Kapitel 5

80 2 2
                                    

Briannas synsvinkel:
Det er mandag idag, og jeg skal i skole. Skolen er mit helvede. Jeg har ikke nogen venner på skolen ud over maden. Casper går ikke i skole. Så velkommen til mit helvede. Jeg rejser mig besejret op af min seng og trasker hen til mit tøjskab. En grå sweater og et par sorte jeans, får jeg revet ud af mit skab. Jeg tager besværligt mit tøj på og trasker ned i køkkenet.
Min mor og lillebror sidder allerede klar, og er igang med at spise. Min far er taget på arbejde. "Godmorgen smukke, sovet godt?" Kommer det fra min mor, som skovler lidt æg og bacon op på min tallerken. "Morgen, og ja" svarer jeg kort og spiser kun baconet.

Jeg følges med Albert i skole, fordi han går på samme skole. Vi går ved siden af hinanden i skole, i en tilpas stilhed. Jeg gider faktisk ikke rigtig snakke med Albert i dag. Eller nogen andre. "Såh, skal du være sammen med Casper i dag?" Stilheden varede ikke længe. "Ja" mumler jeg og stilheden trækker ind over os. "Ved du hvornår Brooklyn og de andre kommer hjem igen?" Stilheden sluttede igen. Hvorfor kan han ikke bare være stille. Jeg stopper op og kigger på ham. "Hvor fra skulle jeg vide det? Vi har ikke snakket i et halvt år sammen!" Snærer jeg af ham og går videre.

Vi kommer endelig op på skolen uden flere afbrydelser af Albert. Albert forstod vidst min hentydning til at holde kæft. Da vi kommer ind i gangen på skolen, går vi hver til sit. Jeg trasker hen mod mit klasseværelse, hvor vi har engelsk.
Timen er allerede begyndt, da jeg kommer derind. Frøken Holden ligger slet ikke mærke til mig, da jeg sætter mig ned på min plads. Min plads ved siden af ingen.

Efter to timer engelsk skal vi spise. Nede i kantinen tager jeg et æble, og sætter mig ved et bord. Bordet er tomt, men flere mennesker kommer til, og jeg ved at snart bliver folk nødt til at sætte sig hos 'den-underlige-stof-misbruger,-som-ødelagde-sit-første-og-sidste-forhold-på-grund-af-det-lort-hun-lavede.

Folk kender til mig. De ved alle, at jeg er ex kærester med Brooklyn. De ved, at jeg er sammen med en ny. De ved, at jeg er på stoffer. De ved, at de kan få stoffer fra mig med de rette penge. Det eneste de ikke ved om mig, er hvorfor mig og Brooklyn slog op.

Laila går stadig på skolen sammen med hendes slæng. De er de lede piger nu. De piger som styrer alle og enhver. Undtagen mig. Ingen kan styrer mig. Jeg ved inderst inde, at Laila er bange for mig. Sidste gang hun prøvede at ødelægge mig, klippede jeg måske, eller det gjorde jeg. Jeg klippede en kæmpen tot hår af hende.

Ups.

Ligesiden har hun ladet mig været. Men i modsætning til Marissa, ja så er de over hende hele tiden. Hele skolen ved nu, at hun er lesbisk.
Marissa og jeg har ikke snakket sammen siden den dag, hvor hun fortalte mig, at hun var forelsket i mig.

Om 4 måneder kommer Brooklyn tilbage. Gad vide om han skal fortsætte på skolen? Forhåbentlig ikke..

Diva Number TwoWhere stories live. Discover now