YENGEÇ-OĞLAK

195 3 0
                                    


  Yengecin zıt burcu Oğlak, Oğlağın zıt burcu Yengeç.
Yengeç Su Grubundan, öncü yapılı bir burçtur. En tipik, en bildik özelliği, sulu gözlülüğüdür.
Hassas, kırılgan bir kalbi vardır. Herkesten aynı hassasiyeti bekler, göremeyince hayal kırıklığı yaşar.
Çok duygusaldır. Çünkü Yengeç burcunu Ay yönetir.
Ay duygunun yanı sıra "ruh" demektir ve ruhumuzu temsil eder.
Hangi meslekten olursa olsun, nerede ve kimlerle olursa olsun, ruh katar her şeyin içine.
Sanat, siyaset vs alanında çalışan Yengeç geniş kitlelerce çok sevilir, benimsenir çünkü insanların ruhuna dokunan işler yapar.
Yengeç insanında içgörü ve altıncı his çok gelişmiştir. İçine doğan gerçekleşir.
O gerçekten duygularıyla ve sezgisiyle karar verdiğinde, daha doğru kararlar verir. Duygu ve sezgisine güvenmesi bundandır.
Sembol sözü: "Hissediyorum."
Aile, vatan, ruh, sevgi, duygular, bağlılık.. Bunlar olmadan kendini asla mutlu hissetmez.
Çocuksu ruha sahiptir.
Ve tıpkı Ay gibi duygusal dalgalanmaları, med-cezirleri çoktur.
Bir gün bakarsınız geriye çekilmiş, depresyonun dibinde, sonra bir bakmışsınız büyüyerek, katlanarak gelen bir dalga misali ortaya fırlamış, coşmuştur.
Melankoliktir biraz.
Çok beceriklidir. Eli bereketlidir.
Anaç yapılıdır. Herkesi beslemek ister.
Yengeç evinden fazla uzağa gidemez. Yuvadan uzaklaşmak, annesini kaybeden bir çocuk gibi hissettirir.
Ailesinden, yaşadığı mahalleden, alışveriş yaptığı bakkaldan, kasaptan, çocukluk arkadaşlarından vazgeçemez.
Anılar ve geçmiş önemlidir.
Bir aşık olarak, çok duygusal, romantik, içe işleyen halleri, bakışlarıyla sevgiliyi kendine bağlayan biridir.
Mıknatıslıdır, ayın çekim gücü gibi karşı cinsi çeker kendine. Çekici, büyüleyicidir.
Yengeç sevgisiz ve aşksız yaşayamaz. Nostaljik bir romantiktir o.
Ancak bazı Yengeç hayattan korkar.
Bu türden bir Yengeç insanı, ürkek ruhunu ailesinin yanında dindirdiği, kendini ailesi, annesi-babasıyla birlikte güvende hissettiği için, hayat ve acımasız insanlar onu çok korkuttuğu için, bu korkuyu aşamaz, tecrübeden kaçar, büyüyemez, çocuk kalır ve ömür boyu ailesiyle birlikte yaşar.
Çünkü o bir yerde ürkek, annesinin eteğine yapışmış bir çocuktur.
Kimi hayattan kaçmasa bile, bir çocuk gibi bakılmaya ve beslenmeye alıştığı için, sürekli etrafında kendine bakacak ve besleyecek birini arar.
Biraz tembel ve uykucudur da.
Oğlak burcu ise, Toprak Grubundan, öncü karakterli bir burçtur.
Oğlak burcunu disiplin yıldızı Satürn yönetir. İkinci yıldızı değişim yıldızı Uranüs'tür.
Satürn "akıl" demektir en başta. Amaç insanıdır o. Büyük amaçlar.
Sembol sözü: "Amaçlıyorum" veya "Planlıyorum."
Oğlağın en belirgin özelliği, kısıtlı şartlardan kurtulmak (Satürn) ve özgürlüğüne kavuşmak için (Uranüs) geleceğini maddi olarak planlamaktır.
Sallanan sandalyeye yaslanmış, ağzında piposu, düşünen Aristokrat bir profesör gibidir, düşünür ve planlar. Sonra eyleme geçer.
Oğlak için başarı çok önemlidir.
Bir Oğlak çocukken, çocuk gibi görünmekten ziyade, adam olacak çocuk gibi görünür; yaşıtlarından daha olgun, daha akıllı, daha kontrollü, kendi küçük aklı büyüktür.
Zayıf görünmekten hiç hoşlanmaz, duygularını gösterirse, insanlar onu zayıf görecek diye, inanılmaz bir şekilde sürekli duygularını kontrol altında tutar.
Yönetici yıldızı Satürn'ün en büyük özelliklerinden biri, şans faktörünü kişinin hayatından çekip alması, kişiyi tek başına bırakmasıdır hayat mücadelesi yolunda.
Erken büyümesi bundandır.
O yüzden çok çalışkandır. Sorumluluk duygusu çok yüksektir.
Kendine yapılanı asla unutmaz. Kincidir.
"İntikam soğuk yenen bir yemektir," onun için, "Zamanın Ustası" Satürn gibi, zamanını bekler. Asla affetmez.
Satürn yönetiminde öncü ruhlu bir burç olarak, siyaset, iş dünyası, yöneticilik, patronluk, müdürlük ona göredir.
