Member IG terkejut melihatkelibat member EXO."kenapa korang berada kat sini?"Tanya suho hairan."kami...ka..kami..."kata awa tergagap gagap.Beberapa minit kemudian,seorang pengawal menghampiri awa."Agashi,cheonha memanggil agashi semua."ujar jinhyoung kpd awa."Baiklah,dinda sekalian alam,khaja!"kata-kata awa membuatkan semua yang berada di situ ketawa kecuali member exo yg masih hairan.
IG pov..
Dalam perjalanan ke tempat ayahandanya,tiba-tiba eiyna berhenti."Dinda,neon gwenchanayo?"Tanya eiymah selaku adik bongsu yang kedua."Nae..nae,khaja unnie."ujar eiyna cuba menipu.
Vampire pov...
Permaisuri vampire menyuruh vixx menyerang kerajaan wolf di selatan."haishh hongbin shi,kenapa kita datang sini?"Tanya ken."Apa lagi..serang mereka pastu culik putri bangku tulah.eh silap..bongsu."kata hongbin.Ken hanya mampu ketawa sahaja.Leo yang melihat kejadian itu mengarahkan mereka berhenti."Ravi,buat kerja kau sekarang."ujar leo.ravi yang berada bertanya,"kerja ape?"."entah,rancangan pon takde."n tiba tiba menyampuk."aduh korang ni,camni plan dye.mula mula kau ravi buat guruh pastu kau ken curi masuk bilik putri tu pastu kau culik la dye.kalau plan ni x jadi,korang guna je kepakaran korang.buat kerja elok elok kalau korang x nak kena bunuh queen sendiri,arasso!?"kata leo.member yang lain mengangguk lalu pergi melakukan kerja mereka.
Wolf pov..
Member ig dan member exo bersemuka.sekarang barulah mereka faham bahawa siapa masing masing sebenarnya."mesti kamu semua kenal anakanda beta.betul tak?"Tanya king yesung selaku ayahanda member ig."nae cheonha."ujar member exo serentak."mereka sungguh cantik kanda,dinda berminat sangat."kata king yasung pula selaku ayahanda member exo."hahaha..baguslah begitu."kata yesung lalu menyambung lagi percakapannya,"tak salah kalau mereka berkahwin kan dinda?"."ya kanda."ujar yasung.member ig dan member exo terkejut dengan kata kata itu.sedang mereka rancak berbual,tiba tiba guruh berbunyi dengan kuat sekali.bunyi guruh itu disusuli dengan bunyi jeritan adik bongsu dari kerajaan selatan.
"arghh!!! Bonda!ayahanda!tolong eiyna!eiyna tak nak mati!"eiyna mengulangi ayat itu berkali kali."eiyna shi,neon gwenchana?"soal nina risau.bunyi guruh kedengaran dengan lebih kuat lagi.eiyna terus mengulangi ayat itu seterusnya disusuli dengan bunyi tangisan."ayahanda di sini anakanda.dah jangan menangis lagi."ujar king yesung sambil memeluk anakandanya yang bongsu itu."kanda yesung,waeyo?kenapa dengan eiyna tu?"soal king yasung hairan dengan apa yang berlaku tadi."anakanda eiyna tidak boleh lemah.nanti kanda ceritakan semula."jihyoung,tolong bawa ubat penenang daripada bonda beta."arah nina yang semakin risau dengan keadaan eiyna.jihyoung hanya mengangguk lalu beredar dari situ untuk mengambil ubat penenang.
Tiba tiba,nisna melihat mata eiyna hendak tertutup."weh korang,eiyna nk pengsan tu.."ujar nis wa sambil melihat afy yang berada disebelahnya."dinda, dinda jangan tidur kat sini,ayahanda x nak kehilangan kamu sayang."kata yesung dalam keadaan takut."dinda kena kuat."ujar awa."kalau dinda x de,sape nk main dengan kanda nanti?"eiymah berkata dalam keadaan menangis teresak esak."you can eiyna..you can."kata kai pula sebagai semangat untuk eiyna.guruh berbunyi lagi.eiyna memeluk yesung dengan erat(huishh..haram tu)."awa unnie,eiyna sudah berpeluh tu.."kata afy risau.awa terus mengarahkan mereka yang berada situ supaya menghalang eiyna dari pengsan.nina yang dari tadi risau bertambah risau apaila ubat penenang tidak sampai lagi.
Vampire pov...
"ishh.. plan ni x jadi."ujar leo."sudahlah,kita guna plan lain pulak.jom balik dulu.esok baru kita serang."arah n sambil marah.
Cuaca semakin tenang.guruh pula sudah tiada.eiyna dibawa kebiliknya dengan keadaan tidak sedarkan diri."kesian anakanda bongsu beta.."ujar queen yoona sambil mengelap tangan eiyna dengan kain basah.tihah mula bersuara,"bonda,anakanda rasa tu bukan guruh hujan"."pastu guruh ape?"soal aqish pula."anakanda rasa ada org yang nk kenakan eiyna.anakanda rasa itu mesti vampire."ujar tihah menerangkan hipotesisnya."bonda,kita patut ketatkan pengawalan supaya mereka tidak dapat berani mengacau kita."afy memberikan sedikit cadangan."betul tu bonda."aqish meyokong dari belakang."tapi itu tak kan berkesan sebab vampire amat handal.lagipun kuasa masih lemah lagi."anis wa memberikan sedikit bantahan."betul tu bonda,mereka boleh buat apa apa sahaja."kata ara dan eiymah serentak.
