chap 16 : Perempuan Muda

57 10 0
                                    

Hai readers TRAUMA , how are y ou ? , ok lah author nak minta Maaf sebab dah lama tak update cerita TRAUMA ni sebab author sebok dengan cerita Sibling's . So today , i will update chap 16 . Ok👌. ENJOY YOUR READING AND VOTE .

Mereka berlima sudah berada di pertengahan hutan sambil mengikut arah melalui peta yang dijumpai tadi .

"Wehhh kita dah kat mana ni " keluh Sha

"tahh , aku penat tau tak"ucap Ara pula

"Wehhh kau sabar boleh tak " kata Ris yang berada disebelah Iqa

"Tah , kau ingat kau sorang je penat ? Abis kita orang ni tengah apa happy ke ?" Kata Iqa dengan nada marah .

Mereka masih membeku disitu dan keliru dengan kedudukan mereka , Perasaan mereka sekarang hanya Tuhan yang tahu .

"Apa kamu buat di sini ?"tanya sebuah suara yang terdengar dari arah belakang mereka berlima .

"Arhhh " jerit mereka berempat dan berlari menyorok dibelakang Bell .

Bell keliru dengan kehadiran perempuan muda tersebut .

Ya , yang berdiri dihadapan mereka berlima adalah tubuh paras seorang perempuan muda dalam lingkungan 20-an dengan Memakai baju kebaya berwarna hitam .

"Cik ni siapa ?"tanya Bell mencetus keheningan .

"Saya Cik Nin , kamu semua ni sape ?"tanya Perempuan muda tersebut yang bernama Cik Nin .

"Sa..saya Sha, ni Ara , Iqa , Bell dan Ris"ucap Sha

"Ada apa kamu semua datang sini?"tanya Cik Nin dengan senyumnya yang menyeramkan .

"Kami buat dokumentari dan sekarang kami sesat " jawab Iqa .

"Ohh sesat rupanya , ada apa yang boleh saya bantu?"tanya Cik Nin

"Ka..kami nak mencari rumah tumpangan yang dikatakan berada didalam hutan ini"ucap Ara

"Ohh mari ikut saya " kata Cik Nin lalu berjalan melewati mereka berlima yang masih tercengang .

"Patut ke kita ikut dia ?"tanya Bell hairan

"Ala ikut je la jom " jawab Ris lalu menarik tangan Bell dan yang lain untuk segera mengikuti Cik Nin

Mereka pun mengikuti Cik Nin dari belakang .

Hampir 6 jam perjalanan mereka .

"Wehh asal kita ikut dia haa? Dia ni betul ke ?"tanya Bell

"Ishh mesti punya la "jawab Sha

"Haah , mesti la dia betul kau tengok la dia cantik , kemas , mana ada orang yang cantik macam dia dalam hutan ni" kata Ris .

"Dia nak bawak kita pergi mana ni sebenarnya?"tanya Ara yang masih dalam ketakutan .

"Entah la aku pon tak tahu"jawab Iqa .

Jam menunjukkan pukul 6 petang . Mereka berada dihadapan sebuah Rumah yang kelihatan mewah diluarnya .

"Rumah sape ni Cik Nin ?"tanya Iqa

"Inilah rumah Saya , mari masuk "ucap Cik Nin dengan senyumannya

Mereka masih tercengang dan tak paham dengan situasi mereka sekarang .

Ara dan Bell merakam video sekeliling kawasan mereka untuk projek dokumentari .

Lalu mereka masuk kedalam rumah agam milik Cik Nin .

Haa guys ni watak baru , Cik Nin namanya . Haa sape cik Nin ? Haa tunggu next chapter ok , kalau nak saya sambung next chapter please Vote and Comment . BYE READERS .

TRAUMA!Where stories live. Discover now