ep 16

1K 78 4
                                    

"Korang nak tahu siapa kitaorang yang sebenarnya kan ?"tanya yinji pada group exo dan bts.ahli exo dan bts hanya menganguk sahaja tanda mereka ingin tahu.

"Kalau macam itu korang kena hadapi cabaran ni dahulu ,baru korang akan tahu!"cakap qira dan serentak itu mereka berada disuatu padang yang sangat lapang tetapi cantik bila dilihat.

"Baiklah mari kita mulakan cabaran ini !!" jerit yinji .serentak dengan itu mereka semua mempunyai pedang ditangan masing -masing.

Ahli exo dan bts hanya mengikut sahaja apa yang dikata oleh yinji dan qira .mereka juga aneh mengapa mereka tidak boleh bercakap selepas masuk kepadang luas ini.tetapi mujurlah mereka masing 2 boleh berhubung diminda masing 2.

Pov exo(mereka berhubung menlalui minda)

"Hyung apa yang dah jadi ni ?tanya sehun

Hyung tak tahu ,hyung pun tengah keliru ini .jawap luhan.

"apa 2 pun kita kena kalah kan mereka .hati hyung rasa tak sedap lah pasal mereka berdua ni "cakap xiumin pula.dia hanya takut kalau lawan mereka ini sebenarnya ahli sihir.

" takpe jangan takut kita lawan je mereka kalau mereka ni ahli sihir sekalipun kita kena kalah kan diorang untuk keluar dari sini"cakap suho bagi menenangkan ahli dia.bukan mereka tak mahu berlawan tetapi mereka risau jika ini adalah perangkap untuk mereka dan salah satu sebab nya lagi adalahs mereka adalah keturunan terakhir bagi kerajaan wolf dan paling penting mereka masih tak menjumpai pewaris takhta kerajaan mereka.

"Aku harap kita selamat dan ingat jangan pernah tunjukkan rasa gentar pada mereka!!cakap kris dengan suara yang tegas.dan mereka pun memutuskan hubungan.

Di pov bts pula.

"Hyung apa dah jadi ni ?kenapa kita tak boleh bercakap sekarang ni.??"tanya kokkie panik.

"Yup hyung .kenapa ni !??tanya ahli yang lain serentak..

"bertenang .anggap je ini macam exam ok .relax dan jangan tunjukkan korang lemah .FAHAM!!cakakp namjom tegas..walaupun namjom kata begitu .dia tetap risau akan keselamatan mereka ,lagi -lagi mereka belum berjumpa dengan pewaris kerajaan mereka lagi.

Setelah mereka berkominakasi .mereka terus berhadapan yinji dan qira yang sudah bersedia sambil tersenyum misteri .dan mula perlawanan antara mereka semua setelah rapmon menyerang yinji.

Di pov bts dan yinji.

"Kenapa awak buat kami macam ni?siapa awak yang sebenarnya ?"tanya rapmon menlalui telepati.

"Kan kami dah cakap kalau nak tahu siapa kitaorang kau kena tamatkan dulu cabaran ni!"jawap yinji sambil tersenyum sinis.
Semua ahli bts terkedu menlihat senyuman sinis yamg dipamerkan oleh yinji tadi.kini tahulah mereka bahawa yinji adalah orang yang perlu ditewaskan demi keselamatan mereka.

Mereka mula menyerang yinji serentak tapi yinji hanya mengelak dan mengelak.dan benda itu berlaku hingga membuatkan ahli bts merasa letih dan peluang itu digunakan sebaik baiknya oleh yinji dengan menyerang balas pada j-hope.akibat careless j-hope telah menyebabkan dia dibunuh dengan mudah oleh yinji.ahli bts tergaman dengan kejadian itu.dimana mereka menlihat j-hope rakan mereka dari kecil mengelupur di tanah sebelum hilang.ada ahli bts yang menangis ada yang menjerit tentang kepergiaan rakan mereka .rapmon menyerang yinji yang sedang lalai dari belakang namun tindakan dia dapat di hidu oleh yinji dan pantas pedang yinji dibenamkan ke perut rap monster tanpa belas kasihan .ahli bts yang lain yang masih terkejut dengan keadaan itu hanya mampu menangis menlihat keadaan rapmon ketua mereka hilang dibawa abu.dengan itu mereka semua terus menyerang yinji dengan bertubi-tubi tetapi akhirnya kalah ditangan yinji .dan dengan itu tamatlah perlawanan dengan kemenangan ditangan yinji.yinji hanya tersenyum sinis dan hilang meninggalkan padang itu.

bersambung.....


Vampite&wolf Last GenerationWhere stories live. Discover now