chap 26 [Special Chapter]

46 3 0
                                    

Seorang gadis sedang duduk di mini perpustakaan miliknya .

Kriett...

Pintu bilik tersebut dibuka .

"Shafiqa buat apa tu?" Soal seorang lelaki yang bergaya dan kacak .

"Shafiqa tengah baca buku Abang" balasnya manja sambil memeluk Abangnya atau lebih tepat Abang iparnya .

Dari jauh , Seseorang memerhatikan mereka berdua .

"Kau cuba goda suami aku ya? . Aku akan pastikan kau mati "

>>><<
Sha bangun dari tidurnya . Entah kenapa mimpinya kali ini agak aneh dan seperti tidak ada kena mengena dengan kisah hidupnya .

'Siapa Shafiqa?' bisik hatinya .

Shafiqa bangun dan menuju ke meja belajarnya .

"Dah pukul 12.30 " . Sha berjalan dan mengejutkan semua kawannya bangun daripada tidur .

Hawa masih tidur dikatilnya sambil memeluk patung 'pororo' .

"Hawa bangun!"

"Aku rasa aku demam lah Sha!" Hawa pura-pura menggigilkan badannya .

"Oh demam ke? . Sayangnya kau demam kalau tak mesti kau boleh makan nasi ayam yang Bell masak "

Hawa membulatkan matanya lalu bangun .

'Nasi ayam? Wahhh , Sedapnya!!!' Hawa sudah menjerit riang didalam hati .

"Tapi sebab kau dah kata kau demam nanti aku suruh Bell buatkan bubur je lah untuk kau" Sha berjalan meninggalkan Hawa .

"Eh aku dah sihat lah . Haa nampak" Hawa membuat senaman secara tiba-tiba .

"Aku dah agak kau menipu je kan sebab tak nak pergi bangunan tu . Cepat turun makan lepas itu kita gerak "

》》》《《《
Bell memegang Lampu Suluhnya setelah selesai memakai kasut .

"Guys! Dah bawa barang masing-masing?" Soal Bell .

"Dah!" Jerit mereka .

"Ok jom kita gerak "

Mereka hanya perlu berjalan kaki untuk menuju ke Bangunan Lama tersebut . Setelah sampai di Pokok yang berhampiran bangunan tersebut mereka berhenti .

"Ok ni base kita . Khemah akan dipasang dalam sikit . First sekali Hawa dengan Sha pasang Khemah "

Hawa dan Sha memasangkan khemah mereka di kawasan yang agak terpencil sedikit .

"Then , Iqa kau boleh pasang semua kelengkapan dan peranti dekat dalam khemah sekarang "

Iqa hanya memerlukan masa beberapa minit sahaja untuk memasang alat tersebut .

"Ok semua . Masing-masing akan dapat 1 camera Go pro dan Walkie Talkie " Bell menyerahkan kamera Go Pro dan Walkie Talkie kepada setiap seorang .

"Kita akan pergi secara berkumpulan . Sha , Iqa dan Hawa satu kumpulan . Hawa kau akan rakam semua kegiatan dengan guna Camera 2 . Iqa kau jaga Sound dan Sha kau akan jadi ketua untuk kumpulan ni . Faham?"

"Aku dengan Bell akan masuk ke dalam dan pasang camera di setiap pelusuk rumah dengan camera kecil ni . Semua video akan dirakam dekat Komputer nanti " Zyan memberi penerangan kepada sahabatnya .

Mereka semua sudah bersedia dengan alatan masing-masing . Semasa dalam perjalan masuk ke bangunan tersebut , Iqa tersedar akan sesuatu .

"Ni bukan bangunan " ucap Iqa

Bell , Sha , Zyan dan Hawa menggerutkan dahi.

"This is Villa Lily "

"Villa? Wow , patutlah besar sangat" ucap Hawa .

Mereka meneruskan perjalanan dan masuk ke dalam .

"Sha , ini EF Meter . Kau boleh kesan perubahan suhu kalau tempat tu ada hantu " Zyan menghulurkan alat tersebut kepada Sha .

"Kita berpecah kat sini"

Sha , Iqa dan Hawa sudah masuk ke dalam Villa tersebut dan menuju ke tingkat paling atas .

"Kita ada berapa Kamera untuk pasang dekat dalam rumah ni "

"Ada 5 " balas Zyan .

"5? Sikitnya"

"Kau jangan risau . Aku dah siap pasang kamera yang selebihnya dekat Villa ni semalam "

Bell terkejut dan memandang wajah Zyan .

"Bila masa ? Hantu ke apa kau ni?"

fiuhhhhh~

Tiba-tiba angin kuat menerpa meraka .

"Jom masuk" ajak Zyan

"Let's go"

Heyya! Dah lama saya tak update cerita ni . Kalau tak faham boleh baca dari awal . Maybe saya akan update lagi 2 chapter and cerita ni akan tamat . Sorry kalau ada kesalahan tatabahasa atau penulisan . Thanks kepada siapa yang suka baca cerita ni . Keep reading and Enjoy ^_^ .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 25, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TRAUMA!Where stories live. Discover now