"Minji! Pelan-pelanlah sikit. Saya penat lah.huh" Taehyung duduk bercangkung di tengah-tengah taman yg dikelilingi budak kecil. Comel.
"Ish cepatlah! sikit je lagi nak sampai kat ajushi ais tu!" Kata Minji teruja sambil berjalan menghampiri taehyung.
"X nk x mo x larat la syang." Rengek taehyung manja.
"Ish gatal kan." Minji mencebik smbil mencangkung di depan taehyung.
Cupp!
Pipi kanan taehyung dcium sekilas oleh minji.
"Ha dah cepat la awak. Saya nk sangat ais tu. Nanti habis mcam mana?"mimji memonyokkan muka.
"Sya x larat~ spa suruh cium orang ni ? Dia yg gatal kan." Taehyung senyum kearah minji.
"Ish mana ad-- arrrr!
"Tae turunkan lah. Sya malu ni."minji menekup pipinya yg semakin membahang.
Taehyung kalihkan tngan minji dari pipinya.
"Kyeopta la awak blushing." Taehyung yg mengangkat minji gaya bride mula mencium pipi kanan, pipi kiri , dahi dan akhirnya...
"Eww x nk la! Saya nk ais cepat jom pergi sana!!!!!" Jerit minji kuat.
Boleh tercabut gegendang telingan taehyung mcm tu.
"Okey chagiya. Kajjaaaaaaa!!" Taehyung berlari kearah kedai ais sambil mengangkat minji.
"Arrrrrr taehyung!!!!"
Minji pov //
"Gomawo tae."
"Ye sayang." Tae usap kepala aku sambil tersenyum manis.
"Lepas ni kita nk pergi mana?" Aku mendongak memandang muka kacak tae.
"Hmm up to you . Min lagi 2 bulan awak nk graduate kan?" Taehyung memandang ku.
"So? "
"Em x lah nnti awk mesti nk gi blajar memana kann?" Aku perasan muka tae mula sedih.
"Alolo syg sya ni sorang. Takut kene tinggal ke?" Aku usap pipi kiri dia.
Dia angguk.
"Awak pon practical je kan? Tahun depan x ade dah kat skolh buruk tu. Hahahahhahhahahahha."
"Yelah. Tapi kita x bleh jumpa dah ." Dia ni kan buat drama ke apa.
"Hbis skolah ni sya x nk blajar lah." Aku senyum kat dia.
"Habis tu ? "
"Sya nk kawin dahh.! Yehett." Aku jilat ais cream ditangan ku.
"Ok." Aku dapat rasakan yg tae jealous.
Yeay berjaya !
[School]
"Weyy hanna, kau nampak suami aku tak? " soal aku dengan sengihan.
"Suami kau? Bila kau kawin? Tak kasi tau aku pon. Hik kau jahat sia." Hanna kini meraung bagai nak rak. Lol.
"Heh apa kau ni ? Tae lah taehyung nampak dia tak?" Aku jentik dahi dia yg duduk kat depan tempat duduk aku skarang ni.
"Sakitlah! Hah suami kau ade je kat Kantin tu breakfast ngn irene n the geng. Mohon jealous ya!" Hanna mengosok dahi dia yg da merah tu.
"What irene? Fuck!" Carut aku.
"Weyyy semua chingu aku yg gojes lagi ayu jom gi kantin. Ada yg nk aku istiharkan perang agaknya." Aku lipat lengan uniform skolh keatas.
"Jom! "Yein teruja mula tersengih kearah aku.
Yebin dan yoojung juga dah mula bangun dari membuta tadi.
"Kajja!" Hanna mula berjalan di belakang aku diikuti yebin , yein dan yoojung.
[Canteen]
"Hahahaha ape lah cikgu ni." Irene menampar lengan taehyung.
"Sabar min sabar." Yebin mengusap belakang aku.
"Aku tak tahan da guys!" Tangan aku genggam kuat. Jealous weyh!
"Klakar lah kamu semua ni." Tae senyum kearah red velvet.
Red velvet ialah grp yg paling gedik kat skolah ni ya. Sbb tu aku tak suka dorang.
"Hahha saya lagi klakar cikgu tae....hyung!" Aku memegang bahu taehyung sekali.
"Min... minji awak buat apa kat sini? Da breakfast ke? "Taehyung soal sambil memandang irene yg tersengih sengih dari tadi.
"Saya nk breakfast lah ni. Nak makan manusia hidup-hidup." Aku jeling tajam red velvet.
"Kitaorng nk makan manusia gedik jelah x hebat mna pun." Bidas yebin.
"Haah . Tapi busuk ape ni bau murah lahh." Hanna menekup hidung dan membuat muka jijik.
"Kau pahal ! Aku x cari pasal kan?" Seulgi menghampiri hanna.
"Eh kau pahal terasa ke ? Yelah dia pon tahu dia murah.kan? See." Yein tersenyum sinis.
"Heh ape ni min?" Taehyung bangun dari kerusi dan menghampiri ku.
"Tak de ape lah cikgu! Sya cuma nk tngok orang curang dengan pompuan² murah je !" Aku mendengus pelahan.
Pang!!
Auch.
"Sya ingat awak x kurang ajar macam ni. Rupanya sama ja kan? Hah semua orang nk ckp murah. Awak bukan nya sempurna sngat pun kan.? Cuba lah cermin diri awk tu dulu." Taehyung tengking aku kuat.
Aku hanya menunduk dan memegang pipi kanan yg dilempang tae. Sakit!
Terasa sangat!
Hati aku retak, sakit. Tae kejam ! Aku cuma nk protect dia dari minah ii murah ni je. Skarang aku yg kena balik. Padan muka kau minji ! Berharap sangat.
"Okey tae! It enough! Lupakan perkara yg pernah kita lakukan ." Aku lap air mata dan berlalu pergi dengan hati yg retak
"Sikit-sikit nk sentap." Aku dengar red velvet ckp mcam tu.
"Arrrrrrrrr!" Aku jerit kuat dan terus berlari meninggalkan chingu aku.
"Min!"
"Minji nk gi mna?"
"Heh minji "
"Minji sabar kami ada untuk kau"
Aku perlukan ketenangan.
Aku benci kau taehyung.
Tbc
Vote and comments
YOU ARE READING
Accept Me Teacher ●Taehyung FF●
FanfictionSeronok bercinta tiba-tiba dia minta putus. Tak guna punya cikgu!