ik kan geen melk maken door die Pokémon, ik dacht als één van jullie hem vangt..." de boer keek zenuwachtig heen en weer. "Dat word een Pokémon jacht" zei Madelief zuchtend tegen haar vrienden. "Ik hoef hem niet hoor" zei Skye en ze keek in de richting waar de Doduo heen was gestormd. "Ik kan hem denk ik wel gebruiken, mijn moeder heeft last van Pidgey's" zei Madelief met een grijns op haar hoofd. "Prima, ik zou er niet mee om kunnen gaan" zei Mika en hij haalde zijn schouders op. "Veel geluk met het vangen" zei Emma grijnzend, "laten we dan gaan, des te eerder we weer naar Celadon City kunnen" zei Mika en hij begon te lopen. De rest volgde hem het erf af de weilanden op. "Waar zou een Doduo zich verstoppen?" zei Emma, "Doduo houden van open vlaktes waar ze lekker kunnen rennen" zei Skye. "Dan zitten we hier goed" zei Madelief, "we moeten het geluid van een krijsende vogelpokémon achterna gaan" zei Mika. Ze liepen wel een paar uur rond maar hoorden en zagen niks. "Hoe kan hij zo goed verstoppen?" zei Emma waarna ze zich zuchtend op de grond liet vallen. "Ik laat Fearow en Pidgeotto er wel uit" zei Madelief en ze liet haar twee vogelpokémon eruit. "Zoek naar een Doduo" zei ze tegen ze tegen de twee. "Laten wij verder gaan zoeken" zei Mika en liep weer een bepaalde richting in. Emma kwam moeizaam overeind en slofte hen achterna, 'hij moet hier ergens zijn' dacht Madelief en ze keek rond. Ook liet ze haar Onix los, "misschien kan Onix me naar boven liften en kan ik rond kijken" zei ze tegen haar vrienden. "Doe dat!" zei Emma, Madelief ging op Onix' hoofd staan, Onix' hoofd ging naar boven en Madelief kon ver kijken. "Ik zie Fearow en Pidgeotto volgens mij!" riep ze naar beneden, in de verte zag ze namelijk twee zwarte stipjes die snel dichterbij kwamen. Onix liet zijn hoofd weer zakken en Madelief stapte er weer af, "het is niet zo eng als je niet naar beneden kijkt" zei ze tegen zichzelf. Fearow en Pideotto kwamen dichterbij en zweefden nu rondjes boven hen, "ik denk dat ze de Doduo gevonden hebben"zei Emma. "Laten we ze dan volgen" Mika begon al te rennen achter Pidgeotto en Fearow aan. Madelief volgde snel en ook Emma zette zuchtend de achtervolging in. Na een tijdje gerend te hebben kwamen ze aan bij een bebossing. "Dit vind ik vreemd, Doduo houden niet van bossen" zei Skye wanneer ze ophielden met rennen en door de bomen moesten Fearow en Pidgeotto op de grond lopen. Al snel hoorde ze het gekrijs van de Doduo en, het lachen van stemmen? Fearow en Pidgeotto stopten met lopen en keken haar aan. "Oké, wat gaan we doen?" zei Madelief nadat ze de twee had teruggekeerd. "Eerst op onderzoek uit, ik wil weten wie aan het lachen is" zei Mika. "Laten we dat doen inderdaad" zei Skye. "Met zijn vieren word het misschien wel een beetje druk, Madelief en Emma. Gaan jullie?" zei Skye. "Willen jullie niet gaan?" zei Madelief. "Wij gaan een plan bedenken, ik denk dat dat ook wel gedaan moet worden" zei Mika knikkend. "Dan zien we jullie hopelijk zo" zei Emma, Madelief en Emma liepen daarna het struikgewas in. "Wie denk je dat het kunnen zijn" fluisterde Emma toen ze onder een laaghangende tak kroop. "Pokémon jagers? Team ehh... hoe heten ze nou?" fluisterde Madelief en ze stapte over een boomwortel heen. "Team Pony's toch? Of Team P... het was met een P!" fluisterde Emma gefrustreerd. "Team Poison!" fluisterde Madelief terug. "Dat was het!" het gelach kwam dichterbij en Madelief herkende de vreemde pakken van Team Poison. "Gevonden" siste ze, de 4 Team Poison mensen hadden in het midden een enorme kooi tussen een paar bomen weten te frummelen en in die kooi zat een krijsende Doduo. Daaromheen zag ze 4 tenten en een kampvuur. "Knus" zei Emma met Blaze achter haar die met een boze blik strak naar voren keek. Emma had de pokébal van Pikachu in haar handen en Madelief had de pokébal van Dewgong in haar handen. Emma gaf een seintje met haar vingers en ze kropen achteruit het struikgewas uit terug naar Skye en Mika. "Denk je dat ze een plan hebben kunnen bedenken?" zei Madelief zodra ze buiten gehoorafstand waren. "Natuurlijk, Skye weet veel over Pokémon en Mika is onze navigator, die zouden best een goed plan kunnen bedenken" zei Emma. Madelief knikte en stopte Dewgong's pokébal weg, ook Emma stopte Pikachu's pokébal weg. Ze kwamen aan bij de gespleten boom waar ze elkaar voor het laatst gezien hadden, maar geen Mika of Skye.
JE LEEST
Lights Up!
FanfictionJonge Madelief die 9 jaar oud is kan binnenkort op reis met haar eigen Pokemon! Volg haar en haar nieuwe vrienden op deze reis! Ty FallOfRempire voor de cover!