"Omma tadi tae nampak minji! Betul!" Taehyung mengangguk anggukkan kepalanya sambil memandang puan kim.
"Ya ya taehyung. Omma percaya dah duduk diam diam." Puan kim mengusap rambut taehyung untuk menenangkannya.
"Kim taehyung ! Sudah ! Jngn nak mengada sangat. Kamu dah buang minji sekarang nak cari ba--" kata kata tuan kim terberhenti apabila seorang pramugari perempuan datang kearah mereka untuk memberi makanan.
"Min! Minji ! Awak ke tu? Minji sa saya rindu awak!" Teriak taehyung dan bangun untuk memeluk minji.
"Ah mian tuan dan puan." Minji menunduk sambil badannya dipeluk oleh taehyung kerana malu.
"Minji itu kamu ke?" Soal puan kim dengan riak muka terkejut.
"Er..rr nae ajumma." Minji memandang kedua orang tua taehyung dengan muka yg sayu.
"Kan tae dah cakap tadi tae jumpa minji. Semua tak nak percaya. Ni ha minji dah datang." Kata taehyung lalu kembali memeluk minji.
"Tae..taehyung ? Awak okay ? Kenapa awak nampak lain ni hah? Ajumma ? Ajusshi?" Soal minji sambil menepuk nepuk belakang taehyung.
"Tae okay lah min. Cuma tae rindukan minji tu aje." Taehyung tersenyum.
"Nanti ajumma cerita kan ya minji." Kata puan kim.
"Minji kau buat apa kat sini lelama? Nanti orang lain nak makan apa pulak? Aigoo." Bisik seorang perempuan kearah minji.
"Maaf ya tuan dan puan ." Kata pramugari wanita itu sambil meletakkan makanan di meja yg disediakan.
"Nanti jumpa lagi ya taehyung,ajumma, ajusshi." Kata minji sambil menundukkan separuh badannya.
"Ya chagi." Kata taehyung sambil tersenyum petak.
Cair mak ai
+++
Minji's
"Weyy min sapa tadi tu handsome weyy siap peluk kau lagi. Nasib aku nampak kalau tak rugi lah." Hyunmi mengoncang goncang tubuh ku.
"Boyfriend aku. " kataku slamber. Ish minji kau ni memang tak sedar diri lagi erh orang dah tak nak kau. Ni kau duk terhegeh hegeh lagii buat pe.
"Kim minji! Bwogoshipo."
Tapi dia cakap dia rindu aku. Aku pun rindu dia .
"Weyy min kau dengar tak apa aku cakap ni?" Soal hyunmi dengan muka begang.
"Mworagu? Mianhae aku tak dengar tadi." Kata ku sambil mengaru kepala yang tidak gatal.
"Aku cakap bila kau ada boyfriend. Nak cakap dengan lelaki pun susah. Kau kan anti lelaki gatal kan? Tapi tadi dia tu peluk kau pun kau buat tak tahu je. Ke kau dah gatal sekarang ni." Kata hyunmi sambil ketawa.
"Ha gelak gelak . Aku tak nak kasi tahu kau lah macam ni."
"Ala ok ok aku tak gelak erh. Cita cepat!
" semangat pulak minah ni bila aku nak cerita pasal namja. Dasar gatal! Haha"Gatal kau kan. Okay tadi tu ex namchin aku. Kim taehyung."
"Wahh jinjja ? Biar betul kau? Bukan dia yang ajak putus ke? Tapi sekarang dia datang and peluk kau macam tu je." Kata hyunmi bersungguh sungguh.
"Tapi kan aku tngok taehyung kau tu macam terencat je. Kau ni pahal bercinta dengan orang terencat bagai nak riak." Sambung hyunmi.
Sedap mulut dia aje cakap taehyung terencat. Aku sumpah tak jumpa jodoh sampai ke tua baru tahu. Agagaga.
"Omma dia cakap dia sakit lepas kami putus. Dia kemurungan, kerja pun dah tak boleh tapi bila dia sembuh dia dah boleh masuk kerja balik. Omma dia cakap aku je boleh tolong dia." Aku meminum air coklat yang berada di atas meja hotel.
