~ hierboven zie je een character die mystic7pokemon heeft gemaakt voor mijn boek (ik weet dat het Gary Oak is maar de naam en persoonlijkheid is anders) ~
Ik geef Rattata nog een klein stukje Pokémon voedsel en sta daarna op. "Hey Emma, zijn we al dichtbij Pewter City?" vraag ik, door al die omwegen ben ik vergeten waar we zijn. Emma kijkt op haar kaart, "nog een uurtje lopen" zegt Emma en ze stopt haar kaart weg. Ik pak Rattata op en begin mijn tas in te pakken. Emma doet hetzelfde en al snel zijn we weer op pad. Ik laat Spearow uit zijn Poké-Bal om te kijken of hij een stad ziet. "Tata!" zegt Rattata opeens, "wat is er Rattata?" zeg ik tegen hem. Rattata springt van mijn schouders af en huppelt het lange gras in. "Rattata wacht!" toep ik en ik ren achter hem aan. "Tatta!' hoor ik een Rattata zeggen. "Pidg!" hoor ik een ander iets zeggen. Ik strompel door de laatste struik en zie daar Rattata tegenover een Pidgey staan. "Rattata wat is dit?" zeg ik boos, "tatta..." zegt Rattata en hij wijst naar Pidgey's vleugel. "Je hoorde hem roepen hè?" zeg ik en ik aai Rattata over zijn hoofd. "Laat mij je helpen, Pidgey" zeg ik terwijl ik hem aankijk. "P-Pidgey" zegt Pidgey zenuwachtig maar daarna hupt ze naar mij toe. Ik pak haar voorzichtig op en Rattata klimt weer op mijn schouder. "Spear! Spearow!" hoor ik vanaf de lucht komen en ik kijk omhoog. In de lucht vliegt een Spearow rondjes en uit de bosjes komt geritsel. Ik kijk naar de bosjes en er verschijnt een hijgende Emma. "Waarom rende je weg?" zegt ze als ze bijgekomen is. "Ik wilde Rattata vangen" zeg ik terwijl ik hem onder zijn kin kriebel met een vinger. "Waarom heb je een Pidgey in je armen?" zegt Emma en ze wijst naar de Pidgey. "Ze heeft een gebroken vleugel en moet zo snel mogelijk naar een Pokémon Center" zeg ik en voordat Emma iets kan zeggen ren ik het struikgewas in.
"Zuster Joy!" roep ik, "waar kan ik je mee helpen?" hoor ik een vrouwenstem zeggen. "Deze Pidgey heeft een gebroken vleugel" zeg ik. "Ik zal hem meteen helpen" zegt Zuster Joy, Zuster Joy pakt Pidgey van mij over en verdwijnt in een kamer. Even later gaat ook een Chansey naar binnen.
Het is zo'n vijftien minuten geleden toen Zuster Joy Pidgey van mij overgenomen heeft. "Hoelang gaat het nog duren?" zeg ik. "Geen idee" Emma pakt een bal en gooit die naar Nidoran toe. Nidoran vangt de bal op en balanceert de bal op haar neus. Ik laat Spearow uit zijn Poké-Bal en pak een borstel uit mijn tas. Ik weet dat Spearow zijn vleugels graag schoon houdt dus heb ik me voorgenomen elke dag zijn vleugels te borstelen. Met kleine halen borstel ik voorzichtig zijn vleugels, "Spearow!" zegt Spearow genietend. "Je Pidgey is beter" zegt Zuster Joy, ik kijk op van Spearow's vleugels en zie Zuster Joy binnenkomen. "Oh, nee hij is niet mijn Pidgey" zeg ik, "oh sorry" zegt Zuster Joy. "Laten we hem dan meteen vrij laten" ze loopt met Pidgey langs mij en Spearow. Maar dan loopt het uit de hand, Pidgey gaat door het lint en probeert Spearow aan te vallen. Zuster Joy heeft de grootste moeite om haar in bedwang te houden. Spearow hupt van mijn schoot en verschuild zich achter mijn rug. "Rattata wat is er met Pidgey en Spearow?" roep ik paniekerig tegen Rattata. Rattata brabbelt wat tegen Spearow, Spearow zegt iets terug. Ik kijk Rattata aan, "Rattata!" zegt Rattata tegen Nidoran. "Nido!" zegt Nidoran. 'Ik denk dat Pidgey aangevallen is door een Spearow' denk ik. "Pidgey deze Spearow heeft jou niet aangevallen" roep ik tegen Pidgey om te proberen hem kalm te krijgen. "Sp-Spearow!" roept Spearow, maar Pidgey luistert niet en valt mij aan met Boor. Voordat Pidgey mij kan raken vliegt Spearow voor mij en vangt Boor op. Spearow roept het uit van pijn en valt op de grond. Als een dolle begint Pidgey hem aan te vallen met haar snavel. Ik ren naar Pidgey toe en pak haar op, "rustig!" roep ik tegen haar. Zuster Joy is al naar Spearow gerent en onderzoekt hem. Na een lange tijd krijgt Pidgey eindelijk door dat dit niet de Spearow is. "Pidgey" zegt Pidgey schamend en ze hupt naar de doodsbange Spearow toe. "Pidgey nee!" roep ik bang, Pidgey