Ik baal er echt van! Ik had verwacht dat het misschien wel wat zou kunnen worden tussen ons, maar blijkbaar heeft hij al een vriendin. Hopelijk gaat hij niet naar mijn school, dan zou ik hem elke dag moeten zien. Het is gelukkig weekend dus ik zie hem zoiezo 2 dagen niet. Guusje roept naar boven dat ze buiten gaat spelen, dus ik besluit Claire te bellen. "Hee met Claire." "Hee Claire, heb je zin om naar me toe te komen? Misschien kunnen we samen een film kijken met maskertjes en ijs!" "Jaa, lijkt me een leuk idee! Dan kunnen we ook logeren!" "Ja, neem je je onesie mee en een paar tijdschriften?" "Ja, lijkt me leuk! Ben er in een uurtje." "Okee, tot straks! Dan ga ik even wat ijs en lekkere dingen halen!" "Okee, leukk! Tot straks!!" "Byeee!"
Ik kijk op mijn laptop, de supermarkt gaat over een halfuurtje dicht. Ik ren naar beneden en fiets op mijn snelst naar de supermarkt. Even kijken, wat heb ik nodig? Een zak paprika chips, een bak cookie dough ijs, een fles cola, m&m's en als laatste nog een pak koekjes. Dat moet wel genoeg zijn. Ik loop naar de kassa en ben de laatste, ik reken snel af en fiets ook weer heel snel naar huis. Als ik thuis ben, stop ik het ijs meteen in de vriezer en leg ik de rest op de keukentafel. Boven pak ik 2 maskertjes en 2 washandjes. Ik zoek beneden een paar films uit en leg alles klaar. Shit! Onesie vergeten, ik ren naar boven om mijn onesie aan te trekken, ik ben net bezig met de rits als de bel gaat. Ik ren naar beneden en maak bijna een dubbele salto de trap af. Als ik bij de deur ben, ben ik buiten adem. Het is Claire! "Zo, wat ben je aan het doen? Heb je net een marathon gerend ofzo?!" "Nee, ben gewoon heel snel de trap afgerend." Zeg ik hijgend.
"Oehh, wat veel lekkere dingen! Welke film gaan we kijken?" Ik geef haar het stapeltje dvd's en zeg dat ze mag kiezen. Ik maak de washandjes nat, terwijl Claire bezig is met haar onesie. Ik geef haar een masker en als we ze op hebben gaan we een film kijken. Claire heeft gekozen voor High School Musical 3. We zingen mee, en lachen. En tegelijkertijd gaat ons masker steeds meer trekken, waardoor we nog harder lachen en het masker nog erger wordt. De maskers zijn inmiddels klaar, en we zitten op de helft van de film. De helft van het eten is ook al op, behalve het ijs. "Claire, guess what? Ik heb cookie dough ijs!" Ik haal het uit de vriezer. "Sorry, ik mag 's avonds geen ijs eten van mijn ouders." "Ohh" Ik kijk beteuterd, ook niet een klein beetje?" "Nope, sorry! Ik ga wel verder met de chips en de koekjes." Nu Claire niet eet, kan ik de hele bak zelf opeten. Ik doe niet eens moeite om het in een bakje te krijgen, ik pak een lepel en ga met bak en al op de bank zitten.
Als Guusje ook weer thuis is, bestellen we 3 pizza's. Ik heb de hele dag nog niks van papa en mama gehoord, maar besluit toch een 4e pizza te bestellen.
"Hallo met pizzeria Italiano. U spreek met Roy, hoe kan ik u helpen?
Roy!? Het klinkt als Roy van Bram. Oké Lana, rustig. Bestel gewoon pizza's, er is niks aan de hand.
"Hallo, ik wil graag 4 pizza's bestellen. 2 salami, en 2 margaritha."
"Oké, komt goed. Mag ik uw adres?"
"Sortlandlaan 17."
"Hé, ben jij dan Lana? De zus van Guusje?"
"Eehh, ja, dat ben ik!"
"Okee, leuk! De pizza's zijn er binnen een kwartier. Tot ziens!"
"Doei! Tot zo."
Ohmygod, dit is zo awkward. Hij herkende mijn adres ook nog eens. "Guusje, wist jij dat Roy bij Italiano werkt?" "Nee, komt hij zo de pizza brengen? Leukk! Mag ik dan de deur open doen?" "Ja tuurlijk!" Ik zucht van opluchting. Dan hoef ik hem niet te zien.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hee,
Ik wil even zeggen dat ik het superleuk vind dat jullie mijn boek lezen. En ik wou ook zeggen dat ik de cover van mijn boek heb veranderd. Wat vinden jullie ervan?
Stem, reageer & volg als jullie mijn boek leuk vinden!
x Anne
JE LEEST
Verloren
ChickLitIk ben Lana, ik ben 14 jaar oud en mijn leven zou onbezorgd moeten zijn, maar helaas is dat niet zo. Een week geleden is mijn beste vriendin overleden, mijn ouders hebben een drankprobleem en reageren alles op mij en mijn zusje af. Ik heb heus wel a...