berita tak disangka.

900 63 0
                                    

di bilik yinji dan kira.

kau kenapa yinji ?dingin semacam je?"tanya kira sebaik sahaja mereka memasuki bilik.

yinji hanya diam dan berlalu ke bilik air tanpa menjawap soalan kira,kira yang baru perasan suasana diluar kelam dan sunyi kerana awan diluar berwarna merah darah mula berfikir.

*merah darah !adakah sesuatu telah terjadi sewaktu dia berada di arena tadi atau dia dah tahu perkara tu*fikir kira sehingga tak sedar yinji sedang merenung dirinya.

"kira! panggil yinji dengan kuat.kira yang seakan baru sedar itu terus memandang kearah yinji dengan wajah blurnya.

"apa ?tanya kira lepas mendiamkan diri buat seketika.

yinji bergerak ke arah balkoni bilik mereka dan kira juga mengikuti yinji kerana dia tahu ada sesuatu yang membimbangkan hati rakannya tu.

"kau tahu kira ,siang tadi Lara dari dunia magik berjumpa dengan aku ''kata yinji perlahan

kira yang mendengar nama Lara terus memandang yinji meminta penjelasan .

"dia kata akan ada sesuatu yang menimpa kita berdua tak lama lagi."kata yinji sambil memandang kearah langit

"maksud kau?aku tak faham, cakap bagi terang boleh tak"kata kira yang mula hilang sabar.

"dia kata kita berdua akan berubah tak lama lagi ,dia kata kuasa kita akan menyebabkan diri kita berdua terseksa dan menyebabkan kehancuran orang sekeliling kalau kita tak dapat cari mereka ."kata yinji sambil menitis kan air matanya

kira yang mendengar tentang itu terus memandang kearah pokok yang ditiup angin ketika itu.

"aku sebenarnya dah lama tahu yinji ...kata -kata kira itu menyentakkan yinji

"maksud kau apa kira?tanya yinji pelik

"aku tahu kita akan berubah perlahan -lahan ,kerana kuasa kita semakin lama semakin kuat dan jika perkara itu berlaku hanya mereka sahaja yang mampu selamatkan kita ."kata kira sambil memandang kearah langit yang mula gelap

"Lara kata kita hanya ada 4bulan sahaja lagi itu bertahan sebelum kuasa kita dan ahli sihir itu bertambah kuat ,dan Lara kata kita akan............. kata yinji

"........mengalami perubahan secara perlahan -lahan seperti mana ahli sihir itu bertambah sihirnya..potong kira sambil menitiskan airmatanya dan menyebabkan awan yang gelap tadi menurunkan hujan dan kilat .yinji yang mendengar tentang apa yang kira katakan kan hanya mampu menundukkan kepala sedih menyebabkan keadaan di luar itu tidak terkawal dengan hujan yang disambung kilat dan pokok yang mula layu seakan-akan mengerti perasaan mereka berdua waktu itu.

di bilik suho dan namjoon

namjoon dan suho yang sedang minum teh sambil berborak di balkoni tersentak apabila awam yang terang bertukar menjadi gelap dan menurunkan hujan yang lebat dengan kilat sambar -menyambar dan  pokok di sekitar mereka layu serta merta di kawasan villa mereka .mereka memandang antara satu sama lain sebelum memikirkan sesuatu yaitu....

"apa yang telah menyebabkan mereka sedih sehinggakan alam sekeliling juga sedih??????

siapa mereka yang dikatakan yinji dan kira?

apa yang terjadi dengan mereka berdua sehinggakan mereka tiada waktu lagi???

tunggu eps akan datang!!!!

Vampite&wolf Last GenerationWhere stories live. Discover now