"Ouhh kira nya dah lama lah dia jadi macam tu. Eh kejap! Kau ...kau tau mana semua pasal taehyung ni dan kau kenal taehyung .. bukan kau cakap kau tak ingat semua ni ke!" Soal hyunmi sambil memegang bahu aku.
Eh betul lah wae dengan aku? Aku dah ingat semua benda dengan hanya jumpa dia je.
"Hyunmi! Kyahhhh hyunmi! Aku ....aku ingat semua lah oteokae? Daebakkkkkk hyunmi. Aku tak tahu nak sedih atau pun gembira sekarang ni."
"Chukae. Aku harap kau dapat cinta kau balik." Hyunmi tersenyum sambil menggosok kepala ku.
"Gomawo chingu." Kata ku lalu memeluknya.
Hyunmi lah chingu aku sejak aku berpisah dan bawak haluan masing masing masa di highschool dulu.
Aku pun dah tak dengar khabar berita dari diorang. Jujur! Aku rindu diorang semua.
"Aku nak call omma aku kejap. Nak cakap yg kita dah selamat sampai dan aku dah dapat ingatan aku. Dan juga aku dah jumpa taehyung."
+++
"Omma tae nak call minji omma jebal." Taehyung menangis sambil menghentak hentak kakinya.
"Nanti lah sayang. Kejap lagi kan nak jumpa dia. Omma tak nak tae kacau dia kalau kalau dia busy ke. Tolong fikir pasal minji sama bukan fikir otak tae aje ." Marah puan kim
Taehyung tiba tiba senyap dan berlari keluar daripada bilik itu.
Kaki nya mula melangkah ke arah taman permainan yang berada berdekatan.
Groow!
Bunyi perut taehyung yang menandakan dia tengah lapar sekarang...-_-!!
"Aigoo laparnya." Kata taehyung sambil menyelup poket seluarnya yang kosong.
Nak minta makan tapi dekat siapa. Nak beli tapi tak ada duit. Nak balik hotel tapi marah sebab ommanya marah kan dia.
Tiba tiba ada satu kon ais krim vanila berada kat tepi muka taehyung.
"Hahhh minji shii. Bwogoshipoyo ! Ni untuk taehyung ke." Soal taehyung sambil memeluk leher minji.
"Haah untuk taetae min. Bukan taehyung lapar ke." Minji duduk di kerusi bersebelahan taehyung.
"Minji nak." Soal taehyung sambil menghalakan ais ke arah minji.
"Syireo(?) itu kan minji beli untuk tae." Minji memegang muka taehyung. Sungguh dia rindu akan lelaki itu.
"Tae ? Jom minji bawak pergi makan. Tae nak makan apa?" Soal minji.
"Tae nak makan ermm tak tahu lah apa yang sedap dekat jepun ni. Ikut minji lah." Taehyung menjilat ais krim yg hampir terkena jarinya.
Author lapaq laksa sekarang. 3.49 pm, jumaat,20/10/17
+++
"Wahh sedapnya minji shii. Apa benda ni?" Soal taehyung sambil tersenyum ke arah ku.
Comel
"Makan je lah. Min pun tak tahu apa benda ni. Ouhh ni ramen orang jepun. Sedap kan." Kata ku sambil menghirup kuah ramen.
(A/N - ni ramen yg orang jepun punya ya. Dalam naruto pun ada lol. Nak tengok cari kat pak cik Google ya.)
"Minji pergi mana lepas tae sakitkan hati minji dulu." Soal taehyung sayu.
"Seingat min kan. Ermm min terjun dalam sungai han lpas tu min hilang ingatan. Sebab tu masa tae peluk min waktu first tae jumpa min tu min tak respond apa apa. " kata ku
"Lepas tu macam mana tae ingat semua ni?." Soal taehyung lagi
"Masa tae peluk min waktu min hantar makanan." Balas ku.
"I miss you so hard." Bisik taehyung perlahan.
Tbc
YOU ARE READING
Accept Me Teacher ●Taehyung FF●
FanfictionSeronok bercinta tiba-tiba dia minta putus. Tak guna punya cikgu!