prof park: sebenarnya mereka adalah puteri yang kalian cari selama ini ..cakap prof.park sambil merenung kearah ahli exo dan bts
semua ahli exo hanya mampu ternganga tidak percaya dengan apa yang baru dikatakan oleh prof.park.mereka segera memandang yinji dan qira yang leka main handpone masing-masing dengan muka tak percaya.
''takkanlah prof.park,mereka berdua hampir membunuh kami tadi.??!!cakap rapmon tidak percaya.group bts dan exo mengangguk setuju dengan apa yang dikatakan oleh rapmon tadi.
''mereka bukan nak bunuh kamu semua,malah mereka menyelamatkan kamu semua dari bahaya ,jadi jangan kurang ajar!''balas prof.park tegas.mereka semua menunduk diam apabila mendengar suara tegas prof.park
''tapi memang betul dengan apa yang dikatakan oleh rapmon ,mereka hampir membunuh kami dan mana ada mereka menyelamatkan kami malah mereka membawa kami kelaur dari arena ??''cakap baekhyun tak puas hati.ahli exo dan bts hanya menganguk laju bagi mengatakan apa yang disuarakan baekhyun tadi betul.
''mereka.....
''kami bukan nak membunuh korang sebenarnya ,kami membawa korang lari dari musuh kita yang paling berbahaya .''cakap yinji.memotong ayat prof.park
''lagipun kalau kami nak bunuh korang kenapa kami perlu buat cabaran itu sebagai hanusilasi sahaja sedangkan kami boleh je bunuh korang tadi.''cakap qira sinis.
''sebenarnya kalau korang nak tahu kenapa kami bawa korang keluar dari arena adalah kerana terdapat kuasa bahaya yang berdekatan dengan kalian waktu itu ,dan aku dan qira dah memang agak dia akan serang korang time kitaorang berlawan tadi .''terang yinji.ahli exo dan bts senyap memikirkan apa yang dikatakan oleh yinji ,mereka sedar kata-kata yinji ada benarnya kerana waktu itu memang ada yang ingin membunuh mereka menggunakan panahan api ,tapi mujurlah mereka sempat hilang dan berada bersama qira dan yinji di tempat cabaran tadi.
''jadi yang selamatkan kami dari panahan api tadi adalah korang berdua?teka j-hope.qira dan yinji menganguk tanda mereka yang melakukannya .
''tapi kenapa korang nak bunuh kitaorang tadi kalau korang cuba nak selamatkan kitaorang ??tanya kai was-was.
''sebab nya senang,korang adalah puak kami dan kami perlu melihat sejauh mana kemampuan kalian ,itu sahaja .kerana kami tahu lambat -laun kalian pasti akan mengetahui identiti kami berdua sebab itu kami perlu mengambil tindakan segera .''terang qira panjang lebar.ahli exo dan bts hanya mengangguk tanda mereka faham dengan apa yang dikatakan oleh qira itu.
''jadi kerana kalian dah berjumpa dengan ahli dan pewaris puak-puak masing .saya rasa tugasan saya dah selesai ,jadi saya minta diri dahulu''kata prof.park sebelum hilang dari ruang tamu villa itu .
sebaik prof.park menghilangkan diri ,suasana di ruang tamu itu terlihat sangat janggal .ahli bts dan exo tak berani mengeluarkan sebarang kata-kata kerana mereka malu dan segan dengan tindakan melulu sebentar tadi.keadaan itu berlarutan sehinggalah qira yang dah bosan dengan suasana itu bersuara memecah kan keheningan malam itu.
''dah kenapa korang senyap tetiba pula ni ?tadi bukan main lagi banyak soalan ?''cakap qira sambil memerhati wajah ahli puaknya dengan muka sinis diikuti oleh yinji.ahli bts dan exo sedar qira dan yinji sedang memandang mereka dengan muka sinis ,itu membuatkan mereka menundukkan kepala mereka sampai kelutut..takut barangkali
''ermm....apa kata kalau korang semua pergi masuk berehat dulu ,mesti korang penat kan dengan ujian kami tadi,berehatlah dan kita bincang nanti''cakap yinji setelah tiada yang ingin bersuara menjawab soalan qira tadi.bts dan exo segera beredar ke bilik masing -masing.meninggalkan qira dan yinji keseorangan di ruang tamu .yinji memandang qira dengan pandangan dinginnya sebelum berjalan masuk ke bilik kongsian mereka.qira sedar dengan pandangan dingin yinji.dia hanya mampu mengeluh sebelum menghaibkan diri dia.
di pov kai dan jimin.
''kau rasa kau percaya ke dengan apa yang di katakan oleh diorang tadi?''tanya jimin sebaik sahaja diorang masuk ke dalam bilik mereka .
''entahlah,jimin aku pun tak tahu nak kata apa ... apa kata kalau kita bincang dengan diorang tentang benda ni ...yelah bincang macam mana nak buktikan diorang pewaris takhta puak kita yang kita cari selama ini.,sebab aku masih was-was dengan diorang lah .''cakap kai .
''hmmm okey jugak dengan cadangan kau tu ,jom lepas kita mandi kita ajak mereka berbincang.''cakap jimin dan dipersetujui oleh kai ..
di pov qira dan yinji..[bilik mereka]
''kau tak rasa terlalu awal ke mengaku kita ni pewaris diorang ?tanya yinji sebaik sahaja qira keluar dari toilet.dia sebenarnya masih tak puas hati dengan tindakan qira kerana rasa seperti terburu-buru .
qira keluar dari toilet dengan keadaan tenang walaupun merasa yinji memandang dia dengan pandangan tak puas hati .
''ada sebab kenapa aku bagitahu diorang tanpa berbincang dengan kau yinji .''cakap qira sambil menyikat rambutnya .yinji yang masih tak puas hati makin tak puas hati dengan jawapan yang diberi oleh qira.
''bagi tahu aku sebabnya? terangkan kat aku biar aku paham !!!marah yinji dengan suara yang cukup tinggi ..,cukup menyatakan kalau dia betul-betul marah.qira hanya mengeluh berat sebelum bergerak kearah yinji yang duduk di birai katilnya .
'' okeylah kalau kau nak tahu sangat aku bagi tahu ,''cakap qira .yinji hanya memandang qira yang tiba-tiba mengikat rambutnya ala-ala elsa frozen.setelah memerhatikan qira dengan penuh tekun yang sedang mengemaskan rambutnya dia terrnampak sebahagian rambut qira telah bertukar dari warna hitam kepada warna pink pekat.membulat mata yinji setelah sedar rambut qira berubah..
''rambut kau..........
bersambung ..nantikan sambungan ye.
heheheheheheh....................