Celadon City was een grote stad met veel Pokémon. Hier en daar renden wat kinderen rond en volwassen zaten met elkaar te praten aan een terrasje. "Laten we eerst onze Pokémon helen en ook wat trainen, ik heb een vrij goed idee" zei Madelief. "Doen we, ik wil Growlithe iets leren" zei Mika en hij krabde Growlithe achter zijn oren. "Zien we elkaar terug voor het Pokémon Center?" vroeg Emma. "Afgesproken" zei Madelief, Skye en Mika knikten instemmend. Ze liepen ieder een andere kant op.
Madelief keek rond, ze had een plek in een weiland gevonden dat aan haar eisen voldeed en liet Dewgong en Bulbasaur uit hun pokéballen. "Dewgong ik heb iets leuks in gedachten. Wat als je ijsstraal gebruikt om je sneller rond te verplaatsen?" Dewgong keek haar enthousiast aan en klapte met zijn voorzwemvliezen. "Bulbasaur ik wil dat je Dewgong aanvalt en Dewgong jij probeert dichterbij te komen door gebruik te maken van je ijsstraal" zei Madelief.
Bulbasaur vuurde een kleine mesblad op Dewgong af en Dewgong ontweek hem met gemak door de ijstraal op de grond te richten en er overheen te schaatsen. Weer vuurde Dewgong een ijsstraal af en raakte Bulbasaur die meteen bevroren was. Met behulp van Onix was Bulbasaur zo weer bevrijd en Madelief glimlachte. "Ik vind dat jullie fantastisch gewerkt hebben" zei ze tegen Bulbasaur en Dewgong. De twee Pokémon riepen hun naam blij en ze kregen een knuffel van Madelief. "Ik hoop dat we gaan winnen, het moet wel want ik heb 3 Pokémon die effectief zijn tegen gras type Pokémon!" riep ze enthousiast en ze haalde Fearow en Pidgeotto uit hun pokéballen. "Ik wil dat jullie gaan proberen om dubbel team te leren" zei Madelief enthousiast tegen ze. De twee knikten en vlogen de lucht in. "Heel snel heen en weer vliegen dus!" riep Madelief hen nog achterna. "Ik hoop dat het lukt, ik heb vertrouwen in ze!" zei Madelief met een grote glimlach en ze kriebelde Dewgong onder zijn kop. De zeehond Pokémon liet een grappig knorrend geluid horen en sloot zijn ogen.Fearow en Pidgeotto waren vrij ver gekomen met dubbel team. Fearow kon 2 a 3 kopieën van hemzelf maken en Pidgeotto kon in ieder geval 1 kopie van haarzelf maken. Dewgong was nog beter geworden met de ijsstraal en viel er nu niet meer af. Madelief glimlachte naar de 3 pokéballen in haar hand en liep naar de plek waar ze afgesproken hadden. Skye zat er al en haar Vulpix, Flameleaf, balanceerde een bal op haar neus. "Hoi!" zei Madelief met een glimlach, "hoe ging het trainen?" zei Skye. "Het ging ongeveer precies zoals ik verwacht had! Ik heb een strategie die misschien interessant is, hoe ging het bij jou?" zei Madelief terwijl ze plaats nam naast Skye. Rattata sprong van Madelief's schouder en begon met Flameleaf te spelen. "Het ging goed, Flameleaf heeft wat trucjes geleerd en Nova is ook erg vooruit gegaan" zei Skye. Nu pas merkte Madelief de Ponyta op die naast Skye op de grond lag als een Growlithe die over zijn trainer waakt. "Nog iets van Emma of Mika gehoord?" zei Madelief, Fearow verscheen uit zijn pokébal en pakte de borstel van Madelief uit haar tas. Madelief pakte haar borstel van hem over en begon zijn veren te borstelen. "Emma was al eerder aangekomen maar is eten gaan kopen en ik heb nog niks van Mika gehoord" zei Skye. Op datzelfde moment kwam een blauwe Nidoran aanrennen met een tasje in haar mond gevolgd door een meisje met blond-blauw haar. "Hey Emma!" zei Madelief, "Hey! Ik heb eten ingeslagen, als de slomo komt dan kunnen we eten en daarma meteen naar de Gym! Dan kunnen we daarna Blaze terugbrengen..." het laatste kwam zachter uit haar mond. Blaze en Emma waren aan elkaar gehecht geraakt en zouden weldra weer gescheiden worden. De Vulpix zat relaxed in Emma's armen en keek strak voor zich uit, Emma zelf had twee grote tassen aan beide schouders en droeg de Vulpix met veel moeite. Skye en Madelief schoten omhoog en hielpen haar met de tassen. "Mika is nooit zo laat" zei Skye, "hij is meneertje precies dus ik denk dat hij uitgestippeld heeft wanneer en hoe laat hij ergens wil zijn" zei Emma die een grote doos uit één van de tassen haalde. Haar Nidoran rende rondjes om Rattata en Flameleaf heen die bijna duizelig werden. "Nidoran, geef dat tasje eens dan kan ik het eten klaarmaken" zei Emma terwijl ze de Nidoran probeerde te vangen die nu rondjes om Emma rende en probeerde niet gepakt te worden. Op een gegeven moment hoorde de drie meisjes iets blaffen en Nidoran bleef stilstaan waar Emma de gelegenheid pakte en het tasje uit haar mond griste. "Ha, Mika!" zei Skye, "ben ik weer" zei Mika met een grijns. Zijn Growlithe rende meteen richting van zijn vrienden. "Wat duurde zolang dat je zo laat bent?" zei Emma. "Kwam de Gym leider tegen" zei Mika met een grijns. "Waaaaaaat?" zeiden de meisjes in koor. "Yup, en ze heeft een gaatje voor ons vrij gemaakt" zei hij met een grotere grijns. "Dat is fantastisch!" riep Skye uit. "Yup, dus als we opschieten kunnen we nog snel de badge halen!" riep Mika erachteraan. "Maar, ik heb eten gekocht" zei Emma. "Dat kunnen we eten als we klaar zijn kom nou!" riep Mika en hij pakte een willekeurig persoon bij haar arm, in dit geval Emma, en begon haar mee te sleuren. "Okeeeee ik kom al" zei Emma en ze rukte haar arm los, ook Madelief en Skye begonnen te lopen. "Wat had ze je allemaal verteld?" vroeg Skye nieuwsgierig. "Niks bijzonders, alleen heb ik een afspraak kunnen maken dat we nu mochten" zei Mika. "Nou, wel bedankt dat je een afspraak kunnen regelen" zei Madelief. Mika knikte en ze sloegen een straat in, "hier is het" zei hij over zijn schouder heen. Madelief keek goed, het was een enorm gebouw dat al vanaf buiten versierd was met bloemen en planten. "Ik denk dat het er vanbinnen veel mooier uit ziet!" zei Emma opgewonden. "Kom laten we naar binnen gaan" zei Skye en ze liep al door de deuren naar binnen. "Welkom" hoorden ze toen ze allemaal binnenstonden. Een vrouw in een geel/oranje jurk met zwart haar en grote bruine ogen stond op een mooi groen veld omringt met allemaal bloemen en bomen. "Mijn naam is Erika, fijn dat er een paar nieuwe uitdagers zijn" zei de vrouw, Erika genaamd. "Mika fijn je weer te zien" zei ze daarna. "Fijn dat we zo snel mochten komen. Dit zijn Madelief, Emma en Skye" zei Mika. "Kom maar, Mika jij mag als eerste" zei Erika met een glimlach. Mika knikte en stapte het veld op, 'mooi, dan kan ik kijken welke Pokémon ze gebruikt' dacht Madelief met een glimlach.
