PART 6

338 10 0
                                    

#Queen by Pearl

PART 6

lepas marsha diberitahu perihal kematian bapaknya, dia tetap teruskan niatnya mengawini syamir keesokan hari. Lepas akad nikah. Syamir bawa Marsha pergi tanah perkuburan. Kuburan macik alia dan pacik hasan yg bersebelahan sangat bersih terjaga. Syamir sendiri pun kehairanan. Dia jarang kasi bersih kuburan. Siapa yg kasi bersih??

"ini kuburan dorang dua." syamir beritahu Marsha.
"erm, terima kasih abang. Abg pergilah sana."
"ok, aku tunggu dikereta ya"

Syamir beredar dari situ. Marsha pegang batu nisan bapaknya.
Mukanya langsung tidak tunjuk kesedihan.

"rupanya kau mati tu malam kan? Baguslah tu. Klu kau masih hidup. Mesti kau larang aku lagi. Aku pun tidak fhm kenapa kamu dua punya perangai ni aneh. Aku agak, sekarang ni mesti kamu dua kena siksa dalam kubur. Syukurlah,memang patut pun. Dua² tidak berguna. Aku rasa, tuhan pun menyampah dgn sikap kamu dua ni. Sebab tu nyawa kamu di ambik."

Dia beralih ke kuburan macik alia pula.

"kau tengok aku sekarang. Kehidupan aku Jauh lebih bagus dari kau.kau fikir tanpa kau, aku nda boleh hidup? Silap besar lah. Aku sudah khawin dgn syamir,orang yang kau benci tanpa sebab. Semoga siksaan mu bertambah berat hari demi hari. Amiin"

Marsha ketawa kecil sambil menutup mulutnya. Riak wajahnya dari jauh seperti menangis.
Dia siram air dua² kuburan tu. Marsha tengok, syamir masoh melihat kearahnya. Jadi dia paksa diri untuk menangis.supaya syamir nampak yg dia sedang bersedih.
Syamir berdiri di luar kereta, menunggu marsha melangkah menujunya. Sayu hatinya tengok marsha menangis kesedihan. Dia pun turut merasa sedih.

"bersabarlah marsha, tuhan lebih sayangkan dorang."
"ya bah, aku menyesal lari malam tu, aku nda patut biadap sama dorang dua.aku anak derhaka!!  Isk iskk"

Marsha menangis sambil peluk syamir.

"sudahlah tu, mari kita balik ya sayang"

Syamir suruh Marsha masuk dalam kereta, dorang pergi dari situ.
***********************

9pm. Syamir baru balik dari mengajar mengaji. Marsha pula duduk katil. Sambil sanggul tinggi rambut nya.

"sayang sudah solat? "
"aa, aku datang bulan bang. Cuti"
"oh begitu.."
"bang, mari duduk sini."

Marsha tarik tangan Syamir, suruh duduk rapat disebelahnya.

"aa ada apa? "
"ermm, lusa aku kerja sudah. Sebenarnya aku ambik cuti 3 hari ja."
"jadi? "
"abang ikut aku balik ya? Tinggal dengan aku"

Syamir ndatau mau cakap apa, sebenarnya dia berat hati. Malu lah kalau bini kerja, dia duduk di rumah ja.

"aku bukan tidak mau, tapi siapa mau jaga sawit dengan rumah sayang nanti?"
"sawit dengan rumah tu kita kasi sewa ja ya. Abang ikut aku ya. tolonglahh.."

Rintihan manja marsha berjaya buat syamir cair walaupun sudah cair. Haha.
Dia akur ja dengan permintaan marsha.

************************

Kehidupan mereka suami isteri sangat romantis dan sweet. Perkhawinan dorang pun sudah didaftarkan oleh bapa si syamir. Jadi dorang sudah sah jadi suami isteri dari sisi agama dan undang².

Marsha bekerja seperti biasa, dan semenjak dia berkahwin. Rezeki dia mencurah².. Bisnis online semakin mengada2 permintaan. Dia selalu kehabisan stok serum dan mulai berjual produk yang lain juga. Syamir menjadi tulang belakang dia. Segala2 nya syamir yang urus.
Daripada surirumah, driver, delivery guy. Segala² nya dia buat untuk memudahkan urusan Marsha.

QueenWhere stories live. Discover now