chap 18:bermalam hari pertama

54 9 0
                                    

Kau tidak boleh beri tahu mereka perkara sebenar ! Tak boleh sama sekali ! .

Suara itu terdengar dilubuk hati Cik Nin , ya Cik Nin sedang berperang dengan hatinya sendiri .

"saya sebenarnya .. tinggal bersama suami tetapi suami saya sudah mati "

Nada suara Cik Nin menjadi sedih .

"Ishh kau ni Bell asal tanya macam tu " kata Ara sambil mengusap belakang badan Cik Nin untuk menenangkan Cik Nin .

"Er er , maaf Cik Nin saya tak bermaksud untuk .."

"Tidak mengapa , Saya faham "

Tidak sempat Bell menyudahi kata-katanya , Cik Nin memotong ucapan Bell dengan mengatakan bahawa dia faham akan maksud Bell .

Suasana menjadi sunyi seketika .

"Kamu semua mahu ke mana selepas ini ?"tanya Cik Nin

Mereka berlima memandang antara satu sama lain.

"Ermm Cik Nin , sekarang kami sesat , jadi kami masih tak tahu jalan untuk keluar dari sini " ucap Sha.

"Arhh kalau begitu silakan bermalam dirumah saya selama 3 hari ini , selepas itu kalian boleh teruskan perjalanan" ucap Cik Nin tersenyum senang .

Mereka berlima terdiam dan tidak tahu sama ada harus terima tawaran tersebut atau tidak .

"Sebaiknya kamu menginap dan berehat dahulu disini , kamu semestinya sudah letih bukan ?" Ucap Cik Nin lagi

"Betul jugak kata cik nin , lebih baik kita berehat "

"Haah la badan pun dah sakit lebih baik tumpang rumah Cik Nin dulu "

"Arhh suruh je la bell setuju , boleh la aku rehat kat tempat yang selesa"

"Ermm bell kita tumpang je la sini 3 hari cuti sem pun habis minggu depan " ucap Ris .

Bell masih diam .

"Ermm ok "

Bell menjawab ringkas sambil mengangguk kepalanya tanda dia setuju dengan cadangan Cik Nin .

"Bagus kalau begitu , silakan ikut saya " ucap Cik Nin seraya berdiri .

Mereka menaiki tangga dirumah tersebut . Mereka melewati sebuah bilik dengan pintunya dicat berwarna merah . Lalu mereka tiba dihadapan pintu bilik yang berwarna Biru disebelah kiri dan hijau disebelah kanan .

"Kamu berlima boleh tidur di dua bilik ini , jika ada masalah boleh panggil saya dibawah , pintu bilik saya berwarna hitam , disebelah bilik yang pintu berwarna merah itu ialah tandas . Saya turun dulu untuk sediakan makan malam "

Cik Nin berlangkah pergi meninggalkan mereka berlima yang masih berdiri dihadapan pintu .

"Haa sekarang ni macam mana ?"tanya Iqa sambil menyilangkan kedua tangannya didada

"Ok macam ni Aku dengan Bell satu bilik " ucap Ara
"Hmm ok la aku setuju" kata Sha sambil menganggukan kepalanya .

"Korang pakai bilik pintu biru , kami semua pakai bilik pintu warna hijau " ucap Ris .

Mereka masuk kedalam bilik yang dah ditetapkan tadi .

Bilik Warna hijau mempunyai katil 2 tingkat yang bawahnya boleh untuk 2 orang dan atasnya seorang .

Manakala bilik warna biru mempunyai katil berukuran king size .

"Wehh aku nak mandi dulu la " kata Sha lalu pergi

"Cepat sikit lepas ni aku nak mandi " kata Ris

"Haah badan aku pon dah melekit ni haa" ucap Iqa

TBC .

Wait for next chapter and don't forget to Vote .

TRAUMA!Where stories live. Discover now