Hoofdstuk 2

417 17 3
                                    

We zitten op de bank Spangas te kijken, maar ik let niet echt op. Ik zit een beetje op Twitter als ik een whatsappje krijg van Claire, een vriendin van mij. "Hee Laan, hoe is t met je? Het is echt saai zonder jou hier. Ik denk aan je! Xx" Ik glimlach als ik het lees. Na Rosa is Claire mijn beste vriendin. Maar Claire en ik verschillen gewoon erg van elkaar, ze is wat kinderachtiger en we hebben soms hele andere ideeën over iets. Maar dat ze me zo'n lief whatsappje stuurt, bewijst weer dat ze een hele goede vriendin is. Ik stuur haar iets terug. "Hee Claire, mwah.. Het gaat niet heel goed, voel me nog steeds verdrietig, maar gaat steeds beter. Lief van je! Xx" Ik leg mijn iphone weg en kijk even naar Guusje. Ze is heel geconcentreerd tv aan het kijken.

"Guusje, wat zullen we eten vandaag?" Ik zie dat Guusje aan het nadenken is. "Zullen we naar de Mcdonalds gaan?" Ze kijkt me smekend aan en ik moet er om lachen. "Natuurlijk! Dat heb je wel verdiend na vanmiddag." Ik pak wat geld van mijn moeder en laat een briefje achter dat we weg zijn. Hoewel mijn ouders niet werken, hebben we best "veel" geld. Dat komt omdat mijn opa heel rijk was en al zijn geld aan ons heeft achtergelaten. We hebben eigenlijk wel genoeg geld om niet te werken en daarom zijn mijn ouders meer gaan drinken, ze hoeven toch niet te werken. Ik pak m'n fiets en rij naar de Mac. Het is nog niet zo donker buiten, het is ook pas half 6. We lopen naar binnen en ik bestel een Happy Meal voor Guusje en voor mijzelf een hamburger en een smoothie, ik heb niet zo'n trek.

We kiezen een tafel bij het raam, zodat we naar buiten kunnen kijken. Ik kijk naar Guusje, we hebben het eten al op en ze zit met haar Happy Meal speeltje te spelen. Het is één van de smurfen. Guusje is eigenlijk al best verstandig voor haar leeftijd en dat komt ook doordat ze heel veel zelf moet doen. We bestellen nog een Mcflurry als toetje en gaan daarna weer naar huis. Deze keer ben ik mijn sleutel gelukkig niet vergeten. Verrassend genoeg zitten mijn ouders aan tafel en liggen ze niet in bed. "Lana, heb je er niet even aan gedacht om ook wat eten voor ons mee te nemen?" "Sorry, ik wist niet dat jullie ook wat wouden eten." "Natuurlijk willen we wat eten!" "Sorry pap en mam, er ligt nog chinees in de koelkast." "Het is al goed, moeten we dat in de magnetron doen?" "Ja, en na 5 minuten eruit halen en dan kan je het gewoon eten. Ik ga even douchen!" "Oke"

Ik loop naar mijn kamer en stap onder de douche. Ik was mijn lange, bruine haar en stap onder de douche uit. Eigenlijk heb ik ook nog wel zin om even in bad te gaan om te relaxen, dus ik laat het bad vol lopen. Ik gooi er een bruisbal in en stap erin. Het water begint te bruisen en ik word helemaal warm en relaxt. Ik besluit om morgen naar school te gaan, nouja, proberen. Ik ga gewoon een half dagje, want dan heb ik wel leuke vakken. Ik stap uit bad, want het begint laat te worden en het water is bijna helemaal koud. Ik pak mijn tas in, doe mijn onesie aan en loop nog even naar Guusje's kamer. "Guusje, ben je nog wakker?" fluister ik. Ik hoor niks, ze ligt al te slapen met haar paardenknuffel in haar hand. Ik leg haar dekens goed en geef haar een kus op haar voorhoofd. Ik doe de lampen in het huis uit en ga slapen.

VerlorenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu