psycho 11

405 7 0
                                    

Ayein baru sahaja selesai mandi dan dia pun keluar dari bilik tidur.

Aiden yang sedang menonton television memandang ke arah teman wanitanya sebelum bersuara

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aiden yang sedang menonton television memandang ke arah teman wanitanya sebelum bersuara.

" Ayein, we need to talk,"

Ayein yang mendengar kata-kata Aiden memandang kosong ke arah Aiden sebelum menuju ke arahnya.

Ayein mengambil tempat disebelah Aiden. Aiden memusingkan tubuhnya menghadap Ayein lalu memegang kedua belah bahu gadis itu.

" Ayein, can you be honest with me? Sayang pergi mana sebenarnya tadi?,"

Ayein yang mendengar pertanyaan Aiden mendalamkan lagi pandangan matanya sebelum bersuara.

" Aku pergi tempat aku membesar,"

Ujar Ayein dingin. Aiden memegang lembut belakang leher Ayein sebelum mencium bibir teman wanitanya.

" Ayein, kenapa kau tak pernah cerita pasal family kau dekat aku?,"

Aiden bertanya lagi dalam ciumannya. Jantung Ayein berdegup dengan kencang apabila mendengar pertanyaan Aiden.

" Aku tak selesa nak bercerita pasal mereka, Aiden. Jadi tolong jangan tanya pasal mereka!,"

Ujar Ayein keras lalu menolak tubuh Aiden dan terus menuju ke balkoni rumah tersebut. Aiden mengeluh lalu bangun dari duduknya dan menuju ke arah teman wanitanya.

Aiden memeluk erat belakang tubuh Ayein. Ayein hanya membiarkan perlakuan Aiden.

" Babe, I really love you. I want to know you more.  Please tell me everything about yourself,"

Aiden cuba memujuk Ayein. Ayein mengeluh panjang. Dirinya dilanda perasaan takut. Ayein takut kalau dia memberitahu segalanya kepada Aiden, lelaki itu akan membencinya dan akan meninggalkannya keseorangan seperti keluarganya.

" Aku takut bila aku jujur dengan kau, kau akan tinggalkan aku. Aku takut sangat,"

Aiden yang mendengar betapa risaunya Ayein terus menggelengkan kepalanya.

" Itu kisah dulu, aku pasti tak akan takut sebab kau dah berubah,"

Pujuk Aiden lagi. Ayein menarik nafas panjang sebelum bersuara.

" Aku bekas pesakit mental,"

☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘

Aiden

" Aku bekas pesakit mental,"

Aku terkedu mendengar kata-kata Ayein. Tak mungkin temam wanita aku bekas seorang pesakit mental.

" Sayang berguraukan?,"

Tanya aku lagi untuk meminta kepastian.

" Aiden Miller, kau rasa benda ni boleh buat gurau ke?,"

Ujar Ayein kembali dingin. Damn!! Macam mana dia boleh jadi begitu sekali?!

" Aku ada sakit mental sebab parents aku selalu dera aku fizikal dan mental. Tidak kira bila-bila masa, aku akan ditengking, maki,pukul, diseksa hingga menyebabkan aku terus menjadi gila. Lepas tu dorang pun campak aku dekat hospital gila dan tak mengaku aku ni anak dorang. That's was about me. Kalau kau rasa kau nak tinggalkan aku dipersilakan.. Aku tak akan halang sebab aku tau yang tiada orang akan bersama dengan aku,"

Penjelasan Ayein yang panjang lebar menyebabkan aku terus menggelengkan kepala aku sebelum memeluknya erat.

" Babe, I'm so sorry about that. I love you more than you can imagine. What happened to you will never happened again I will protect you with my soul, Ayein,"

Aku betul-betul akan jaga dia selepas ini. Aku tak nak dia mengalami perkara yang sama seperti dulu. Ayein yang mendengar kata-kata aku tersenyum manis. Pertama kali dia memberikan aku senyuman itu.
It's make me fall for her even more.

" Aku pegang kata-kata kau Aiden sebab aku juga dah mula mencintai kau,"

☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘

Ayein

Aku tipu dia... Aku tak cerita perkara sebenar dekat Aiden... Ayein apa yang kau dah buat ni? Tapi kau dah bagitau yang kau dulu pesakit mental, ok la tu.

Apa sebab kau masuk hospital gila kau tak bagitau dia!! Kau pembunuh!!!

Aiden mencium lembut bibir aku lalu mengangkat tubuh aku ke dalam rumah.

☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘

PsychoWhere stories live. Discover now