"Hanya ada satu cara sahaja hendak hapuskan vampire x guna tu.kita perlu gabung kuasa kita dengan kuasa putera dari utara."kali ini awa pula yang memberikan pendapat."tapi kita kena stabil.kalau eiyna x ikut serta kita x boleh lakukan.kita perlukan kuasa kuasa dia untuk hapuskan queen vampire tu.kata ara."ottoke?"Tanya tihah risau."kalau x buat sekarang nanti vampire tu akan serang kita lagi.hanya ini sahaja cara yang tinggal."ujar nina selepas dia selesai memberikan ubat penenang kpd eiyna.queen yoona yang terdengar terus bersuara,"takpe,nanti bonda tanya pada ayahanda kamu pasal ni."katanya lalu berlalu pergi.
Di bilik mesyuarat raja raja...
Member exo dan ayahandanya beserta king yesung berkumpul di sana.king yesung memberitahu semua yang berlaku ke atas anakandanya."macam mana nak selamatkan eiyna?"soal chanyeol."tiada caranya.."ujar king yesung sedih."hehhh,bukan kanda kata kalau hendak hapuskan vampire kena gabungkan kuasa mereka semua ke?"soal king yasung hairan."ye,tapi itu untuk hapuskan vampire.tapi kalau penyakit atau sumpahan yang dikenakan oleh vampire akan kekal dalam tubuh eiyna selagi queen vampire tidak menark balik sumpahan itu.itulah masalahnya sekarang."ujar king yesung yang berputus asa dengan cara hendak merawat penyakit anakanda bongsunya itu.
Tiba tiba queen yoona memasuki bilik masyuarat itu."yobo.."pangggil yoona terhadap yesung."ohh...dinda waeyo?"soal yesung."boleh kita berbincang sebentar?"soal yoona kepada yesung."oh,nae.jihyoung,tolong bawa king yasung dan anakandanya ke bilik tetamu yang disediakan untuk mereka berehat.ujar king yesung panjang lebar."nae cheonha."ujar jihyoung sebelum menyambung lagi,"mari ikut patik cheonha sekalian."
King yesung & queen yoona pov...
"waeyo??"soal king yesung sebaik sahaja mereka memasuki bilik mereka."anakanda kita mahu berperang dengan vampire.ottoke??"ujar yoona risau."itu memang boleh tapi anakanda eiyna kena ikut serta."balas king yesung."kanda,itu bukan sebabnya.masalahnya ialah kanda kan tahu kuasa mereka belum kuat lagi."ujar queen yoona menerangkan kesannya.king yesung berfikir sejenak."ha'ahlah.kalau mereka bergabung kuasa seklipun dengan putra tu,tentu queen vampire akan musnahkan mereka dengan mudah."kata king yesung selepas menyedarinya."kita kena tunggu sampai bulan penuh dulu.bulan penuh akan muncul pada hari lusa.dinda takut kalau vampire tu menyerang kita esok."ujar yoona panjang lebar."x pe lah,kita izinkan dulu.kita bersabar jelah dengan dugaan yang diberi ini.."ucap king yesung menenangkan isteri tercintanya itu.
Member ig pov....
Kepala milik eiymah pening bagai roller coaster yang berpusing 360 darjah.ara yang hairan dan risau melihatnya lalu bertanya.."dinda okey ke?"."aniyo,kepala dinda penig skit.."ujar eiymah sambil memegang kepalanya."kanda sruh pembantu ambilkan ubat ye."soal ara lalu eiymah mengangguk.ara memberi arahan.."pembantu,tolong ambilkan ubat untuk dinda eiymah."ujarnya lalu pembantu itu pergi mendapatkan ubat.
Beberapa minit kemudian..
"agashi,ini dia ubat yang agashi minta."ujar pembantu itu sambil memberikan ubat kepada ara."mmm....gomawoyo."kata ara lalu menyerahkan ubat itu kepada eiymah.tiba tiba.."huk..huk..huk.."eiymah batuk dengan kuat kuat sekali.ara risau lalu menepuk belakang eiymah."unnie,darah!".ujar eiymah terkejut sebaik sahaja melihat darah di tangannya yang menutup mulut untuk batuk tadi.muka eiymah mula pucat mayat,bibirnya kering,dan beberapa minit kemudian eiymah pengsan."dinda!dinda!bangun dinda.bonda!ayahanda!kanda!"laung ara yang risau.
Skip!!
"anakanda,ottoke?"soal yoona kepada nina."dinda eiymah makan ubat beracun.ini yang menyebabkan dia tidak sedarkan diri.kalau tidak dirawat dengan cepat boleh menyebabkan kematian."ujar nina yang mempunyai kuasa berubat.yoona yang mendengar kata kata itu rebah."ini tidak betulkan anakanda.ini tidak betulkan.."ucap yoona sambil menitiskan air mata."omma,mianhae,ini semua salah anakanda.anakanda tak periksa ubat tu."ucap ara serba salah."aniyo,anakanda tak salah.bonda tak marahkan kamu.bonda tahu ini kerja siapa.aigooo...kesian anakanda bonda.."ujar yoona sambil menangis."omma.."tangisan member ig sambil memeluk ibunya.
bersambung...
YOU ARE READING
MY LOVELY FROM SOUTH WOLF
Manusia SerigalaHero *EXO* heroin *IG* Tambahan Hyerin - queen vampire Vixx - anak buah hyerin ~sinopsis~ Member exo dan member ig dari keturunan wolf. Kedua kumpulan ini darah beraja. Tetapi bukan raja yang sama. Member exo dari utara manakala member ig dar...