Episod 22

12 2 1
                                    

Member exo pov...

  Member exo dam ayahandanya berehat di dalam bilik yang disediakan. Tiba-tiba, pengawal wolf utara datang mengadap Raja dan putera. "Cheonha, kami dapat berita, seorang lagi puteri, kim eiymah telantar di atas katil akibat makan pil beracun. "bwo?

  Terkejut king yasung mendengar berita tersebut. Selain king yasung ,anakandanya, member exo terkejut mendengar berita tersebut. D.o yang terdengar lalu terkejut dan risau. Kai juga turut terkejut. "Kenapa?"Tanya d.o risau. "Mollayo cheonha"kata pengawal tersebut. "Gwenchana. Esok kita tanya. anakanda tidurlah dahulu."kata yasung.

Member ig pov...

  "Unnie, apa kita nak lakukan sekarang?"Tanya tyhah risau."
unnie pon tak tahu dinda. "
Keluh afy."unnie rasa kita patut serah diri pada vampire"kata awa. "Unnie!!?"terkejut member ig dengan kata kata awa.

  "Kalau kita serah diri, omma oppa macam mana ?"kata Ara risau."maksud unnie bukan nak serah kuasa kita pada vampire pastu mati."kata awa. "Pastu? "Tanya Tyhah hairan dan blur."kita jumpa Queen vampire pastu kita buat perjanjanjian dengan dia suruh bagi penawar untuk dinda eiyna dan eiymah "kata awa lagi."bukan ke dinda eiyna kena guna kuasa dia untuk hapuskan vampire?"Tanya afy.

  "itu memang betul. Tapi sumpahan atas eiyna akan berkekalan selain queen vampire sendiri yang hapuskan."kata awa. 'Kita rancang dahulu plan A pastu kalau tak jadi juga kita guna plan B. Okey?"kata nina."okey".kata ig serentak.member ig merancang plan A terlebih dahulu.

Keesokan harinya...

  Member exo berada di taman kerana disuruh oleh pengawal jihyeong.

Throwback...

  Tok! Tok! Tok!seseorang telah mengetuk pintu bilik member exo dan ayahandanya. "Nuguhaseyo? "Tanya kai. King yasung dah awal awal pagi pergi mencari kekandanya. "Saya ini cheonha."kata pengawal."oh masuklah"kata kai yang sibuk mengatur barang di atas meja. Skali nampak macam bekas dua kali nampak rupanya barang mainan masak-masak.pengawal itu masuk lalu ternampak barang itu.pengawal itu tergelak kecil tanpa disedari kai.

  "kamu mahu apa?"kata seseorang datang dari belakang."ah,cheonha"Terkejut pengawal tersebut."sebenarnya pengawal wolf selatan menyuruh cheonha semua pergi ke taman istana ini.katanya.puteri selatan nak jumpa."kata pengawal tersebut. "waeyo? "Tanya suho hairan. "mollayo"kata pengawal tersebut lalu beredar dari situ.

  Suho tertanya-tanya apa yang mahu dikatakan puteri selatan. Sehun yang baru sahaja keluar dari bilik itu terus menuju ke arah kai."hyung ,kamu buat apa?" Tanya sehun ingin menyertai sekali. Teleport untuk memindahkan barang mainan itu ke tempat lain."wow.daebak. dinda nak cuba tiup barang tu sampai jatuhlah"kata sehun lalu meniup barang mainan yang berada di atas meja makan di dapur sampai jatuh tergolek ke bawah.

  Kai dan sehun tergelak besar lalu membuat high five. "Apalah kamu berdua lakukan ha?"kata suho lalu duduk di sebelah sehun. "Takde pape hyung"kata kai."suka hati kamulah.dah jom kita pergi taman istana ni."kata suho lalu bergerak ke arah bilik untuk memanggil adik beradiknya yang lain.

End throwback...

  "Hyung, mana mereka? "Tanya sehun. "Entah, dah letih menunggu ni"kata kai. "Kau letih menunggu ke atau mengacau kitaorang ha!"marah xiumin. "Hu Hu Hu.dua dua "jawab kai selamba.

  Beberapa minit menunggu. puteri-puteri itu tiba!

  "Mian, kitaorang  lambat"kata awa. "Kenapa kamu nak jumpa kami? "Tanya suho hairan."kami mahu bincang sesuatu dengan korang.sebelum tu kitaorang mahu minta maaf sebab rahsiakan status kitaorang.kitaorang rahsiakan bersebab."kata Nina."pasal itu kitaorang dah maafkan. Apa yang korang mahu berbincang?" Tanya Lay.

  member ig memberitahu semua plan mereka.beberapa minit kemudian..."semua okeykan. ?"Tanya Afy."baiklah,kitaorang akan ikut plan ni. So, bila nak start? "Tanya xiumin. "Kita start bila vampire serang kita."kata Ara..

Bersambung...

#voteandcomment
#followauthor
#enjoyreading

MY LOVELY FROM SOUTH WOLFWhere stories live. Discover now