chap 19:bermalam hari pertama (2)

50 11 6
                                    

Sha , Ris , Iqa , dan Bell selesai membersihkan diri . Bell sedang duduk dihujung katil sambil membalut kepalanya yang masih terluka dengan kain .

"Yuhuuuuu"

Iqa , Ris dan Sha masuk kedalam bilik Bell dan Ara .

"Kepala kau masih belum baik ke ?" Tanya Ara

Bell memandang Ara sekilas lalu menghelakan nafas panjang .

"Belum" jawab Bell singkat lalu menggelengkan kepala .

"Hmm , Aku nak pergi mandi " ucap Ara lalu pergi kearah bilik air

Ris dan Sya sedang berguling-guling diatas katil empuk yang terdapat didalam bilik tersebut.
Iqa duduk disebelah Bell .

"Macam mana kau boleh cedera?"tanya Iqa sambil memegang bahu Bell

"Aku dengan Ara terjatuh dari gaung masa jalan nak cari kau dengan yang lain " ucap Bell tersenyum

"Sorry" ucapan tersebut keluar dari mulut Iqa

"Bukan salah kau , Ini salah aku sebab aku ajak korang pergi tempat macam ni , semua ni ...

"Tak bukan salah kau dan bukan salah kita semua" ucap Sha memotong ucapan Bell

"Betul tu ! Kita kena tempuh semua ni sama-sama  walau apa pun yang terjadi " sambung Ris

Mereka berpelukkan satu sama lain . Mereka bergelak ketawa bersama-sama .

"Gelak tawa korang akan bertukar dengan tangisan hahahahahahaha"

Seseorang memerhati mereka berlima tanpa disedari .

Suara tapak kaki terdengar diruangan bilik mereka .

"Mari kita makan malam bersama "ucap Cik Nin yang tiba-tiba muncul dipintu bilik .

Mereka terkejut dengan kehadiran Cik Nin

"Haa baiklah Cik Nin " ucap Ris sambil tersenyum , mereka bangun lalu mengikut Cik Nin pergi kearah dapur .

Sesampainya didapur . Meja makan didapur telah dipenuhi dengan beberapa makanan iaitu Nasi , Ayam Goreng , Sayur dan ulam-ulaman , sup dan Beberapa buah-buahan segar .

Mulut mereka berlima ternganga melihat makanan yang sudah terhidang diatas meja .

"Se..semua ni Cik Nin yang masak ke ?"tanya Sha

"Mestilah , Semua ini saya hidangkan khas untuk kalian semua "ucap Cik Nin sambil tersenyum .

"Wahhh mesti sedap ni "ucap Ara pula .

"Arhh silakan duduk " ucap Cik Nin

Mereka duduk sambil menikmati Masakan Cik Nin .
"Ermm Cik Nin saya rasa kami tinggal sampai malam esok je la , sebab perjalanan kami masih jauh " Ucap Bell tiba-tiba

"Ohh tidak mengapa " Kata Cik Nin .

Mereka melanjutkan makan malam mereka bersama . Selesai makan mereka duduk bersama diruang tamu .

"Ermm kalian duduklah disini , Saya sudah mula mengantuk "ucap Cik Nin tiba-tiba memecahkan keheningan .

"Kalau macam tu Cik Nin tidurlah , Sekejap lagi kami semua pun nak berehat " ucap Iqa .

"Baiklah , Semoga tidur kamu semua lena " ucap Cik Nin dengan senyumnya yang agak menyeramkan lalu meninggalkan mereka berlima .
Setelah beberapa minit mereka berlima naik ketingkat atas dimana terletaknya bilik mereka .

"Selamat malam "ucap Ris lalu masuk kedalam biliknya bersama Iqa dan Sha . Begitu juga dengan Ara dan Bell .

Katil Iqa berhampiran dengan tingkap . Dia duduk dan termenung , tiba-tiba dia terlihat seseorang membuka pagar rumah dan keluar .

"Orang tu pakai baju kebaya hitam  , rambut disanggul , tu bukan ke Cik Nin "ucap Sha yang ikit memerhati kearah luar tingkap .

"Haah la , Dah la kita tidur je la " ucap Iqa lalu menarik selimut

"Hmm ok , selamat malam " balas Sha lalu menutup matanya supaya tertidur .

Keep reading and please vote ye readers , love you guys , Bye 😊 . (Sorry jika ada typo huhu) .



TRAUMA!Where stories live. Discover now