Organizasyon ve örgütleme ustasıdır.
Çok sabırlıdır, dayanıklıdır, kararlıdır, titiz çalışır, detayı atlamadan hesaplar yapar.
İyi bir stratejisttir.
Duygusal zayıflıktan, tembellikten, sürekli ağlayan ama hayatı için bir şeyler yapmayan, hep başkalarından bekleyen insandan nefret eder.
Öte yandan Oğlak "babaç/anaç" yapılıdır.
Yine de bunu hazır şeyler sunarak yapmaz, ihtiyacı olana iş bulur, destek olur bir şeyleri başarmasında.
Sever ama mesafelidir. Koruyucudur ama kayırmaz.
Gerçekten sorumluluk sahibidir, bunun karşılığında takdir ve saygı bekler.
Takdir edilmediğinde çok mutsuz olur, sonra huysuzlaşır.
Değişim yıldızı, yenilikçi ve çılgın Uranüs yanı belirgin bir Oğlak işinde başarılı olmakla yetinmez, öncü ruhunun da etkisiyle, işinde "fark" yaratmak ister.
Ama hiçbir Oğlak eskiyi yıkmayı sevmez.
"Eski" onun için dünden bugüne emekle taşınan değerli bir "elmas"tır.
Büyük başarının, "ustalığın" emek ve tecrübe, terlemek, yorulmak, yorulana kadar çalışmak demek olduğunu bilir.
Kimi biraz cimri olsa da, cimri demek haksızlıktır. O savurgan değildir aslında.
O paranın bir emek sonucu kazanıldığını bildiği için, paranın ucuz, saçma sapan şeylere saçılmasından, düşünülmeden harcanmasından hoşlanmaz.
Oğlak gibi ciddi bir insandan kuvvetli bir mizah yeteneği çıkması insanları şaşırtır ve hayran bıraktırır.
Aslında şaşıracak bir şey yoktur bunda; çünkü "Mizah ciddi bir iştir".
Gerçeği fazlasıyla açık ve çıplak gören bir Oğlak burcuna, ya keskin eleştiri oklarını fırlatmak düşer ya da çok ince, keskin bir mizahla eleştirmek.
Negatif bir Oğlak son derece klasik olabilir.
Geleneksele bağlı, değişime katı bir tavır, duruş sergileyen, tavizsiz, hatta değişime düşman, bir statüko savunucusudur. Baskı kurar ve ezer insanı.
Daha insancıl olanı ise, kuralları hatırlatarak ve eleştirerek insanları yola getirmeye çalışır. Sürekli bir beğenmezlik, hoşnutsuzluk içinde, suçlayarak, kendine göre bir yola getirme politikası vardır.
Diğer negatif özelliği ise, karamsarlığıdır. Bardağın boş tarafını görür hep.
Peki, Yengeç ve Oğlak hakkında bu yazdıklarım gerçek hayatta doğru mudur her zaman?
Hayır.
Kendini zıt burcu Oğlağın içinde kaybeden bir Yengecin tipik davranışları nedir?..
Mesela, inanılmaz derecede parasal güvence ve garantiye sağlanıp kalır.
Öz yıldızının verdiği sıcak ve güvenli bir yuva ihtiyacını ihmal eder zıt burcu Oğlaktan "parasız kalma korkusu"nu alır ve geleceği maddi olarak garanti altına alma telaşına düşer.
Bir başka Yengece bakarsınız, duygusal ve sevecen Yengeçten eser kalmamış, zıt burcu gibi, aşırı hırslı, kinci, intikam alan, katı, otoriter, tavizsiz ve baskıcı birine dönüşmüştür.
Bir başka Yengece bakarsınız, bir Oğlak gibi inanılmaz çalışkan, aşırı sorumluluk sahibidir. Hayatı iş, gelecek planı yapmak ve sorumluluk olmuştur adeta.
Ve kimi de birilerinin maddi-manevi sorumluluğunu üstlenir ha bire.
Kimi Yengeç ise, kendi duygusallığından korkar, zıt burcunun katı, ağlamayan, ciddi görünen yapısına bürünür.
Kimi Yengeç zıt burcundan insanları yönetme becerisini alır ama biraz çarpık şekilde, insanları dolaylı yollardan yönetir, bakılmaya muhtaç çocuk psikozunu içinde, çevresindekilere suçluluk ve sorumluluk duygusu hissettirerek yönetir.
Yengeçleşen bir Oğlak gördünüz mü hiç?..
O sert, disiplinli, çalışkan, işkolik, hırslı, dayanıklı Oğlağın gözlerine bakın.
İşte, orada ağlayarak annesini bekleyen, "öksüz bir çocuk ruhu" görürsünüz.
Tıpkı zıt burcu Yengeç gibi aslında içten çok duygusaldır ve çocuk ruhludur o.
Genelde bu özelliğini yaşı ilerledikçe gösterir.
Güçlü olmaktan yorulmuş, ağlayan, ilgi ve sıcaklık bekleyen bir çocuğa dönüşmüştür.  

BURÇLAR :)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin