After 5 years
Minji : 23 year-old
Minji's"Yeayyyy akhirnya penerbangan dah sampai!" Aku membuat sedikit renggangan badan setelah turun dari kapal terbang.
"Sudah ii la tu minji . Menyampah pulak aku tengok kau slalu over bila kita smpai mana ii". Kata hyunmi sambil tergelak kecil.
Dia ni kan suka kacau aku . Dari mula aku kerja dan tak kenal dia smpai lah dah jadi bff dah ni.
Ya ya aku pramugari skarang. Taehyung? Jangan tanya aku.. aku .. tak tahu siapa dia. Omma dan oppa ada cerita pasal dia tapi aku x ingat. Oppa cakap dia cintakan aku tapi dah 5 tahun knapa dia x datang cari aku.
Aku okay dengan hidup aku sekarang!
+++
"Omma! Tae ni yang ni. Tae tak mo yang tu arr yang tu tak comel macam minji!" Taehyung memuncungkan bibirnya dan mata nya mula berair.
"Tae sayang jangan nangis kat sini sayang. Malu nanti orang nampak. Dah besar tapi nangis." Puan kim menarik anak lelakinya dalam pelukan.
Flashback~
"Kim taehyung disahkan mempunyai penyakit kemurungan. Oleh sebab itu perangai dia akan berubah mengikut masa. Dan saya sarankan supaya tuan dan puan dapatkan apa yang dia nak untuk pulihkan dia. Contohnya ermmm Minji. Dia asyik sebut minji lepastu nangis. Boleh saya tahu siapa minji? Klau tuan dan puan tak keberatan." Kata doktor sambil tersenyum.
"Kim minji. Dia sebenarnya murid anak saya dan mereka mula berhubungan masa ank saya jadi sem kat skolah dia. Dia pernah bagi tahu saya yg dia dah jatuh cinta dekat student dia. Tapi dia takut kalau dia x terima cinta minji dia akan kehilangan minji. Sampai lah satu masa, dia bawa minji jumpa kami untuk dinner sesama. Lepas masa tu, saya ada cakap yg nak jodoh kan dia dengn ank kawan nampyeon saya. Saya tengok dia jarang keluar dengan minji dah dan bila minji call dia x angkat. Minji slalu tunggu dia depan pagar rumah. Tak kira panas, sejuk, hujan atau apa pun tapi dia tetap x keluar dan dia duduk kat tingkp bilik dia smbil tengok minji yg kat bawah dengn menangis. Saya rasa bersalah sangat tapi keputusan penjodohan tu pun dah setuju oleh chingu saya sbb tu saya x ubah." Puan kim menangis sambil dipeluk suami nya.
"Lepas beberapa minggu, kami dapat tahu yg minji terjun ke dalam sungai han dan hampir mati. Sebelum tu dia pernah makan sesuatu yg dia elegik(?) sebab stress pasal hubungn dia dengan taehyung. Family dia marah sangat dengn taehyung. Diorang pindah dan x nak kasi taehyung jumpa dengan minji. Sehingga lah skarang dia x jumpa minji. " tuan kim mengusap bahi isterinya.
"Ouhh susah lah. Tapi saya sarankan tuan dan puan perlu cari cara untuk jumpa kan mereka. Dan minta maaf dari family minji. Ini dapat memulihkan taehyung. Itu saja... sya minta diri dulu." Doktor pun beredar dari situu.
YOU ARE READING
Accept Me Teacher ●Taehyung FF●
FanfictionSeronok bercinta tiba-tiba dia minta putus. Tak guna punya cikgu!