●Chapter 17 First Night●

93 5 0
                                    

"Yahh apa korang buat ni!?" Jerit halmonie apabila sampai ke ruang tamu.

"Arrhh!" Taehyung yang sudah jatuh ke lantai terjerit kuat apabila minji menolah tubuhnya dengan kuat.

"Dorang buat maksiat dalam rumah halmonie!" April membuat muka ke arah halmonie yang berdiri berhampirannya.

"Halmonie.. halmonie salah pah-." Kata kata minji terberhenti apabila di potong oleh taehyung.

"Taetae tak sabar dan halmonie." Kata taehyung kuat dengan mata yang sibuk tersenyum sambil tangan memegang bahu minji.

"Haihh.. maksiat apanya april? Ni dorang dah kawin. Lain lah kalau kamu tu. Masing bujang. Taetae ! Kamu pun satu kalau nak buat macam ni kat dalam bilik lah. Bukan nya kasi free show kat april ni." Halmonie mencekak(?) pinggangnya gaya orang yang sedang marah .

"Satu lagi! April! Kamu pergi tengok tu kenapa? Haihh pening pening." Sambung halmonie lagi. Kepalanya digelengkan dan kaki mula melangkah pergi.

Setelah bayangan halmonie sudah tidak kelihatan. Taehyung kembali baring di atas paha minji dan meneruskan kerjanya yang terbengkala tadi.

Terjerit kecil minji dibuatnya. April yang melihat agenda tersebut mendengus kasar dan menghentak hentak kaki ke lantai lalu berlalu pergi meninggalkan pengantin baru itu.

"Saya nampak awak dengan April tadi masa awak masuk bilik nak panggil saya." Minji memandang ke arah tv yang masih menayangkan gambar kegemarannya.

"Sorry kalau awak cemburu. Saya tak sengaja. Lagipun bukan saya pegang dia pun. Dia yang gedik terhegeh hegeh nak saya.hahah!" Taehyung memeluk minji dengan gelakkan setelah selamat keluar daripada baju minji.

"Yelahh. Tapi saya tak cakap pun yang saya cemburu." Minji menjeling tepat ke mata hazel taehyung.

"Tak cemburu rupanya wife saya ni . Okay tapi kenapa tak keluar ja masa nampak saya dengan April tadi?" Taehyung tersenyum petak.

"Saya just tak nak ganggu korang je tadi." Balas minji lalu melarikan anak matanya dari taehyung.

"Okay sayang.... saya percaya." Taehyung mengangkat minji gaya bride  lalu di bawanya ke dalam bilik.

"Awakk lepaslahhh! Saya takuttt ni!!" Minji menampar nampar bahu taehyung

"Jangan la ganas sangat sayang." Kata taehyung dengan nada meleretnya.

                                 +++

Selepas selesai mandi taehyung dan minji turun ke bawah untuk menikmati kerepek ubi kayu yang dibuat oleh ibu saudara taehyung. Special untuk pengantin baru kata mereka.

"Nanti nak balik Seoul boleh ambil sebalang ya mak ngah. Sedap! " taehyung tersengih sengih sambil mengunyah kerepek ubi kayu yang berada di dalam mulutnya.

"Ambil la taetae. Lagipun banyak lagi yang ada." Mak ngah membalas dengan senyuman yang tidak pernah lekang dari bibir.

"Sayang! Nanti awak kena belajar buat ni tau. Saya suka sedap! Tambah tambah kalau awak buat nanti kan." Taehyung mencuit paha isterinya.

"Okayy awak. No hal lah." Balas minji perlahan.

"Untungnya taehyung dapat isteri perfect . Cukup pakej... dah la cantik, baik, sopan santun, bijak, pandai masak pulak tu. Achik bangga la dengan kamu." Kembang semangkuk minji dibuat nya akibat mendapat pujian daripada achik taehyung.

