onu bazen hayat içinde zorlayabilir. Özellikle duygularıyla yaşayan insanlarla ilişkilerinde, onlarla nasıl iletişim kurabileceğini bilemeyebilir.
Aşkta çok taktikçi, flörtçüdür, cin gibi zeki olduğu için, sevgilinin ilgisini sürekli üzerinde tutmayı bilecek alternatifler, yenilikler bulmak onun için zor değildir.
Sevgiliye mektup yazmak, ona gitarla beste yapıp sunmak gibi şairane ve hoş sürprizler yapmaya bayılır.
Kendisi duygusal olmakla beraber, değişken yapısı duyguları konusunda onu kararsız, güvensiz yapar. Çok sevip sevmediğini anlaması biraz zaman alır.
Yay burcu Ateş Grubundan, değişken karakterli bir burçtur.
Şans ve genişleme yıldızı Jüpiter tarafından yönetilir.
İkinci yönetici yıldızı Hayallerden sorumlu, gizemli ve mistik gezegen Neptün'dür.
Yay insanı hareketli, özgürlüğüne düşkün ve çok yönlüdür. Neşelidir. Etrafa neşe saçar.
Bir ortama girdiğinde, saygın tavrı ile insanın ayağa kalkası gelir onu karşılamak için.
Çünkü Jüpiter ona asil bir ruh, güçlü bir vicdan ve adalet duygusu verir.
Yay "hedeflerin" insanıdır, hedef onun için adeta bir maceradır.
Şansına da güvenerek sürekli bir girişim, hareket, eylem içindedir, sürekli hedefler üretir, onlara ulaşmak için hevesle, şevkle çabalar.
Aceleci, sabırsız yanı vardır, buna kendine ve şansına aşırı güveni de eklenince, fazla hazırlık ve plan yapmadan atlar girişimlere. Ve bazen çuvallar.
Yine de yılmaz. İnanç insanıdır çünkü.
Olmadı, kendine başka bir hedef bulur, hedef mi yok onun için.
Tabii bu noktada biraz handikapı vardır; yarım bırakılmış hedefler çöplüğü bırakabilir arkasında...
Öte yandan, hedefinde başarılı olmadığı zamanlar azdır gerçekten.
Çünkü pozitif özelliklerinin yanı sıra, hayata çok geniş cepheden bakabilme yetisi ve Jüpiter'in hediyesi güçlü sezgi ve algı gücü ve olayların bütününü, evreni, olan biteni sezme, geleceği görme yetisi ona genelde doğru hedefler ve doğru yollar buldurur.
Yay da İkizler gibi bilgi aşığıdır. Ancak ondan farkı vardır, o bilgiyi büyüten ve yayandır.
Yayın sembol sözü: "Görüyorum" ve "Anlıyorum."
Fikir ile inancı harmanlayan bir filozoftur o.
Bilgiyi bir inanç, bir değer sistemi içinde oturtmaya, bilgiden bilgeliğe ulaşmaya, bilgiyi bireysel amaçtan toplumsal amaca yöneltmeye, daha yükseğe taşımaya, akademik seviyeye taşımaya meyillidir.
Bu bakımdan, İkizler "bilgi", Yay "tecrübe" demektir.
Yayın özelliklerine dönersek, ateş insanı olduğu için, tutku önemlidir onun için.
Yay, bir aşık olarak, tam bir tutku insanıdır. Özgürlüğüne düşkün bir aşıktır ama...
Onu kısıtlayan aşk ne kadar tutkulu olursa olsun, bir süre sonra bir bakmışsınız atına binmiş kaçmış gitmiş.
Mitolojide yarı at yarı insan figürü Yay burcunun sembollerinden biridir.
Tabii onun negatif yanı da vardır; bilgiyi, duyguları, tecrübelerini, inançlarını vs her şeyi abartmak.
Abartıya kaçan bir Yay, geniş görüşlü olmak şöyle dursun, dar görüşlü, dogmatik birine dönüşür. Fanatik olur. Din fanatiği, siyasi görüş fanatiği vs.