chapter....konflik

1K 65 2
                                    

di pagi yang hening itu bertambah hening dengan suasana di villa ,suasana seperti takut,was-was,berjaga-jaga.itu semua berpunca dari grup exo dan bts yang sedang menunggu qira dan yinji turun ke ruang tamu setelah menghantar maknae line dari grup masing untuk memanggil mereka.

''hyung korang pasti ke nak bincang dengan mereka berdua ,kau tahukan kalau dia betul-betul pewaris yang kita cari itu bermakna mereka mempunyai kuasa yang lebih kuat berbanding kita semua''cakap jungkook risau dengan hyung-hyung mereka yang seakan-akan tekad ingin berhadapan dengan yinji dan qira.

tetapi mereka yang lain seakan -akan tidak mengedahkan kata-kata maknae itu dan terus duduk dengan penuh keyakinan saat melihat qira dan yinji yang turun dari bilik mereka,ahli exo spontan mengerutkan dahi menlihat qira punya rambut kelihatan berubah dari warna hitam ke warna merah gelap.baru mereka nak tanya tentang itu,qira segera memintas percakapan mereka dengan mengajukan soalan

''apa yang korang nak bincangkan dengan kami ?tanya qira setelah duduk di hadapan mereka manakala yinji pula duduk disamping qira .

''kami cuma nak pastikan apa yang dikatakan oleh prof.park tu betul ke tidak,dan kalau betul kami nak bukti.tanya kai.yinji dan qira berpandangan sebelum qira menghilangkan diri bersama kris yang kebetulan duduk dihadapan mereka.

''mana kau nak bawa gege aku!!!?tanya tao panik.

''tak yahrisau qira nak merawat gege kesayangan kau tao dan yang lain jom pergi ke arena dan tunggu mereka berdua disana ''jawap yinji tenang sambil berjalan menuju ke keretanya dan diusuli oleh kereta -kereta exo dan bts.mereka ragu-ragu tetapi entah kenapa hati mereka seakan -akan meronta ingin mempercayai nya mereka berdua.

ditempat lain yaitu disebuah bilik kesihatan.

kris terkejut kerana dalam sekelip mata sahaja dia dan qira berada di bilik kesihatan di sekolah .

'' kenapa kau bawa aku kat sini?tanya kris

''kau cedera kris,dan aku harus merawat kau sebelum luka itu bertambah teruk''cakap qira tenang sambil tangannya menggunting seluar di kaki kanan kris.kris hanya diam tanpa bergerak.

" bagaimana kau tahu aku cedera di kaki sedangkan tiada sesiapa kecuali j-hope tahu tentang kecederaan aku ni?tanya kris lagi.qira hanya meneruskan sahaja kerja untuk membersihkan luka di kaki kris itu.qira hanya diam tanpa mengendahkan soalan kris tadi..

Di arena.

"Mana kris ?tanya suho sebaik mereka memasuki arena peribadi sekolah mereka

"Apa yang sebenarnya yang korang nak tanya?tanya yinji tanpa menjawap soalan suho.

"Seperti yang kami ucapkan tadi .kami nak bukti dan kesasihan tentang kamu berdua sebab kalau betul kamu berdua betul-betul puteri dari kerajaan kami ."terang kai.

ok kalau kau nak tahu sang......BOM!!

BOM!!!!BOM!!!
Belum sempat yinji menghabiskan mereka tetiba diserang dengan bom asap dan anak panah api yang tetiba menyerang kearah mereka dan secara automatik yinji membuat satu bulatan lut sinar di sekitar bts dan exo.mereka didalam hanya mampu terkaku sahaja setelah tetiba diserang ketika mereka ingin berbincang.
Manakala berlainan yinji dia segera membuat gelembung dan ghaiblah gelembung dimana bts dan exo berada.

"Siapa kau !!!jerit yinji kuat.

Hahahahahahahaha!!!!bukan ke sepatutnya aku yang tanya soalan itu.jerit seseorang dari dalam asap tu.

Kalau kau berani tunjukkan lah diri kau yang sebenar dan tak perlulah sembunyi macam kanak-kanak ribena lain kalau kau memang kanak-kanak ribena.!!!cakap yinji atau lebih tepat menyindir.

Si dia terus keluar dari tempat sembunyi nya setelah terasa dengan sidiran yinji itu.alangkah terkejutnya yinji apabila menlihat si dia yang disindir itu..si dia tersenyum sinis

''hai yinji miss me??tanya si dia
''kau.......????apa yang terjadi ..

Tbc...

Vampite&wolf Last GenerationWhere stories live. Discover now