"Tengok la siapa yang pilih." Taehyung membuat muka bangga dan mencium pipi kiri minji sekilas.

Minji menolak wajah taehyung yang ingin mencium pipinya sekali lagi.

"Awak jangan la. Malu. "Kata minji sambil tersimpul simpul malu di depan keluarga taehyung.

"Dekat sini malu ya? Okay syang nanti dalam bilik just ada kita dua ja mesti dah tak malu kan? Hehe." Kata taehyung sambil tersengih sengih. Minji yang mendengar sudah memerah muka.

"Jangan la gatal sangat oppa. Kami ni kecil lagi tau. Dengar pun tegak bulu roma." Kata si kakak kembar seiras yang hanya senyap menikmati kerepek ubi kayu di ruang makan.

"Ye lah. Tahu la jealous pun wife oppa cantik dari korang. Okay lah semua, tae nak masuk tidur dulu. Jom sayang. " sengihan gatal dilemparkan kearah minji.

Tangan besar taehyung mula menarik lengan minji kerana dia masih duduk diatas kerusi membeku.

"Cepat la sayang. Bangun ke nak saya angkat?" Taehyung acah acah hendak mengangkat minji.

Pakk!!

Lengan taehyung ditampar kuat.

"Ish saya jalan sendiri la. Halmonie dan semua. Minji masuk tidur dulu ya. Selamat malam." Minji senyum dan mengikut belakang taehyung dengan lengannya masih dipegang oleh taehyung.

Pintu dibuka dan ditutup kembali apabila mereka masuk ke dalam.

Klak!

"Ke..kenapa aawak kun..ci ?" Soal minji ketakutan.

"Takut ada orang masuk. Rumah ni bahaya jugak.hmm". Taehyung berjalan ke arah katil dan menelentangkan tubuhnya

"Tak nak tidur ke ? Tak kan awak nak berdiri kat tepi pintu sampai pagi kot. Meh tidur sini." Taehyung menepuk nepuk sebelah nya.

Minji membuka langkah perlahan. Takut sebenarnya. Hati nya tidak berhenti henti memikirkan keselamatannya.

"Tutup lampu tu. Nanti nak tidur susah. Biar lampu meja je menyala ya sayang." Taehyung berkata sambil mata dipejamkan.

"Okay."

1saat

2saat

3saat

4saat

5sa

"Jangan la tenung saya macam tu. Saya tahu la saya ni kacak pun. Haihh wife wife ." Taehyung kembali memejamkan mata.

Minji menjeling taehyung yang bermaksud ' perasannya kau sila ninggal '

"Awak... awakk dah nak tidur ke?" Soal minji

"Wae? Awak nak ajak saya buat apa?" Sergak taehyung tiba tiba. Terkejut juga minji dibuatnya.

"Tak la selalunya kan.. ermm ermm first ....night... kan orangg.. tu akannn... ermmm ... aishh lupa kan jelah!" Minji menekup mukanya yang panas.

"Haha awak nak ke? Saya on je." Gelak taehyung .

"Syireo! Dah dah tidur. Lupakan apa yang saya cakap." Minji baring dan membelakangi taehyung.

"Kalau saya tak nak tidur lagi. Boleh?" Balas taehyung sambil memeluk pinggang minji.

Tangan besar taehyung mula merayap. Semakin atas dan..

"Awak jangan la!" Terjerit minji akibat terkejut dengan tindakkan dramatic taehyung.

"Hmmm cup c ? Betulkan? " taehyung bersuara dengan muka berada di belakang kepala minji.

"Awakk... sudahh la.."

"Kejap la baru nak mula." Taehyung menutup lampu meja sebelah minji dan kemudian sebelahnya.

"Awak gelap la."

"Awak nak cerah cerah ke? " soal taehyung dengan senyuman gatal.

"Awakk!"

"Ye sayang."

Tbc
Ily *heart*

Accept Me Teacher ●Taehyung FF●Where stories live. Discover now