Sınav

74 11 9
                                    

Soru kitapçığını açtığımda ilk soru anlatım bozukluğuydu.Uğraştım ama yapamadım.Hemen diğer soruya geçtim.Son kontrolleri yaparken yapamadığım o ilk soruyu da yaptım.
Okulun kapısından çıktığımda annemle babam bıraktığım gibiydiler. Beni görür görmez atıldılar. Zaten sağolsunlar benden heyecanlılardı. Ben onları sakinleştirdim diyebilirim.
"Nil,bebeğim suratın neden asık? Yoksa kötü mü geçti?"
"Yok anne...Sınav sersemliği işte, gayet iyiydi merak etme."
Annemin suratı hala endişeliydi.
"Ee anlat hadi ne sordular."
"Hayatım, tamam bitti gitti. Yapmıştır benim kızım. Yorma benim güzelimi."
"Aman yine baba kız bir oldunuz konuşturmuyorsunuz. Neyse bir an önce eve gidelim de işlerimizi halledelim evde konuşuruz bunları."
Annem arabaya binerken babam elini boynuma attı. Aslan kızım benim hukukçu geliyor dedi gülerek. Ders konusunda ne kadar iyi olduğumu bilirdi. Sınavım iyi geçtiği için böyle rahat davrandığımı bilecek kadar da iyi tanırdı beni. Arabanın kapısını göstererek
Hadi arabaya geç. Oh be başlasın tatil dedi.
Her yıl tatil için İzmir-Dikili'deki yazlığımıza gideriz. Denizini, sahil yolunu karış karış bilirim. Çocukken lideri olduğum bir çetemiz vardı. Çete dediğim de zillere basıp kaçmak, meyve ağaçlarına izinsiz tırmanıp ceplerimizi doldurduktan sonra kimselere yakalanmadan kaçmaktı görevlerimiz. Bunları düşünürken eve geldik. Telefonu evde bırakmıştım. Açtığım gibi mesaj geldi. Baktım Cansu'dan. Nasıl geçti? diye yazıyordu. Şuan mesaj yazacak halim yoktu. Aramak en doğrusu.
"Cansu oh bitti kurtulduk sınavdan bak."
Cansu telefonda hıçkırarak ağlıyordu.
"Nil, ben yapamadım o kadar heyecanlandım ki saçma sapan şeyleri yapamadım resmen. Panik oldum."
"Hey hey Cansu sakin ol. Sen mi yapamadın yapmışsındır eminim."
"Yok Nil, bu kez değil. Hukuk yalan oldu."
"Dur be kızım daha puanlar açıklanmadı ki. Sıkma canını. O gün gelsin bakarız. Hem hukuk olmaz başka bölüm olur. Üzülme artık."
"Kaan'ın nasıl geçti acaba?"diye sordu.
"Aman bilmiyor musun onu çok iyi geçti der sonra da ortalama bi puan alır."
Cansu'nun kıkırdamasına sevindim.

Ertesi gün akşam üzeri Dikili'ye varmıştık. Alışveriş yapmaya vakit olmadığı için dışarda balık yedik. Geldiğimden beri bütün günümü denizde geçiriyorum. Oh valla sefam olsun sonuna kadar hakettim. Cansu'yla arada konuşuyoruz. Kaan da arada zahmet edip cevap verirse mesajlaşıyoruz. Denizden çıktım parmak arası terlikler biraz rahatsız etti yürürken. Hiç zora gelemiyorum. Anneme baksan topukluyla gelir plaja. Eve geldiğimde sofra hazırdı. Babam bir yandan barbeküyle uğraşırken bir yandan da annemle uğraşmaktan geri kalmıyordu. En keyif aldığı şeylerden biriydi annemle uğraşmak annem de her ne kadar çaktırmasa da bence halinden memnundu. Hep didişip gibi dursalar da aslında çok severlerdi birbirlerini. Bazen ilerde bende böyle bir evlilik yapabilecek miyim diye düşünürdüm.
"Ooo babacığım bugun çok hamaratsınız. Bir şey mi kutluyoruz?"Annem hemen lafa girdi.
"Ayy Nil ! Mutfağın halini bir görsen o kadar bulaşık çıkarmış ki Bahar mutfaktan çıkamadı yazık kızcağız."
Akşam yemek çoktan bitmesine rağmen hala sofrada oturmaya devam ettik. Sofrada kalan iki dilim karpuza sinekler gelip duruyordu. Babamın keyfi hayli yerinde döktürüyor bu gece. Kızım adalet bu dünyadaki en önemli erdemlerden biri. Biz hukukçular da bu uğurda savaşan askerleriz . Yani askerlerdik. Artık taze kana ihtiyacımız var. Seni de yetiştirdi mi artık gönül rahatlıyla emekli olabilirim. Bu ve buna benzer sayısız şey söyledi babam. Hukukçu olmam en büyük hayaliydi. Baskı yapmadığını düşünse de hukukun öneminden tut, dünyadaki adalet sisteminin yetersizliği , Türkiye ve Dünya'daki hukuk düzeni farkına kadar her şeyi inceden inceden bilinçaltıma işlemişti. Canım babam çok severim onu bazen baba kız kaçamak yaparız . Sanki babam değil de arkadaşım. Örnek aldığım tek insan . Babamın bunca yıldır bilinçaltıma yaptığı yatırım meyvesini verdi. Hukuk okumaya karar verdim. Ne de olsa babamın kızıydım.

Puanım tahmin ettiğim gibi geldi . Cansu'nun puanı Hukuk Fakültesine yetmedi. Ama halinden memnun öğretmenlik düşünmeye başladı bile. Kaan ise işletme okuyacağım diye tutturdu.

Eylül geldiğinde kaydımı yaptırdım.Kaan ile aynı üniversitedeydik. Fakültelerimiz de yakın sayılırdı. Kampüsümüz biraz uzak olsa da çok güzeldi .Kimbilir nasıl günlerim geçecekti burada. Cansu ise şehir merkezindeki başka bir üniversiteye kaydını yaptırdı.

Bekle beni Hukuk Fakültesi !Görüp görebileceğin en dişli avukat geliyor.!!!!

Yorumlarınız benim için çok önemli.Bol bol yorum istiyorum sizden.Beğendiyseniz lütfen ⭐️'basmadan geçmeyin❤️

Ben Nasıl Kocaman Bir Kadın OldumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin