chap 17:Layanan

60 9 0
                                    

Sebelum mereka berlima menjejakan kaki masuk ke dalam ke rumah agam tersebut . Ara dan Bell merakam video sekitar perkarangan rumah tersebut . Iqa , Sha dan Ris hanya menunggu kedua sahabatnya selesai mengambil video .

"Wehh cepatlah masuk" kata Ris

"Sabar la , ni scene baik tau , penting !"kata Ara

Perbualan mereka berhenti seketika apabila suara lembut Cik Nin menyapa pendengaran mereka .

"Kamu semua , silakan masuk ke rumah saya " ucap Cik Nin sambil berdiri dihadapan pintu rumahnya yang diperbuat daripada kayu .

"ah..ermm baik Cik Nin"ucap Ara

Ara , Iqa , Ris dan Sha sudah berjalan menuju ke dalam rumah Cik Nin . Tetapi Bell sebaliknya , Bell masih berdiri dihadapan tangga hadapan rumah tersebut.

Iqa yang sedang berjalan pandang ke belakang apabila dia merasai bahawa sahabatnya Bell tidak ada bersama mereka .

"Wehh jom la masuk " sapa Iqa menghentikan lamunan Bell

"Haa haa? Apa ?"tanya Bell yang baru sahaja tersedar dari lamunannya .

"Aku cakap jom masuk " Iqa mengulangi kata-katanya lagi .

"Haa ok jom " jawab Bell lalu melangkah masuk ke dalam Rumah Agam milik Cik Nin .

"Wahh"

"Cantiknya rumah ni "

"Besarlah rumah ni "

Itulah kata-kata yang keluar dari mulut Sha , Ara dan Ris . Mereka kagum dengan keindahan rumah milik Cik Nin .

"Terima kasih Semua , Arhh silakan duduk dahulu saya akan membuatkan kamu semua minuman"ucap Cik Nin sambil tersenyum lalu beranjak pergi meninggalkan mereka yang masih berada di ruang tamu .

"Wehh cantik jugak ek rumah Cik Nin " ucap Ris sambil menyenggol lengan Sha

"Haah la cantik , kemas , besar pulak tu haishhh bestnya la kalau rumah ni aku punya"kata Sha

"Haah best kalau kau punya tapi takkan terjadi la hal tu hahahaha" kata Ris lalu ketawa .

"tapi kan wehh kalau rumah besar duduk sorang buat apa" kata Ara sambil melipatkan kedua tangannya di hadapan dada .

"Haah ek , tapi kalau aku la ada  rumah besar macam ni , aku bawak semua pakwa , kawan aku tinggal sini hahahah"gurau Ris

"Ris sudah la tu , jangan bising kat rumah orang"tegur Iqa yang sedari diam disebelah Bell .

"Haa silakan duduk kamu berlima , Cik Nin buatkan Teh untuk kamu " ucap Cik Nin seraya meletakkan 6 cawan berisi teh diatas meja yang berada ruang tamu .

"Ohh terima kasih Cik Nin"ucap Iqa

Mereka menghirup teh buatan Cik Nin .

"Ermm Cik Nin saya nak tanya sikit boleh ?"tanya Bell

"Silakan " jawab Cik Nin

"Cik Nin tinggal sorang je ke dekat sini ?"tanya Bell lagi dengan nada perlahan .

"Saya sebenarnya....

TBC .. sorry kalau pendek . Please vote dan comment ye . THANK YOU READERS .

TRAUMA!Where stories live. Discover now