chap 21:Pintu Rahsia

50 10 0
                                    

"Aa..aku ikut" ucap Iqa .

Iqa sebenarnya tidak pasti dengan keputusannya itu . Tapi niat ingin tahu ada dalam dirinya .

"Ok , jom " kata Bell lalu tangannya bergerak menuju ke tombol pintu tersebut tetapi ditahan oleh Sha .

"A..aku berdiri depan pintu je lah " ucap Sha

"Suka hati kau la " kata Iqa lalu dia mengikuti Bell masuk ke dalam bilik tersebut .

Tiada sebarang cahaya yang menerangi bilik tersebut , bilik itu seperti bilik tidur yang kelihatan agak usang .

"Ni bilik tidur ke stor? " tanya Iqa hairan

"Entahlah , tilam pon bersawang " ucap Bell .

Mereka hanya dapat melihat dengan bantuan cahaya dari luar tingkap .

"Ehh aku jumpa lilin dengan kotak mancis " ucap Iqa secara tiba-tiba

"Haa cepat nyalakan lilin tu " arah Bell

Iqa menyalakan lilin tersebut . Kini mereka dapat melihat sebuah tilam yang mempunyai langsir ditepinya dan dipenuhi dengan sarang labah-labah.
Disudut tepi ialah meja berias dan sebelahnya ialah sebuah almari pakaian . Di sudut belah kanan ialah rak buku dengan susunan yang berterabur .

"Wehh kau rasa bilik ni betul ke cik nin punya ?"tanya Iqa

"Entahlah.  tapi aku rasa tak mungkin dia tidur sini sebab tilam je dah bersarang labah-labah" kata Bell 
Bell menuju ke rak buku , manakala Iqa menuju ke arah meja berias yang terdapat dalam bilik itu .

Iqa menyapu habuk yang berada diatas meja tersebut . Dia terlihat ada sebuah Bingkai gambar ditepi meja rias , dengan segera Iqa meraih gamabr tersebut .

Di gambar tersebut terdapat seorang wanita dan seorang lelaki sedang berdiri dihadapan rumah .

"Mungkin ni cik nin dengan suami dia " batin Iqa berkata .

Iqa meletakkan bingkai gambar tersebut , dia membuka laci di meja rias itu lalu benda yang dia jumpa ialah botol ubat yang banyak dan beberapa kapsul ubat yang terkeluar .

...

Bell pula melihat satu-persatu buku yang berada dirak tersebut , Dia terpandang pada satu buku yang kelihataan sangat lama . Dia mengambil buku tersebut dan membacanya , ternyata buku itu ialah sebuah diari .

20 mei 1998

"Bila ? Bilakah aku akan memperolehi cahaya mata ? Pelbagai cara aku lakukan untuk dapatkan cahaya mata tapi tiada hasil . "

Bell membuka Muka surat seterusnya .

15 julai 1999
"Punca aku tak dapat zuriat ialah kerana bini aku sendiri , dia tidak boleh mengandung dan sakit mental " 

Bell membuka lagi muka surat seterusnya .

5 feb 1999

"Hanya ini satu-satunya jalan untuk aku dapat anak iaitu perjanjian dengan syaitan , dengan mengkorbankan darah pada 18 tahun akan datang iaitu pada bulan feb " .

Bell terkejut dengan apa yang dibacanya tadi . Dia meneruskan pembacaannya .

12 april 2000

"Tahun ini , isteriku Cik Nin melahirkan anak .."

Buku tersebut jatuh dari genggaman tangan Bell . Bunyi buku tersebut membuat Iqa terkejut . Iqa melihat ke arah Bell yang sudah terduduk dilantai .

"Wehh bell kau kenapa ?"tanya Iqa

"Cik..Cikk Nin buat perjanjian dengan syaitan , dia kena korbankan nyawa pada 18 tahun akan datang dan tahun itu sekarang "ucap Bell terketar-ketar

Iqa terkejut dengan ucapan Bell .

"Ap..apa kita nak bu,,buat ni bell?"tanya Iqa

"Tawakal , aku harap kita masih sempat keluar " kata Bell

Iqa merasa ketakutan sekarang .

"Jom masuk bilik aku dengan Ara kita duduk situ ramai-ramai , jom keluar dari bilik ni " ucap Bell

Bell segera menari Iqa keluar .

Sha terkejut setelah mendengar cerita tersebut .

"Sha , sekarang kau pergi kejut Ris , cepat " arah Bell

Sha berlari masuk dalam bilik dan membangunkan Ria yang sedang tidur , tanpa mengetahui apa-apa Ris segera mengikuti Sha .

Mereka duduk bersama didalam bilik , Ara dan Ris pun mula ketakutan setelah mendengar cerita sebenar dari Bell dan Iqa .

"A..aku takut weh" ucap Sha

"Ya , aku pon takut " ucap Ara pula .

Buat masa sekarang mereka hanya dapat memperbanyakkan doa supaya mereka berlima selamat .

....
Jam menunjukkan 4 pagi . Mereka masih lagi setia duduk didalam bilik tersebut tanpa berganjak .

Kringg kringg

Telefon milik Ris bergetar .

"He..hello " ucap Ris

"Ris awak kat mana ? " tanya seseorang dihujung talian

"Ai..aiman awak ke tu ?"tanya Ris

"Ya , saya aiman , encik faizal ada tanya saya kenapa awak dan yang lain tak balik lagi , kami risau pasal awak dan yang lain" ucap Aiman

"Jangan Risau tunggu kita orang semua balik " ucap Ris

Tutt tutt tutt

terputus talian

"Apa kita nak buat sekarang ni ?"tanya Ara

"Aku rasa kita patut lari , bawak apa yang penting , pakaian kita biarkan je cepat pergi dari sini " ucap Bell

Mereka segera membawa beg dengan berisi camera , dan cip rakaman mereka juga telefon .

Mereka turun dari tangga . Cik Nin sedang duduk disofa . Mereka turun secara senyap-senyap dan cuba membuka tombol pintu .

"Kamu semua nak ke mana ?"jerit Cik Nin dengan kuat

"Lepaskan kami semua , kami tak bersalah , jangan korbankan kami " jerit Ara

"Ohhh jadi kamu semua dah tahu , aku akan korbankan salah satu daripada kamu semua malam ini hahaha " ucap Cik Nin dengan ketawanya .

"Cepat lari " ucap Bell tetapi rambut panjang milik Cik Nin terbang dan menarik Ara .

Ris dan Sha terpaku dengan kejadian itu .

"Lepaskan kawan aku " jerit Iqa

"Hahahaha , aku akan bunuh dia malam ini " ucap Cik Nin .

Bell berlari menuju kedapur dan mengambil pisau untuk membunuh Hantu Cik Nin .

Zasss

Rambut panjang yang menarik Ara dipotong oleh Bell . Ara terjatuh lalu tangan Cik Nin terus mencengkam dagu Bell .

"Kau berani lawan aku " jerit Cik Nin dan imagenya kini berubah menjadi hantu yang sangat menyeramkan .

TBC . . . Please vote 😊 .


TRAUMA!Where stories live. Discover now