Het gevecht was bijna afgelopen, zijn Charmander stond hijgend tegenover een enorme Victreebel. "Charmander, ik weet dat je het kunt!" riep Mika met een enorme glimlach naar de rode Pokémon. En op dat moment gebeurde het, Charmander's vlam werd groter en op dat moment begon hij te gloeien: Charmander's lijf werd groter, hij kreeg enorme klauwen en een rare bult op zijn achterhoofd, zijn staart begon ook te gloeien. "Charmeleon!" riep de nu geëvolueerde Charmander. "Charmander!" riep Mika enthousiast en hij knuffelde de net geëvolueerde Pokémon. "Char!" riep Charmeleon blij en hij knuffelde zijn trainer terug. "Klaar om te winnen maatje?" zei Mika met een grijns. "Char" hij kreeg een enorme knik van Charmeleon terug. "Charmeleon doe sintel!" riep Mika met enthousiasme in zijn stem. "Doe wikkel!" riep Erika. Één van Victreebel's 'tentakels' schoot naar voren en wikkelde zich om de vuurpokémon heen. Charmeleon opende zijn mond en schoot een enorme sintel op Victreebel af die zijn naam uitriep in pijn en bewusteloos op de grond viel. Charmeleon klauterde uit de liaantentakel van Victreebel en rende naar zijn trainer toe om geknuffeld te worden. "Bedankt Charmeleon" zei Mika met een glimlach en hij liet de Pokémon terugkeren na een goede knuffel. "Een goed gevecht, aangezien je de badge al hebt feliciteer ik je maar gewoon " zei Erika met een glimlach. "Bedankt" zei Mika en hij nam de hand van Erika aan om hem te schudden. "Goed wie is de volgende?" zei Erika, "ik ga wel" zei Skye tegen de rest en ze liep het veld op.
Na Skye's gevecht ging Emma en na Emma ging natuurlijk Madelief. Erika's Pokémon waren sterker dan alle Gym's die ze tot nu toe had verslagen. Haar Pidgeot werd uitgeschakeld door Erika's Victreebel met volle verbazing en toen ze Fearow losliet uit zijn pokébal was hij zó woest dat hij Victreebel net iets te hard raakte zodat hij een hele tijd buiten wetsen was. Ook liet hij zijn woede los op Erika's Tangela waardoor hij niet goed nadacht en neergehaald werd. Vervolgens had Dewgong de grootste moeite om Tangela en Erika's Vileplume neer te halen, maar het lukte hem. Madelief omhelsde haar Pokémon met enorme vreugde, het was hun bedachte aanval dat voor hun overwinning had bezorgd. Met enorme vreugde nam Madelief haar nieuwe badge aan en stopte hem bij de andere badges.
Nu iedereen de Rainbow Badge had gingen de vier weer op weg. "Duss, wat is de volgende destinatie?" zei Emma zodra ze buiten stonden. "Fuchsia City, een Gif type Gym de leider is Koga. Veel trainers zijn bang voor hem en haast niemand heeft hem weten te verslaan" zei Mika nadenkend. "Welke type Pokémon zijn effectief tegen gif?" vroeg Madelief, "Gif types zijn zwak tegen gif types omdat ze elkaar zogezegd uitschakelen. Doordat gif tegen gif opbotst schakelen ze de aanval uit. Ook zijn de type Grond en Psychisch effectief op Gif types. Dat betekend dat wij Psychisch of Grond types moeten hebben." concludeerde Mika. "Kunnen we die ergens vinden?" zei Skye, "jazeker, een eind buiten Celadon City bevind zich een enorm terrein aan bos, water en enorme grasvlaktes gevolgd door een gebergte. Daar is de beste plaats om een nieuwe Pokémon te vangen!" zei Mika. "Yes! Bedankt Mika de wandelende Map!" riep Emma blij uit. Mika rolde met zijn ogen als antwoord en begon naar het westen te lopen door de stad. "Wat hoop jij te vangen?" zei Skye tegen Madelief, "ik heb nog geen idee, ik ken haast geen psychisch type Pokémon!" antwoordde Madelief. "En jij?" zei Madelief na even nagedacht te hebben, "ik weet het niet, als een Pokémon mij wel aardig vind neem ik hem!" zei Skye met een glimlach, "Inderdaad" antwoordde Madelief. "Ehhh, we hebben een klein probleempje" zei Mika opeens nadat ze al een eindje het bos in waren gelopen. "Wat is er?" zei Madelief terwijl ze naar voren liep, "kijk maar zelf".
Het spijt me dat het gevecht niet echt voorkwam, maar ik had niet zo'n zin om het helemaal uit te schrijven... I'm so sorry, pls forgive me ;-;. Maar goed volgende battle schrijf ik wel volledig uit :3 promise that!
Madelief out ->
JE LEEST
Lights Up!
FanfictionJonge Madelief die 9 jaar oud is kan binnenkort op reis met haar eigen Pokemon! Volg haar en haar nieuwe vrienden op deze reis! Ty FallOfRempire voor de cover!