#queen by Pearl
PART 10
Pendarahan berlaku. Tapi baby tidak bergerak. Marsha sangat sangat sangat panik. Dia takut kalau baby yang dia kandung meninggal. Sebab dia terhempas kuat ke lantai, hampir tertiarap pula tu.biasanya kalau kes jatuh, Doktor terus buat emergency operation. Demi keselamatan bayi dan ibu.
Waktu sudah lewat malam. Marsha dihantar ke ward bersalin. Bersama bayi lelakinya. Kita mau kasi nama apa yang bayi nya ni? Haha.
Orait, baby lelaki yang sangat hensem,Darah orang belanda masih kuat. Dia bermata biru, sama dengan atoknya danial. Kulit asia, well macam kita lah sabahan. Tidak macam kulit marsha kan putih melepaks ehe. Apa aku pulak cerita pasal watak tidak penting ni.??adeh..😂Segalanya seperti biasa, sehinggalah pintu ward bersalin dibuka untuk menolak masuk marsha dan bayinya.
Satu persatu bayi menangis ketakutan. Semua baby bangun. Hal ini sangat biasa di ward bersalin,tapi tidak kali ni. Bayi menangis seakan2 mereka mahu keluar dari ward tu.Marsha tahu kenapa bayi menangis, dan dia rasa sangat bersalah. Sambil melihat kearah bayi nya yg masih tidur. Dorang menuju ke bilik hujung.
Dia diletakkan di tepi tingkap. Dan langsir yang tercabut. Erm, mungkin nurse terlepas pandang dengan hal tersebut biarpun marsha sudah mengadu ketika dia dihantar dibilik tu."mamak, kau ada penjaga ka?"
"ada, dorang tunggu di luar labour room tadi"
"baiklah, nanti saya bagi tahu ya. Marsha Binti Danial? Nama betul kan? "
"ya,betul. terima kasih"
"sama²"
"ehh, miss. Tingkap ni jangan lupa ya?"Tapi nda kena sahut. Kali memang stailnya kali kan. Suka dia tengok tu tingkap tidak tertutup langsir. Nampak ba awan malam dilangit. Terang yang bulan.
Marsha raba perutnya yang sudah dijahit. Lepas tu dia tengok. Lukanya seperti sedang sembuh. Mungkin sebab dia penanggal,lukanya senang sembuh.
Dia duduk dan ambik bayi dari stroller hospital tu. Lepas tu dia kasi susu ja biarpun baby masih mau tidur.
Sementara tu Bayi² lain masih lagi berabis menangis.ada yang membiru. Ada yang tertidur penat. Ada yang terberak2 sebab menangis. Untunglah ibu yang menunggu anaknya berak tu. Esok pagi bulih balik sudah.15minit berlalu,Macik andak menolak daun pintu bilik ward dimana marsha diletak.
"alhamdulillah,selamat juga"
"iya makcik"
"comelnya, mirip atok dia lah"Dahi marsha berkerut, macik andak kenal ka dengan Danial.?? Dari cara dia bercerita dengan Junaida macam dorang kenal, kenal rapat. Kan? Macik andak mengendong bayi marsha, sambil curi2 kasi susu formula dari lengan baju kurungnya. Jangan kamu ikut2 a, susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi. 😂
"macik, boleh aku tanya? "
"boleh"
"boleh macik kasitau apa yang macik tahu pasal orang tua ku? "
"orang tua? Ermm, ibu mu?? kami kenal rapat. Sebenarnya ibu kamu taksub dengan kecantikan dan keremajaan abadi.dia mula mengamalkan ilmu hitam sejak kami berumur 14tahun lagi."FLASHBACK
"andak!!! Saya datang bulan sudah. Hebat kan? "
"apai tu datang bulan? "
"begini bah, nah tengok"
"uii kenapa berdarah. Tidak sakit ka? "
"tidak lah, manada sakit. Ini normal. Saya sudah jadi wanita sejati"
"duii, tu pun mau bangga. Biarlah saya lambat jadi perempuan sejati. Lambat tua"
"TUA? "bermula dari saat itu hubungan andak dan Junaidah menjadi renggang. Gara2 perkataan TUA. junaidah menjarakkan diri. Andak juga buat hal sendiri memandangkan dia terasa dipulaukan.
Diorang tinggal dihujung kampung,rumah jiran pula jauh lebih kurang 800 meter. Andak ni sepupu junaidah, ibubapanya meninggal.jadi dia tinggal lah dengan dorang junaidah. Junaidah anak tunggal. Aku malas mau tulis banyak watak. Harap bertabah. 😂
YOU ARE READING
Queen
HorrorAmaran, cerita ni saya tulis tidak bertapis. Perjalanan seorang penanggal,yang tidak seram TAPI.. Penanggal yang struggle untuk tetap hidup semasa dia mengandung. Enjoy your stay. 🔞🔞🔞🔞🔞🔞🔞🔞🔞