episode 9

1.1K 89 0
                                    

wah ,cantiknya hutan ni!!!.ckp yinji dan qira serentak..inilah antara hutan yang paling tercantik yang aku pernah tengok untuk waktu ni!!ckp qira gembira.disebabkan mereka pelajar baru mereka dibenar untuk menlihat dahulu cara ujian ini dijalankan..

''kamu berdua tengok dahulu macam mana nak buat ujian ni nanti kalau kamu dah tahu kita akan buat exam tu'' cakap cikgu hyuna..ketika itu terlihat 2 orang pelajar sedang menyentuh tanah manakala seorang lagi sedang memegang bola api yang agak kecil.mereka bertembung lalu berlawan sehingga mereka punya kuasa makin lama ,makin kuat menyebabkan sekelilingnya hancur tetapi langsung tidak mengentarkan diri mereka..dan ada yang lagi dasyat yaitu air menlawan pukau yaitu perlawanan antara vampire dan wolf terlihat mereka berentap begitu hebat dari orang sebelumnya dan akhirnya mereka wolf menang tetapi si kalah tidak terlihat marah apalagi tidak berpuas hati buktinya mereka berpelukan dan memberikan sokongan antara satu sama lain.

''jadi kamu dah faham macammana ujian ni berjalan kan jadi apa kata kamu berentap dengan budak kelas special disana tu.ckp cikgu hyuna sambil menuju kearah exo dan bts yang sedang menlihat kearah mereka juga.;baik cikgu.

di pov exo dan bts.

ok cikgu suruh kita berlawan dengan yinji dan qira so lawan mereka betul 2 agar kita dapat tahu mereka siapa sebenarnya.ok ckp suho pada mereka semua ..baiklah jgn sampai terpedaya dengan kecantikkan mereka atau helah mereka ok.ckp rap mon pula.

di pov yinji dan qira.

so kau nak lawan mana ?tanya qira pada yinji ..''aku rasa aku nak pilih bts dulu lagipun aku nak tengok kuasa diorang macammana ''ckp yinji .ok kalau itu yang kau nak ,kita tengok sapa menang ,ok? ckp qira sambil tersenyum sinis..end pov

''ok korang berdua sorry kalau aku kalahkan korang atau cederakan korang ''.ckp v pada yinji dan qira..

ok ..ckp mereka serentak..pang 2 bunyi tembakkan menadakan perlawanan bermula ..dan mereka pun bergerak kearah yang berlainan bts dengan yinji dan exo pula berlawan dengan qira.

pov exo dan qira ..

maafkan kami ckp mereka serentak sebelum mengeluarkan segala kuasa mereka tetapi yang anehnya qira hilang saat itu ..semua kelihatan pelik dan mencari qira..tetiba satu bebola api laju menuju kearah xiumin ketika itu ,mujur ketika itu luhan menlihat bola api itu..[kuasa dia halimunan]''ckp ahli exo dalam telepati mereka ..chanyeol tangkas menyerang ketika terlihat qira sedang berdiri di hadapan dia tapi sayangnya qira pantas terbang lalu menyerang dia dengan ganasnya ,tetapi itu hanya sedikit sahaja bagi chanyeol kerana sudah terbiasa .

[''guys aku rasa kita kena bergabung kuasa ''ckp suho dalam telepati]

[baiklah kalau macam tu aku perangkap dia sementara tu korang bersiap sedia ,FAHAM!! ckp kris ''] lalu memutus kan telepati itu ..dia segera menyerang qira untuk mengambil alih perhatian qira dan ketika itu juga semua members exo menyerang qira secara serentak ,dan akhirnya qira tercampak ke atas tanah .dengan itu tamat permainan antara exo dan qira.

di pov bts dan yinji
semua ahli bts berlawan dengan yinji yang memang susah untuk dikawal dia keranA beliau terbang dengan laju sehingga mereka tidak dapat kerja ,namun v menggunakan kuasa jeritan dia secara kuat menyebabkan semua ahli bts dan yinji jatuh ketanah ,lalu mereka berlawan di darat dan seperti biasa apabila bts bergabung ,tiada kuasa boleh mengalahkan nya..ahirnya yinji tumpas juga.dan secara rasmi nya ujian tamat.

Vampite&wolf Last GenerationWhere stories live. Discover now