Episod 10

21 2 0
                                    

Di bilik pengetua...

Pengawal member ig  mengetuk pintu bilik tersebut.”masuk..”kata pengetua sekolah itu.tmpa membuang masa pengawal tersebut memulas tombol pintu lalu masuk kedlm bersama sama member ig yng lain.pengawal yng selebihnya menunggu di luar..”ohh.annyeoghaseyo.”kata pengetua sekolah  yng bernama jongki .”annyeonghaseyo “menunduk hormat..member ig juga menunduk hormat kepada jongki..jongki mampu tersenyum karenah member ig yng sopan itu.
“ini lah student baru di sini..”kata pengawal yng bernama jihyong.”ohh..mereka ni yng akan duduk di  kelas khas tu ye..”kata jongki sambil chek laporan mereka.”nae,merekalah yng sudah di daftar oleh king yasung”kata pengawal jihyong .”king yasung??macm nama appa..tpi siapa dia ..unnie,sapa king yasung??”Tanya aqish kepada awa.”unnie pon tk kenal..tkpe nanti kita tnya pengawal jihyong k”kata awa..”okk’kata aqish ..”ok..sila ikut saya ke kelas ye.”kata jongki lalu bangun dri kerusi..

Skip!!

Dlam kelas 5us...

“ambil hyung..nahh ambil ni”sehun meniup angin kepda baekhyun..”haishh sehun shi..jangn”kata baekhyun lalu membalas dengn memukul sehun.”aaaa..sakit hyung..neon mianhae..”kata sehun lalu berhenti meniup angin pada baekhyun…”d.o hyung…d.o hyung..d.o hyung..yuhuu..bwaaa..rajin hyung study..good good ..nanti hyung ajar kai ye..d.o hyung..yuhuuuuu..bwaa”kai mengacau d.o dengn menggunakan kuasa teleport ye..kai ke sini dan kesana..”kais hi..jangn kacau hyung lagi…”marah d.o..”hahaha.bwaaa…yuhuuu..”kata kai sambil mengacau d.o lagi sekali..kai yang ternampak chanyeol tidur dengn lena di mejanya.kai terus berniat jahat untuk mengejutkan nya.”hehehe…satu dua tiga..hyung..cg datnggggggg bangunn”kata kai.chanyeol dengn terkejut lalu berkata”bangunn selamat pagi cg”kata chanyeol dlm keadaan mengantuk..kai yng duduk di sebelah ketawa terbahak bahak..member exo yng lain turut ketawa..chanyeol sangt marah pada kai sbb mengenakannya..chanyeol mengeluarkan api di tngan nya lalu membaling ke arah kai..kai yng perasa chanyeol ingin  membaling api yng panas itu ke arah nya  terus meneleport ke arah lain..api itu terkena dinding belkang kelas..”aaaa apii..hyung tolong”kata chanyeol mengelabah..”tulah baling lagi..”kata suho lalu meredakan kebakaran yng sikit itu”tulah..baling lagi api…kalau marah pon belasahlah kai.jangn main kuasa..haishh”marah xiumin..”ehhh jangn hyung..sakit”kata kai”thu pon ..lain kli jangn main macm tu lagi”kata bekhyun.”yelah hyung “kata kai insaf ..”insaf tu kejap ke lama”tnya chanyeol..”sekejap je.dlm 5 saat..kejap lagi hyung kai kacau d.o hyung pula”kata sehun straight to the point.”shut..apa tu sebut nama hyung”marah d.o.”aniyo hyung”kata sehun lalu diam..member exo yang lain ketawa terbahak bahak..

Skip!!

“nilah laluan ke kelas tu..saya tk dpt pergi kerana ada hal..”kata jongki .”baiklah.”kata pengawal jihyong.”ahh satu lagi..sana,guru kelas 5us sudah berada di sana..kmu boleh serahkan pelajar kepada dia”kata jongki lalu bereda.”baiklah.”kata jihyong lalu menunduk hormat.”khamsahamnida “kata member ig lalu menunduk hormat.”dah sekarang tuan puteri ikut saya ye”kata jihyong.”nae”kata member ig serentakk.

Skip!!

Selepas puas bermain dlm kelas,member exo duduk di meja suho lalu berbual kosong.tiba tiba baek merasa keadaan yng pelik berlaku.”hyung,baek ada rasa sesuatulah”kata baekhyun pelik..”rasa apa??”tnya suho
“entahlh..baek rasa  kuasa baek ni juga ada pada orng lain ”kata baekhyun..”hyung pon rasa macm tu..”kata suho”kami pon sama”kata member exo yng lain..”adakah ni aura wolf lain?”tnya sehun..”mungkin..tpi tkkn lah”kata kai..”tkpe nanti kita cari aura ni dtng dri mana”kata suho..

Member ig pov..

“jihyong oppa..chakaman”kata nina”wae jeonha??”Tanya jihyong.nina mengeluarkan beberapa jenis rantai leher dri begnya yang dipegang oleh pengawal itu...”unnie ,bondaeyo??”tnya eiyna hairan”nilah rantai untuk menghalang orng merasa aura wolf kita..tiada siapa akan thu siapa kita”kata nina.”jadi rantai ni melindungi kitaa dri vampire??”tnya ara.”mungkin”kata nina.”semua ambil sorang satu ikut kuasa masing masing”kata nina..member ig mengambil rantai itu ikut kuasa masing masing.”ingat..rantai ni jangn tunjuk pada sapa sapa..”kata nina lagi.”semua sorokkan rantai ni di dlm bju kmu..”kata awa..mereka menyelit sedikit rantai itu ke  dlm bju mereka..mereka menerskan perjalanan kearah kelas 5us yng begitu jauh dri kelas kelas lain.

Skip!!

“ohh..aura itu dah hilanglahh”kata sehun.”aha lah..kalau macm ni macm mana nak cari”kata chen.”tkpe..kita berusaha mencari..”kata xiumin..member exo yng kusyuk berbual ,Tiba tiba cg jihyo masuk ke dlm kelas mereka bersama 9 orng pelajar perempuan yng cantik..tampa membuang masa member exo duduk di tempat mereka ”ok klas,hari ni kita ada 9 students baru..sila perkenalkan diri kmu semua”kata jihyo dengn hormat..member ig memperkenalkan diri mereka sorang demi sorang..”sila beri tunjuk ajar”kata ig serentak sambil menunduk hormat.member exo yng mendengar suara  mereka terus mengelamun  buat sementara..”boys!!are you  okey??”tnya cg jihyo hairan dengn tikah laku mereka.”ahhh nae sesengim”kata exo serentakk.”okeyy .good..girl,sila duduk di tempat kmu semua ok”kata jihyo sopan..member ig tunduk hormat lalu mereka pergi kearah tempat duduk mereka…

Bersambung...

#vote and comment
#don't be silent readers

Hope korang enjoy!!

MY LOVELY FROM SOUTH WOLFWhere stories live. Discover now