hupt dichterbij en wrijft met haar kopje tegen Spearow's wang aan. Spearow kalmeert een beetje en Zuster Joy kan hem helpen. "Kom op Pidgey dan kan je weer naar buiten om te vliegen" zeg ik enthousiast, stiekem wilde ik Pidgey zo veel mogelijk bij Spearow uit de buurt houden. Ik laat Spearow terugkeren en pak Pidgey op. Emma volgt mij en samen lopen we naar buiten, Nidoran rent ook naar buiten en springt in Emma's armen. "Ga Pidgey!" roep ik blij, maar op de één of andere manier voel ik toch een steek in mijn hart. Ik zet Pidgey op de grond en zet een stapje terug. Een enorme brok vormt zich in mijn keel, waarom gebeurd dit? Ik ken Pidgey nog niet eens. Pidgey hupt naar voren, Rattata roept nog iets en dan vliegt Pidgey op. "Weer een Pokémon gered" zeg ik tegen Emma en we geven elkaar een high five. We hebben Pikachu geholpen en nu een Pidgey! "Pidgey!' hoor ik opeens, "oof". Ik tuimel op de grond met een zwaar gewicht op mij. Ik open mijn ogen pijnlijk door de smak en zie Pidgey op mijn buik zitten. "Pidgey, Pidgey!" roept ze uit, ik meen tranen in haar ogen te zien maar ze heeft ze al weg geknipperd. "Wil je met mij mee?" vraag ik aan haar, "Pidgey, Pidgey!" roept Pidgey zelfverzekerd. "Rattata" Rattata trekt aan mijn mouw en pakt de Poké-Bal van Spearow van mijn riem. "Wil ze een gevecht met Spearow om te zeggen dat het haar spijt?" vraag ik aan Rattata. Rattata knikt, "oké Spearow ik kies jou!" roep ik. Spearow vliegt uit zijn Poké-Bal. "Spearow!" Spearow kijkt Pidgey aan en samen kwebbelen ze even. "Oké, Spearow doe Boor!" roep ik, Spearow vliegt omhoog en maakt een achteruit salto in de lucht en gaat daarna in rechte lijn op Pidgey af. Om zijn snavel vormt zich een grijze pijl. Pidgey ontwijkt hem maar net maar Spearow doet weer een achteruit salto en raakt Pidgey in haar rug. Pidgey herstelt en haar vleugels beginnen te gloeien, Emma pakt haar pokedex en scant de aanval: Vleugelaanval leest ze vanaf de pokedex. "Spearow ontwijk en doe weer Boor!" roep ik, Spearow doet wat hem gevraagd word en ontwijkt met hoge snelheid de aanval van Pidgey. Spearow valt Pidgey aan met Boor en doet dit met hoge snelheid achter elkaar. Pidgey valt bewusteloos op de grond, ik pak een lege Poké-Bal en maak hem groot. Snel gooi ik de Poké-Bal net boven Pidgey en Pidgey word erin gezogen. Draai, draai, draai, mijn hart bonkt in mijn keel. Klik! "Ik heb Pidgey gevangen!" roep ik blij, ik ren naar de Poké-Bal toe en raap hem op. "Welkom in je nieuwe familie" fluister ik tegen Pidgey. "Goed zo!" Emma komt aanrennen met Nidoran, Rattata en Spearow op haar hielen. "Ik hoop alleen dat ze niet zo gemeen tegen Spearow doet" zeg ik en ik kijk naar Pidgey's Poké-Bal. "Kom laten we verder gaan, we zijn al in Pewter City en ik hoop nog wat te trainen en andere Pokmon te vangen" Emma trekt me mee aan mijn arm en met z'n tweeën plus de Pokémon de stad in. "Hoe zou je hier kunnen trainen?" vraag ik, "trainers vinden" zegt Emma kortaf. Ik haal mijn schouders op, "wacht er moet hier ergens een strijdveld zijn" zeg ik terwijl ik stop. "Echt waar? Zijn er veel trainers daar, en wat voor soort -" "je zoekt een uitdaging huh?" Emma word afgebroken door een jongen van ongeveer mijn leeftijd. "Ja" zegt Emma en ze pakt Nidoran op en kijkt hem vastberaden aan. "Laten we gaan dan, trouwens de naam is Mika Fischer" zegt Mika, "ik ben Emma Blue en dat is Madelief Secker" zegt Emma ons aanwijzend. "Ik hoop dat je klaar bent om verslagen te worden" zegt Mika met zijn handen gekruist voor zijn borst. "Dacht het niet, zullen we een twee tegen twee gevecht houden? Dan kan Madelief de scheidsrechter zijn" stelt Emma voor. "Tuurlijk" zegt Mika, ook ik zeg ja en samen lopen we het strijdveld op. "Het is een twee tegen twee gevecht, er mag, je blijft vechten met je Pokémon totdat die uitgeschakeld is! Degene die nog één of twee Pokémon over heeft heeft gewonnen!" roep ik.
JE LEEST
Lights Up!
Fiksi PenggemarJonge Madelief die 9 jaar oud is kan binnenkort op reis met haar eigen Pokemon! Volg haar en haar nieuwe vrienden op deze reis! Ty FallOfRempire voor de cover!