psycho 4

210 5 0
                                    

Aiden

Ayein masih berkurung dalam bilik. Dia tak keluar dari pagi tadi. Sebutir nasi pun dia tak usik lagi tu.. Aish, risau betul la aku! Aku menuju ke arah bilik yang dia menetap dan mengetuk pintu bilik tersebut.

“ Ayein, aku dah masakkan makanan untuk kau makan. Keluar la dari bilik tu,”

Ujar aku lembut.

Selang beberapa minit, dia keluar dari bilik tersebut dengan memakai pakaian yang aku berikan kepada dia sebentar tadi.
Jantung aku berdegup dengan kencang melihat kecantikannya.

“ Kenapa kau tengok aku macam tu? Baju ni tak sesuai untuk aku ke?,”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Kenapa kau tengok aku macam tu? Baju ni tak sesuai untuk aku ke?,”

Ujarnya dan memandang tepat ke arah wajah aku. Aku dengan pantas menggelengkan kepala aku.

“ It's fit you well, Ayein,”

Ujar aku dan menarik tangannya menuju ke arah meja makan. Dia duduk berhadapan dengan aku dan terus menjamu selera tanpa bersuara. 

“ Hmm, Ayein can I ask you something?,”

Ayein yang mendengar pertanyaan aku memandang sekilas ke arah wajah aku dan menganggukkan kepalanya pendek.

“ Mana family kau?,”

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Ayein

Aku yang mendengar pertanyaan Aiden terus tersentak dan berhenti menjamu selera. Aku merenung tepat ke arah wajahnya. Perlu ke beritahu yang aku bunuh kedua ibu bapa aku??

“ They are already dead,”

Ujar aku dingin. Aiden tersentak mendengar jawapan aku.

“ I'm so sorry. Aku tak..,”

Belum sempat Aiden menghabiskan kata-katanya, aku terus memotong kata-kata tersebut.

“ It's ok. Aku lega dorang dah tak ada,”

Ujar aku perlahan. Aiden ingin menanyakan lagi soalan namun aku terus bangun dari duduk dan mengangkat pinggan kotor dan menuju ke dapur.

Aku tak nak dia tahu siapa aku yang sebenarnya. Aku membasuh pinggan aku dan mata aku tertacap dekat pisau yang berada di sisi tempat meletak pinggan dan mangkuk.

Pemikiran aku melayang ke arah bagaimana aku pernah didera oleh mama dan papa aku.

Flashback

Aku memeluk lutut aku dan menyorok dipenjuru dinding. Diri aku mengigil dengan teruk. Ketika itu pintu bilik aku dibuka luas dan terpacul wajah bengis mama dan papa.

“ Ayein!!,”

Jeritan mama bergema 1 rumah. Aku terus menggelengkan kepala aku berkali-kali. Papa terus menuju ke arah aku dan menarik rambut aku kasar. Sakit!! Aku menjerit kesakitan apabila papa menyepak tubuh kecil aku hingga aku terhempas ke dinding.

Mama menuju ke arah aku dan mata aku tertacap ke arah pisau di tangannya.  Aku terus cuba bangun dan cuba melarikan diri namun begitu, mama lebih pantas dari aku. Dia memijak belakang kaki aku sebelum menarik kepala aku dan meghiris wajah aku berkali-kali.

Aku hanya mampu menjerit kesakitan dan menangis teresak-esak. Darah mengalir dengan deras dari bekas hirisan wajah aku.

“ Rasakan!!!  Itu balasan kau sebab kau pergi keluar dari bilik masa kawan-kawan aku datang!!! Kau dah la pembawa sial!!! Bodoh!!!,”

End of flashback

Aku terus terduduk dan menjerit kesakitan.

Sakit!!! Muka aku!!! Aku memegang wajah aku dan menangis teresak-esak.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Aiden yang mendengar jeritan Ayein terus bangun dari duduknay dan berlari menuju ke dapur. Dia terkejut melihat gadis itu menangis teresak-esak sambil meraba wajahnya.

“ Ayein!!,”

Aiden menjerit kerisaun apabila melihat gadis itu seperti dalam kesakitan yang amat sangat. Aiden terus memeluk erat tubuh Ayein.

“ Mu…mu…muka a…a…aku!!,”

Ayein merintih dalam tangisannya.

“ Ayein muka kau tak ada apa-apa. Elok je ni,”

Aiden cuba memujuk gadis itu dan memegang wajah tersebut dan ketika itu dia terlihat begitu banyak kesan luka di wajahnya.

“ Oh God!! Semalam aku hanya perasan bekas luka dekat bawah mata dia tapi bukan dekat wajahnya!! Apa sebenarnya yang Ayein alami selama ini?,”

Bisik hati Aiden. Dirinya semakin ingin melindungi diri Ayein. Dia mahu gadis itu sentiasa berasa selamat dipangkuan dirinya. Dirinya memang sudah jatuh cinta dekat Ayein yang baru dia kenal sehari.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

PsychoWhere stories live. Discover now