Koç burcunun zıt burcu Terazi, Terazininki Koçtur.
Koç Ateş Grubundan öncü yapılı, Mars tarafından yönetilen, aktif, dinamik, agresif, eyleme geçme kabiliyeti, bedensel hareketliliği, esnekliği ve kuvveti yerinde olan bir burçtur.
Ben merkezci, egosu kuvvetli, önce kendini düşünebilen, spontan, açık sözlü, direkt, hevesli, ateşli ve kanlı-canlı biridir.
Hedeflerinde çabuk, isteklerinde talepkar, kafa tutan, cesur biridir.
Yaşam canlılığı yüksektir. Kendini de beğenir.
Hava Grubundan olan, öncü yapılı Terazi ise onun tersi özellikte, Venüs tarafından yönetilen, paylaşmayı, sevgiyi önemseyen, hayatın estetik, güzel, huzur veren yanlarına odaklı, barışçıl biridir.
İnsanlara kırılsa da küsemez, özgürlüğünü ilan etmek ister ama sevdiklerini kırmamak adına bir türlü edemez, biri olmadan yapamaz, hayatına mutlaka birini almak ister, birlikte hareket etmeye meyillidir.
Lüks, sevgi, aşk, romantizm, evlilik ve sevdikleriyle birlikte yaşamdır onu mutlu eden şeyler.
Azıcık şımarıktır. Övgüyü, popülerliği sever.
Ancak bu tarifler bazen kağıt üzerinde kalır!
Bazı Terazi kızdı mı tam bir Koç olur, bodoslama dalar, ısıran, korkutucu birine dönüşür.
O kibar, asil insan gider, bir kavgacı çıkar içinden.
Sevgi ve paylaşıma önem vermesini beklediğimiz bir başka Terazi ise, evlilikten kaçar, daldan dala atlayan bir flört müptelası olur.
Özgürlüğüne düşkün, flörtçü, ateşli, hevesli ve benmerkezci olmasını beklediğimiz bir Koça bakarsınız, tıpkı zıt burcu gibi, en büyük hedefi bir yuva kurmaktır.
Ve böylece erken yaşta evlenir, biriyle birlikte yaşamaya, hayatı paylaşmaya yönelir.
Kimi Koç ise, başkasının savurganlığına, lüks düşkünlüğüne kızar ama kendi böyle birine dönüşür.
Bunların tabii ki Astrolojik nedenleri vardır.
Astroloji insan psikolojisini en iyi gösteren, anlatan bilim dallarından biridir çünkü.
Bir Koç sadece Koç yanını yaşadığında kendinde bir eksiklik, bir yarım kalmışlık hisseder.
Bir Koç "savaşır", "ben" der ama asıl özlemini duyduğu, eksikliğini hissettiği "sevgidir, paylaşım"dır, "biz" demektir.
Bunlar zıt burcu Terazinin Venüsyen özelliklerinde barındırdığı en temel özelliklerdir.
Sentezi "ben" derken, Gölge yanından "biz" demeyi öğrenmeye yönelir.
Ancak bunu kimi Koç abartır.
Ölçüyü kaçıran biri, önce kızdığı veya kendine yabancı gördüğü ama sonra eksikliğini hissettiği, özlemini duyduğu yanı fazlasıyla yaşamaya meyleder.
Asıl tekamül yeniden kendine dönmekle başlar.
Bir Koç gölge yanını yaşayıp beslemeli mutlaka ama geri dönüp Marsiyen yanını, olgunlaşan kişiliğiyle yeniden ele almalıdır.