"Ni kenapa kamu berdua tak bertegur?" Tanya Puan Jeon pelik. Wonwoo sekadar diam membisu. Hishh jawablah. Takkan lah aku nak kena jawab.
"Hah sohye kenapa?" Tuan Jeon dah menjungkitkan keningnya. Keliru betul Sohye sekarang. Tak tahu nak cakap apa.
"Emm sebenarnya Wonu nak minta Sohye buatkan untuk dia blueberry cake, tapi Sohye tak pandai. Itulah dia merajuk sampai sekarang." Tipu Sohye.
"Ehh bukan kamu tak makan blueberry ke Wonu?" Aku telan air liur. Aku salah cakap ke? Please, please, please.
"Dah suka dah omma." Jawab Wonwoo. Dia memandang aku lalu memutarkan bebola matanya. Dia marah ehh? Alamak apa aku nak buat ni.
Okay calm down Sohye. Relax lah. Buat apa kau nak takut dengan dia. Sohye tersenyum. Tuan Jeon dan Puan Jeon memandang kami pelik.
✨
Sohye mengikut Wonwoo dari belakang. Lelaki itu sedang menaiki tangga ke biliknya. Sampai dihadapan pintu, Wonwoo pusingkan badannya. Terberhenti mengejut Sohye dibuatnya. Kepala Sohye diangkat daripada dada Wonwoo.
Mereka membalas tatapan. Wonwoo menjengkilkan matanya.
"Dah tak payah nak ikut aku. Pergi masuk bilik kau." Arah Wonwoo. Sohye diam.
"Ketepi. Jangan ikut aku lagi." Bahu Sohye ditolak. Perlahan. Sohye mendengus dengan sikap pelik Wonwoo.
"Ishh awak ni kenapa? Dari rumah omma tadi cuba nak larikan diri dari saya. Saya ada cari masalah ke?"
Suara Sohye berubah. Dia tahan nangis ke? Ahh Wonwoo kenapalah kau layan dia macam ni. Padahal dia okay je. Dah ada depan mata kau.
Beberapa saat kemudian, terdengar esakan kecil Sohye. Wonwoo menggaru kepalanya yang tidak gatal. Hishh manja betul isteri dia ni. Wonwoo merapatkan tubuhnya dengan Sohye. Dipeluk tubuh itu seeratnya.
"Lain kali kalau nak keluar bagitahu aku, jangan keluar macam tu aje. Aku risau. Aku takut apa- apa jadi dekat kau. Aku tak kisah kau nak keluar, nak pergi mana sekalipun. But inform aku dulu. Nanti apa- apa jadi susah. Ingat?" Sohye mengangguk dalam sendunya.
"Okay dah jangan nangis." Wonwoo longgarkan pelukan. Kedua belah pipi Sohye dipegang lembut. Air mata yang mengalir itu di lap menggunakan ibu jarinya.
"Dah jangan nangis." Sohye mengangguk.
✨
"Sohye, jom teman aku keluar." Ajak Wonwoo. Sohye memandang suaminya.
"Nak pergi mana?" Tanya Sohye pelik. Jarang Wonwoo ajak dia keluar ni. Kalini sohye menanti kemana wonwoo ingin ajak dia pergi.
"Pergi beli rantai." Ujar Wonwoo.
"Untuk siapa? Saya ehh." Kalini Sohye tersenyum.
"Untuk kawan aku." Terus muka Sohye berubah. Untuk kawan dia?
"Hmm." Sohye mengumam.
"So boleh tak ni?" Tanya Wonwoo. Lambat- lambat Sohye mengangguk.
"Okay pergi siap. Aku tunggu kau." Dengan langkah yang penuh malas, sohye menaiki tangga dan masuk ke dalam biliknya.
✨
"Ni cantikkan." Tanya Wonwoo sambil menilik rantai yang berada di tapak tangannya. Sohye menggumam.
"Kau ni macam tak okay je. Cakaplah betul- betul."
"Ya cantiklah. Apa yang perempuan tu pakai semua cantik." Jawab Sohye. Kaki dia ni macam nak je tendang Wonwoo. Sabar je lah hati. Dia fikir aku tak jealous ke. Hishh Jeon Wonwoo tak guna. Suami tak guna.
"Sure ni?" Tanya dia lagi. Kan aku tampar nanti. Dah aku kata cantik, cantik lah tu.
"Ye lah." Jawab Sohye malas.
"Okay."
"Saya nak beli ni." Ujar Wonwoo kepada penjual itu. Wonwoo menghulurkan kembali gelang itu kepada penjual kedai itu. Setelah siap dibungkus, dihulurkan kembali kepada Wonwoo.
"Thank you."
"Most welcome."
>>>
YOU ARE READING
[COMPLETED] IDEAL TYPES OF HUSBAND (WONWOO SVT)
Kısa HikayeSiapa yang tak kenal dia. Kacak, pandai, kaya, semuanya ada pada dia. Cuma satu je ni. Kadang- kadang dia ni pun jahat juga. Tapi aku tetap gilakan dia. Aku nak kahwin dengan dia. Tapi semua tu, susah. Dia tak pandang orang macam aku. Highest Rankin...