Najednou uslyšel ráznou chůzi do schodů. Dveře se rozrazily a do nich vešel jeho starší bratr. Rozhlédl se kolem a pak bez zbytečného otálení, pozdravu nebo jiných slušností, šel rovnou na věc.
„Kde je Lestarde?“ Položil svoji otázku.
John se na něj překvapeně zadíval a pro jistotu se porozhlédl okolo.
„Není.“ odpověděl Mycroftovi Sherlock.
„Co je s ním?“ Zeptal se John, když mu o chvilku později došlo oč kráčí.
„Pracuje na jednom případu, nic složitého, jen to potřebuje být oficiální a tak čekám, až mi přednese svůj tip, jelikož už stejně vím o koho jde. Měl mi to dnes předat, ale ráno vůbec nedorazil do práce.“ Vysvětlil vyšší Holmes stručně.
„A viděl ho někdo?“ Zeptal se John, když pochopil, že ho Sherlock pohledem nutí se zeptat, aby on sám se na takovou banální otázku ptát nemusel.
„Včera večer domovnice, od té doby nikdo.“ Informoval je Mycroft.
„Takže, ho jdu hledat.“ Dokončil po chvíli myšlenku.
Sherlock popadl svůj dlouhý černý kabát a zavázal si svou modravou šálu okolo bledého krku. John si rychle sundal z věšáku zimní bundu a navlékl ji na sebe. Oba dva pak vyrazili v závěsu za Mycroftem dolů ze schodů, doprovázeni jeho deštníkem.
Vyšli na ulici, byla zima a foukal mrazivý vítr. John se ještě víc zachumlal do své staré dobré bundy a Sherlock si svým obvyklým plynulým pohybem vyzdvihl límec, aby mu tolik nefoukalo na krk.
„No,“ prohlásil Mycroft pozorujíce své hodinky. „Myslím, že to tu beze mě zvládnete.“ a nasedl do černého auta stojícího u silnice.
Sherlock se otočil opačným směrem a popošel si, aby mohl stopnout nějaký taxík. O chvíli později už oba usedali na černě potažené sedačky vytopeného londýnského taxíku.
„New Scotland Yard, prosím.“ řekl John řidiči, který v zápětí zařadil na správný převod a rozjel se s autem směrem ke Scotland Yardu.
O několik minut později detektivní konzultant i se svým společníkem vystoupili před velkou budovou a vydali se dovnitř. Rychle prokličkovali kolem spousty lidí na chodbách až do kanceláře patřící Gregu Lestardovi, tak rychle se jim to povedlo hlavně proto, že mladší Holmese znal snad celý Scotland Yard.
Sherlock začal okamžitě prohledávat štosy papírů na jeho stole. Ihned navrchu našel drobný kus papírku po okraji s motivem National History Museum a nápisem:
Dnes 14:15, čekám na tebe.
Sherlock papír přehnul po přehybu, který tam už byl od předtím a zastrčil si ho do zápisníku, který měl v kapse.
„Johne! Jdeme do muzea.“ oznámil doktorovi a společně s ním vyrazil znovu na ulici.
ČTEŠ
Padesát narozenin
FanfictionSherlock svoje narozeniny slaví nerad, ale možná jen proto, že nejsou ideální. Každý si rád slaví po svém a každý si představuje ideální oslavu jinak, jak tu svoji, tak ideální oslavu pro někoho, koho znají...