itu saja ke caranya ?

407 24 3
                                    

kiran dan kotoko memandang satu sama lain sebelum memandang yinji .

"maksud kau?kita bagi kuasa kita dekat orang lain ?"tanya kira terkejut .dia tahu kaedah itu dan dia pernah dengar kaedah itu mampu meragut nyawa orang yang membarikan kuasanya pada orang lain akibat pertambahan  kuasa akan berlaku secara mendadak jika tubuh badan seseorang seperti mereka kosong .dia pernah baca perkara itu di library lama rumah pn .bella.dan setahunya perkara itu amat digunakan .

"yes ,kira itu je caranya yang dapat aku fikirkan "jawap yinji serius .yinji dan kira saling memandang antara satu sama lain seakan mereka berkomunikasi .

"baiklah ,kita lakukan kaedah itu ."putus kira tegas.

kotoko pantas mencelah .

"korang gile ek !korang dah tak takutkan mati ke ?dah bosan hidup ke?!!!!jerkah kotoko berang dengan keputusan rakan -rakanya .

"kotoko rileks ........ ''

rileks kau kata kira !kau tahu kaedah tu bahaya !kau boleh mati tahu tak kau tahu tak korang ti sape ?korang tu satu -satunya pewaris untuk puak wolf dan vampire  !kau tahu tak?kalau kau buat perkara tu ,silap -silap korang boleh mati tahu tak !!!!!!!!!!!" jerkah kotoko geram ,namun kira dan yinji hanya mempamer kan reaksi tenang sahaja sebelum apa yang yinji cakap kan menyetapkannya .

"mati ?lambat atau cepat kita akan mati juga kotoko ,hidup aku  ,aku telah dilatih untuk perkara ni .kalau boleh aku nak habiskan perang tak guna ni dan jalani hidup sebagai seorang gadis biasa yang bukan pewaris vampire atau wolf. kami nak hidup kami macam gadis lain juga  kotoko ,bercinta ,berkawan dengan ramai orang ,keluar berjalan-jalan dengan orang yang aku sayang tanpa perlu risaukan tentang ancaman dari orang jahat . memang perkara tu boleh bawa mati ,tapi perkara tu  jugak dapat selamatkan  orang lain dari merana . susah ke kau nak faham apa yang kami sebenarnya  inginkan ." kata yinji sambil memandang kotoko dengan riak kosongnya manakala kira hanya duduk diam mendengar apa yang kotoko katakan tadi .dalam diam ,dia bersetuju dengan apa yang dikatakan yinji sebentar tadi.

kotoko terdiam dan kira dan yinji menyendari perkara itu .

"kotoko maafkan aku atas kelancangan aku ."kata yinji dengan muka bersalahnya.kotoko memandang kira dan yinji 

"takpe aku faham perasaan korang ,aku pun pernah mengalami perkara itu juga .tapi biar aku tanya perkara ni secara serius . korang pasti nak lakukan kaedah itu ?kalau korang pasti siapa orang yang akan korang pilih ? tanya kotoko serius .

kira dan yinji memandang satu sama lain .mereka berjalan keluar dari bilik ke balkoni dan kotoko mengikuti mereka dari belakang .kira dan yinji memandang ke arah ahli puaknya dengan muka yang serius seraya berkata ....

"mereka semua yang akan menerima kuasa pindahan ini ....."kata kira dan yinji serentak .

kelihatan ahli exo dan bts memandang ke arah balkoni kira dan yinji namun apa yang mereka lihat hanyalah senyuman di muka pewaris puak mereka ,tetapi senyuman yang yakin seakan-akan mereka akan memberikan sesuatu  kepada mereka ,namun apakah ianya sebenarnya

Vampite&wolf Last GenerationWhere stories live. Discover now