Episod 8

25 3 0
                                    

“pengawal yng berada di luar juga turut terkejut bunyi itu..”hahahahaha…nampaknya aq berjaya membunuh puteri ..hahaha..bagi dia pada aq sekarang”arah hyerin lalu terbang kearah eiyna tetapi dihalang oleh yoona...eiyna masih lagi batuk …yoona sebagai bonda menyuruh nina membantu eiyna..”nina tolong dongsaeng kmu ni.Bonda tknak dia mati..kalau tiada dia kuasa kmu semua akan lemah dan kmu akan mati”kata yoonaa..tmpa membuang masa nina membantu adik bongsunya skali lgi…”hahaha..kmu tidk boleh selamatkan dia melainkan kamu bunuh aq..hahahahah”kata hyerin..”apa!!”kata king yesung terkejut…"bonda eiyna tidak boleh selamat melainkan kita bagi dia mkn ubat yng boleh kuatkan anti bodynya…”apa!!kmu semua pergi dahulu dari sini…ayahanda dan tentera ayahanda akan kerjakan perempuan tk guna ni .pengawal bawa puteri beta pergi dri sini..suruh beberapa tentera lagi mengikut kmu”arah king yesung lalu menyerang hyerin…”kmu pergi dahulu..jaga adik kamu elok elok.jangn skali tinggal dia.pengawal bawa puteri beta pergi jauh dri sini..”kata yoona lalu memeluk puteri kesayangannya.”tpi bonda.…”kata zieyma sebakk..”tkpe pergilah..nanti bonda jemput kmu di alam manusia bersama ayahanda.”kata yoona ..”bawa mereka pergi”kata yoona..”yae mama..jeonha,sila ikut hamba”kata pengawal wolf itu kepada puteri …
“haishhh..jangn nk lari”kata hyerin ingin meyerang puteri puteri itu tetapi di halang oleh pengawal yng lain..eiyna di gendong oleh pengawal wolf itu  lalu mereka semua lari ke arah utara.vixx yang khusyuk berlawan , tidak perasan yng puteri puteri itu telah melarikan diri …

Skip!!

Dlm perjalanan ke utara..

“nampaknya,kita berjaya melarikan diri..ermm nina,macm mna nk cri ubat itu..unnie tengok muka dinda eiyna dah biru semacm”kata awa risau”hah!!pengawal letk baginda ke bawah”arah nina kepada pengawal itu..”baiklah”kata pengawal lalu letak eiyna ke bawah.nina check keadaan eiyna..”ini dh terukk.unnie nis please bgi sedikit air kepada dinda...”arah nina..”tpi,kita kena cari sungai untk menyenangkan unnie beri air”kata kim nis wa.”haah..dinda..dinda..dinda dengarkan??”kata nina pada eiyna..”huk huk hukk…nnnaaee.”kata eiyna lemahh..”dinda kena kuat..kalau boleh dinda teleport kmi semua ke sungai yng berhampiran..boleh??”tnya nina..eiyna mampu mengangguk kepala..”sseeemmuuaa peeegangg tnngann dinda”kata eiyna lemahh..”nae..semua pengang tngan dinda..”kata nina lalu memegang tngan eiyna.semua yng berada di situ mengikut perintahh..dlm sekelip mata mereka semua sudah berada di tepi sungai…”unnie nis wa..berikan sedikit air kepada dindaa cepat..”arah nina.tanpa  membuang masa anis memberi air kepadaa dinda nina..nina berikan air itu kepada eiyna lalu eiyna meluahkan kembali air itu…”nah mkn ini sedikit..ini ubat tahan sakit..kmu mkn ini dulu.lepas sembuh sedikit..kmu kena bawa kmi ke rumah yng appa cakapp”kata nina lalu beri pada eiyna…”oklah..kalau dh ok..,mlm ni kita rehat di sini”kata ara..”esok, pastikan semua bangun pagi , kita akan ke rumah itu”kata awa..”unnie,rumah itu besar ke??”tnya afira..”ayahanda kata rumah tu sebesar rumah kita.tpi tk pasti..”kata awa.”di situ rumah kita je ke??”tnya afira lagi.”enthlah..”jawab awa sepatah.”unnie nis,jom main ..dinda boringlah”ajak tiha.”jomm”kata nis wa  happy.bab main happy..bab kerja malas.haish kim aqish ni..hahaha”nak join juga”kata afira..”dinda jugkk”kata zieyma.”jangn main jauh sangt ..pengawal,jaga  dan ikut dinda beta.”arah awa…

Skip!!

Setahun kemudian...

Mereka semua tidak thu apa yng berlaku di selatan.tentera utara jugak dtng ke selatan untuk membantu king yesung..akhirnya pihak wolf menang dlm pentepuran itu..manakala puteri puteri itu selamat tiba di alam manusia tmpa ganguan vampire.manakala member exo jugak ke  alam manusia..keadaan dinda eiyna bertambah baik kerana nina memberikan ubat yng boleh kuatkan anti body..tetapi itu hanya sementara.kalau badannya terkena hujan dan badannya lemah,automatik eiyna dlm keadaan berbahaya..caranya untuk sembuh adalah bunuh queen vampire..untuk bunuh queen itu sangt susah..jln untuk bunuh nya belum dpt di pastikan..
Selama member ig dan exo duduk di alam manusia,ayahanda mereka menyuruh mereka menambah ilmu dengn bersekolah di seoul high school.

Skip!!

Akibat member ig lewat mendapat berita yng baginda king yesung menyuruh mereka sekolah..mereka terlewat seminggu dripada member exo..di  sekolah itu member exo sudah jadi kegilaan ramai tmbah tmbah perempuan.

Bersambung...

#vote and comment
#don't be silent readers

Hope korang enjoy!!

MY LOVELY FROM SOUTH WOLFWhere stories live. Discover now