Episod 13

21 3 0
                                    

Di hutan...

"aq nk,kmu semua pergi mencari puteri puteri itu..kalau kmu tidak megesan mereka,kita mencri puteri bongsu sahaja.arraso.."kata leo"nae "kata member vixx.

Member ig...

"pengawal letak eiyna di biliknya."kata ina."nanti saya datng"kata ina lagi."nae jeonha."kata jihyong.jihyong terus meletk eiyna ke dlm biliknya.

Skip!!

Mlm kemudian,member ig menjamu selera dengn makan makanan yng mewahh.."ermmm unnie,selama setahun.kita tk pernah serahkan makanan kita pada jiran sebelah.."kata afy."kan,ermmm ah ran,makanan kita ada lebih tk??"tnya ara kepada pembantu ."nae,jeonha."kata ah ran."untuk kmu semua sudah ambil??"tnya awa."ahh,kmi semua sudah mkn sebelum mama menjamu selera"kata ah ran dengn sopan."ok..klau boleh tolong bungkuskan sedikit mknan kita dan suruh jihyong hantr ke jiran sebelah ye"kata ara dengn lembut."nae,jeonha."kata ah ran lalu pergi ke arah dapur untuk membukus makanan.selepas siap menjamu selera,ina ke bilik eiyna untuk menyerahkan bubur dan ubat yng membolehkan badannya kuat kembali..

Skip!!

Rumah member exo...

Member exo tengah khusyuk bermain games.tiba tiba pengawal jihwang datng ke arah mereka."daegum,seseorng yng tidk dikenali dtng ke sini"kata jihwang."haa!!kmi akan ke sana sekarang"kata suho .."nae,daegum."kata jihwang lalu pergi dri situ..

Skip!!

Beberapa minit kemudian,member exo ke arah pintu pagar utama..
"kmu,siapa??"tnya pengawal 1 pada jihyong."saya pengawal dri jiran sebelah"kata jihyong lembut."apa hajat kmu??"tnya pengawal 2."puan kami menyuruh saya menghantr sedikit mkanan kepada tuan rumah ini"kata jihyong."hyung,bukan ke tu pengawal member ig??"tnya chen."ahalah..jom ke sana sekarang"kata suho ..

Skip!!

"ohh,ajushi ni kan pengawal member ig.."sapa xiumin.jihyong terkejut melihat muka member exo terus menunduk hormat."daegum..."kata jihyong."jadi kmu thu status kmi"tnya suho."nae daegum."kata jihyong lembut."apa hajat kmu dtng ke sini.kmu datng berseorngn ke..macm mana kmu thu kmi tinggal disini??"tnya kai pada jihyong."sebenarnya saya dtng kesini,kerana ingin memberi bungkusan ini kepada jiran sebelh rumah puan kmi..tk sangka pula rumh ni milik tuan putera.."kata jihyong."maksud kmu,rumah sebelah kmi ni,rumah member ig?"tnya lay."nae ."kata jihyong.."jadi,mereka keturunan raja??"tnya suho"nae daegum."Kata jihyong."kalau boleh jangn tuan putera semua beritahu member ig pasal ni.jangn beritahu mereka yng saya berithu tuan putera status mereka"kata jihyong."ahh,gwenchana..diorng keturunan raja apa??"tnya xiumin.."haa!!ermm..mianhae daegum,saya tidk boleh jawab soalan itu.saya balik dahulu.."kata jihyong menunduk hormat lalu beredar dri situ."apasal Nampak pelik je"tnya d.o.."betul tu..by the way jom mknn.dinda lapar"kata kai.."hyung rasa,tdi baru mkn.ish ish ish"kata baekkie.."hehehehe.lapar lagi"kata kai..

Skip!!

Selepas ina memberi mknan kepda eiyna,eiyna terus keluar dri biliknya untuk menghirup udara segar di luar.."eiyna,kmu nk kemana?"tnya tihah risau."dinda nk keluar kejap"kata eiyna"pembantu,ikut puteri eiyna keluar"arah anis wa."nae jeonha"kata beberapa pembantu lalu mengikut princess eiyna keluar dri rumah.
Sedang khusyuk menghirup udara,seorang ahli vixx iaitu n telah ternampak eiyna yng sedang menikmati udara segar diluar.."di sana mereka tinggal.kena beri tahu leo ni"kata n lalu pergi berjumpa leo..apabila leo thu kedudukannya,mereka mendapat idea untuk menyerang mereka esok pagi..

Skip!!

Esokan paginya,

Semua bersiap sedia untuk ke sekolah.."eiyna,kan unnie dh kata,jangn pergi sekolh"kata awa."tkpe,eiyna dh sihatlah'kata eiyna."tpi eiyna"kata nina di potong oleh eiyna."khaja ...jom ke sekolah"kata eiyna lalu masuk ke dlm kereta..member ig mampu tersenyum melihat karenah dindanya..

Skip!

Member exo ternampak kereta member ig keluar dri rumah mereka.nampaknya,mereka sudah pergi"kata sehun"betul tu,sekarang kita pula kena pergi"kata xiumin pada sehun"jelah.."kata sehun.

Vampire pov..

"Ikut mereka"arah leo.vixx mengikut ig member ke sekolah..bila tiba di sekolah,mereka turun dri kereta lalu melangkah msuk ke kwasan sekolah."hyung nk kitaorng serang ke?"tnya ken."chakaman..kat situ ramai manusia.kita hanya ada satu pilihan..kita mesti masuk dlm sekolah itu..dan kita mesti cari eiyna..kalau nak cari princess lain susah sbb tdi mereka pakai mask masa nak naik kereta.."kata leo."macm mana nak masuk??tnya ravi.."aq thu macm mana ..korang just ikut aq"kata leo..

Bersambung...

#vote and comment
#don't be silent readers

Hope korang enjoy ff chingu saya..

MY LOVELY FROM SOUTH WOLFWhere stories live. Discover now