Sudah genap seminggu Taehyung dan Minji berada di rumah halmonie . Dan seminggu jugaklah minji bergelar isteri yang sah kepada Taehyung.
"Nanti datang lawat halmonie tau taetae." Halmonie memeluk erat tubuh besar cucu sulung kesayangannya.
"Ye halmonie. Taetae pasti datang punya jangan risau erh." Pelukan erat dilepaskan.
Kini tubuh minji pula dipeluk wanita tua itu. Sayang nak lepaskan cucu dan cucu menantu pulang. Rindu katanya nanti.
"Nanti Minji datang lagi dengan Tae ya. Halmonie jangan risau." Minji membalas pelukan hangat tersebut.
"Jaga cucu halmonie elok elok. Kalau dia degil cubit je. Jangan layan perangai budak budak dia ni. Dan... kalau dah berisi jangan lupa kasi tahu halmonie ya. Ingat!" Serta merta wajah putih mulus minji bertukar menjadi merah. Blushing!!
"Okay halmonie! Tae ni pro bab ni. Heheh." Jawap taehyung lantang sambil tersengih.
"Ape awak ni! Ishh gatal." Minji mencubit lengan taehyung perlahan.
"Halmonieeeee..... tengok dia cubit tite..." taehyung memegang tangan halmonie dan digoncang goncang.
"Dah jangan nak mengada. Cepat nanti lewat sampai Seoul pulak." Mak ngah yang hanya tersenyum mula bersuara.
April di sebelah dengan muka masam mula mengangkat kaki masuk ke dalam rumah. Dengusan kasar dilepaskan sebelum melangkah pergi.
"Haih apa nak jadi budak tu angah. Nasib ank sulung kau tak jadi macam tu." Acik memegang bahu makngah.
"Aku la manjakan sangat dulu. Sekarang dia melebih pulak." Balas mak ngah kesal dengan anak gadisnya.
"Kami pergi dulu ya." Taehyung melambai.
"Taehyung!!!!! Tunggu!!!" Jeritan kuat dari mingyu kedengaran.
"La budak ni." Halmonie menggeleng kepala.
"Nah wedding gift kau. Aku lupa nak bagi hari tu. Then hilang, nasib jumpa jugak tadi." Balas mingyu kepenatan.
"Seminggu hilang? Hahah teruknya cousin aku ni. Okay gerak dulu bro. Apa apa call. Aku tahu kau selalu rindu aku kan." Kata taehyung dengan gelakkan.
"Perasan! " balas mingyu. Mereka ketawa bersama sama.
+++
"Sayang kita balik rumah parents saya dulu ke parents awak ke rumah kita dulu?" Soal taehyung sambil focus memandu.
"Rumah kita dulu lah. Nak kemas barang. Lepas tu ikut awak la nak pergi rumah parents siapa dulu. Ye." Balas minji .
+++
Selepai mengemas pakaian dan rumah. Taehyung dan minji bersiap siap untuk menjenguk family taehyung dahulu.
Setibanya di sana mereka disambut dengan mesra oleh keluarga taehyung.
"Rindunya dengan menantu omma ni." Minji dan omma taehyung saling berpelukan.
"Menantu je? Anak sendiri tak rindu ke? Hiks." Taehyung mencebik.
"Rindu la. Meh sini anak omma pulak." Taehyung tersenyum dan mendepakan tangan untuk memeluk ommanya. Mesti comel kan? Aigoo!
"Mengadanya! " kata appa taehyung perlahan dengan gelakan halus.
"Ala biarlah. " taehyung memeluk appanya pula.
"Mari duduk. Omma nak buat kan air" omma ingin berlalu pergi.
"Biar min tolong ya omma." Minji ingin mengikut omma tetapi dihalang .
"Tak perlu. Kamu tu baru balik. Dah duduk situ senyap senyap biar omma yang buat." Omma tersenyum dan berlalu pergi.
Setelah coklat panas siap dihidang bersama biskut cipmore(?) . Omma melabuhkan punggung di sofa berhampiran appa.
"Kami sebenarnya nak kasi korang hadiah semperna wedding. Kan yeobo?." Kata omma .
"Ya. Harap korang suka lah." Balas apa sambil menghulurkan sampul surat kepada taehyung.
"Dubai appa! Seriously! Omo! Yahh! Sayang! Kita gi dubai! Best nya!!! Yeayy dapat honeymoon dekat dubai!! Gomawo omma, appa." Jerit taehyung sambil memeluk isterinya.
"Awak.. bawak bertenang ye. Malu lah." Minji menepuk nepuk bahu taehyung .
"Betul tu. Bawak bertenang macam isteri kamu tu. Rilex(?) je appa tengok. Kamu dah pernah pergi ke minji?" Kata appa ditambah soalan kepada minji.
"Dah tapi sekejap je." Balas minji .
"Patut la saya sorang ja excited." Taehyung memeluk bahu isterinya.
"Hehe. Bila kita pergi awak?" Soal minji.
"Minggu depan. Hari isnin." Balas taehyung dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir .
"Ouhh."
+++
"Kitorang pergi honeymoon isnin minggu depan omma." Kata minji kepada ommanya.
Setelah pulang dari rumah orang tua taehyung. Mereka berkunjung ke rumah orang tua minji pulak.
"Pergi mana? " soal joshua oppa minji.
"Dubai." Balas taehyung dengan senyuman.
"Wah bestnya.!" Sorak joshua..
"Nak ikuttt...." Joshua mencebikkan bibir.
"Ingat comel ke?" Kata minji sambil menjelingkan mata.
"Nak pergi boleh. Omma belanja. Tapi! Kena kawin dulu ." Balas omma dengan gelakkan.
"Ala tak aci la omma!" Joshua mula protes muka di masamkan.
"Gedik ! Hahahha." Kata minji sambil ketawa.
"Omma!!! Tengok saeng ni."
Akhirnya mereke ketawa bersama sama.
Tbc
Idea keluar x balik lgi.
Esok result keluar .. takut weyy.
YOU ARE READING
Accept Me Teacher ●Taehyung FF●
FanfictionSeronok bercinta tiba-tiba dia minta putus. Tak guna punya cikgu!